yamaha_demo_tour




Honda Africa Twin Adventure Sports: dobrodruh, kterého jsme porovnali se standardní Africou

Kapitoly článku

Honda CRF 1000L Africa Twin (2016) vs. Adventure Sports (2018)

Kvality či nedostatky každého stroje vždy nejlépe vyzní při porovnání se strojem jiným – ať už s podobným od konkurence, jiným typem stejného výrobce nebo předchůdcem testovaného modelu. Porovnání novinky Adventure Sports s motocyklem Honda CRF 1000L Africa Twin, který do světa cestovních endur vletěl před dvěma lety, se tak přímo nabízí. Při testu každé noviny je také vždy velkým tématem to, jak se mašina bude chovat po pár letech provozu, jaké se v průběhu let vyskytnou mouchy, nejčastější poruchy, jak se osvědčí příslušenství apod. Oslovili jsme tedy majitele dva roky staré Afriky, který s ní má nalítáno už pěknou řádku kilometrů, se strojem nasbíral velké množství zkušeností a vylepšil si standardní verzi doplňky ať už značkovými, či „samo-domo“ vyrobenými, aby se o svoje zkušenosti s námi podělil a také nám pomohl porovnat rozdíly, výhody či nedostatky obou sourozenců.

Luboši, jaké jsou Tvoje zkušenosti s Africou?

„Svojí Hondu jsem koupil na začátku sezóny 2016 a kromě mnoha nalítaných kilometrů po naší vlasti jsem s ní už zavítal na nejjižnější i nejzápadnější výspy evropského kontinentu. Jezdím převážně na silnici, ale pokud se mi do cesty připlete nezpevněný povrch, rozhodně se mu nevyhýbám, vždyť Africa je skvělým parťákem i v terénu. Dost jezdím i se spolujezdcem, protože moje přítelkyně je mi při cestách častým parťákem. Během mých cest se za celé dvě sezóny a po pětadvaceti tisících kilometrů nevyskytly žádné závažnější poruchy či problémy a spolu s předepsaným servisem řeším už jen drobnou údržbu. Mašinu jsem si také oproti standardnímu verzi vytunil doplňky, které vycházejí z mých cestovatelských potřeb.

Mezi značkovými doplňky, kterými jsem vylepšil svůj stroj, patří vyšší ochranné plexisklo, které je shodné s tím, jež využívá model Sports Adventure. Jeho výhodou je samozřejmě lepší ochrana proti větru, ale při dešti bohužel proniká voda průduchy přímo do helmy. Další problém, který jsem řešil, byly vzduchové turbulence, které způsobovaly vibrace přilby. Těm se dá lze zabránit jednoduchým deflektorem, který zakrývá otvor mezi nádrží a řídítky. Honda sice nabízí podobnou sadu deflektorů kapotáže, ta ale stojí 8250,-Kč a také na E-bay nabízejí podobný deflektor, ale u těchhle věcí nikdy nevíš jak to bude fungovat. Vyřešil jsem to tak, že jsem si ho zkrátka vyrobil a bez problémů funguje.

Z nabídky značkových doplňků zvolil také cestovní kufry - mezi jejich pozitiva patří rychlé uchycení k motorce, odemykání jedním klíčem, ale zřejmě vlivem materiálu se časem kufry začaly klepat v závěsech, při jejich zavírání nedrží tvar a kroutí se. Jsou otypované na rychlost 130 km/h, v pohodě však zvládají maximální rychlost i s plnou polní. Dost mi chybí však vnitřní popruhy zajištující batožiny.

Originál trubkový rám vyjde na 14.000,-Kč, ale bohužel nenabízí další ochranu motoru, proto jsem se rozhodl pro verzi od Touratech kterou lze doplnit i rámem chránící motor. Jezdím s pneumatikami Continental TKC 70 a jsem s nimi moc spokojený jak na asfaltu, tak v terénu. Povrchová úprava u prvních kousků nebyla nic moc, co se týče rámu tak i u spojovacího materiálu. Výměna tak čekala původní dráty a ještě v záruce byly vyměněny z původních pozinkovaných za nerezové. Výměna na garanci proběhla ukázkově a bez problémů.“

Lubošovy zkušenosti s Afrikou mu dávají určitě dostatečný mandát k tomu, abychom využili jeho názor na to, jak vnímá rozdíly mezi jeho strojem a novou Adventure Sports. Takže Luboši, co ty na to? „Jako první mě na téhle Africe upoutaly nové budíky, které mi ale připadají méně přehledné, nežli je tomu u mojí, i když to může být pouze síla zvyku. Trošku mi vadilo i automatické vypínání blinkrů, protože párkrát se mi stalo, že se vypnuly už před tím, nežli jsem odbočil. Osobně by se mi určitě víc líbilo, kdyby svítila obě světla najednou, než když svítí jen jedno. Pro spolujezdce je dost nepříjemný držení za madla, a myslím, že je škoda, když původní rozhodně funkčnější řešení bylo nahrazeno trubkovým rámem - nehledě na to, že v originále nelze objednat topcase.

Nahoře Adventure Sports , dole Africa Twin

Mezi pozitiva bych určitě řadil design, myslím, že mašina má teď rozhodně větší šmrnc. Pro cestování je samozřejmě výhodou větší nádrž, vyšší plexisklo, které je už v základu (zatímco já jsem si ho musel dokoupit), vyhřívané hefty, a větší kryt motoru skvěle odpovídají mým potřebám pro cestování. Lepší je i zvuk díky novému výfuku. Zlepšila se i povrchová úprava. Kvalita rámu vypadá lepší nežli u původní verze, což vítám, protože s tím mám trochu problém. Musím říct, že kdybych měl před dvěma lety možnost koupit tuhle, tak neváhám a jdu do ní, protože pro moje cestovatelský potřeby by byla lepší nežli ta moje současná.“

Luboši, díky moc za pomoc, zajímavé podněty a poskytnutí tvého stroje ke srovnání.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 93 Kč od 16 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Davcoun přispěl 6 Kč
nobady přispěl 3 Kč
specto přispěl 6 Kč
Pupi04 přispěl 6 Kč
WIMPY přispěl 6 Kč
Rewolt přispěl 6 Kč
Sat1 přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
KALUP přispěl 6 Kč
DavidŠlechta přispěl 6 Kč
zmulin přispěl 6 Kč
Clint. přispěl 6 Kč
FGB přispěl 6 Kč
Freddy_X přispěl 6 Kč
Kathedra přispěl 6 Kč
zdenjarda přispěla 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist