yamaha_demo_tour




Harley - Davidson VRSCB V-Rod

Kapitoly článku

Motor a jízdní vlasnosti:


Jízda na V-rodu je zážitkem, který se jen těžko přirovnává k jízdě na nějakém jiném motocyklu. Tvary a proporcemi by se řadil asi do kategorie custom, nicméně právě díky povahovým vlastnostem 1131ccm motoru, je to spíše pořádná raketa, která umí pod zadkem pořádně upalovat na nějakých závodech dragsterů.
Zkrátka řečeno, dřív propálíte gumu, než ho postavíte. Nový motor si vyžádal i novou výrobní halu a je spolu s modely Sportster a Buell vyráběn v Kansas City. 115k / při 8500 ot/min při 270kg je skutečně porce, která pro objem a typ tohoto stroje znamená více než dostačující porci zábavy. Motocykl dokáže bez sebemenších problémů atakovat 200 km/h hranici a způsobem sobě vlastním Vám k tomu ještě zaburácí. Věcí druhou je fakt, že to uslyší jen přihlížející a vy budete v tu chvíli mít starosti a myšlenky jen na to, jak se udržet a neodlítnout, než se kochat krásami přírody a hřmícím motorem. Kdybych měl motocykl alespoň částečně, co se výkonu týče a pocitu z něho, k něčemu přirovnat, napadlo by mě asi VTX1800 od Hondy, ale i to má výkon nižší a hlavně hmotnostně a otáčkami je pochopitelně trochu jinde.


Přidružené systémy jako vše přeživší klasická pětistupňová převodovka, dvojité zadní pružiny kombinované s opravdu krásnou leštěnou kyvkou, zkosená přední vidlice a H-D kotoučové brzdy jsou naprosto v normě. Je pravdou, že očividně velká porce výkonu dává brzdám trochu zabrat, hlavně teda té zadní, nicméně, pokud vše dávkujete s patřičnou razancí, rozhodně Vás nezklamou.
Ovladatelnost stroje je i přes slušnou délku stroje až překvapivě uspokojivá. Nízké těžiště díky pod sedlem umístěné nádrži, usazení a celkové světlé výšce dělá z V-Roda až překvapivě poslušný a ovladatelný stroj. Jen v zatáčkách se Vám může občas stát, že ve víru zábavy se až příliš položíte a vezmete asfalt stupačkou, či bohužel někdy i výše zmiňovaným krytem chladiče. Za výbornou záležitost lze považovat kevlarový řemen - hned bych bral i na svou mašinu. Celkové pojetí jízdy si lze i nadále zvolit podle svého, V-rod s vámi pojede, když budete chtít, poslušně, jak beránek, ale osobně jsem si užíval tak někde mezi 5000-6500 ot/min, kdy byla ještě rychlost z hlediska dlouhodobější jízdy a bezpečnosti přijatelná, ale jinak úplně jiná, než na jakémkoli jiném H-D. V těchto otáčkách bratrům povětšinou dochází dech, avšak u V-Roda je to právě naopak a mohutný zátah cítíte až do morku kostí. Míra vibrací však není nijak přemrštěná, motor je stejně jako ostatní nové modely uložen na gumových silentblocích. Lze však jít i dále. Již při objednávce si lze nakonfigurovat V-Rod k obrazu svému a případné tovární trubky od Screamin Eagle by v této fázi rozhodně neměly zůstat v regálu. Kombinovaná spotřeba se v testu ustálila na 8l/100km, což mi s přihlédnutím k dimenzím a možnostem tohoto stroje připadá jako adekvátní hodnota.




Závěr:


Možná to bude znít jako ohraná gramodeska, ale V-Rod je opravdu zajímavý motocykl od HD. Sílu a charakteristiku motoru v téhle hmotnosti a objemu nám asi málo který stroj nahradí. Když se přidá navíc celkové poskládání a vzhled s kvalitním zpracováním, je V-ROD v mém privátním žebříčku hodně vysoko. Za jedinou věc, která mě po stránce jízdy a asi by ani z hlediska životnost vs údržba nenadchla, jsou litá kola a plastový “klíček-kolečko“ zapalování. Pro mě je to, jednoduše řečeno, ten typ stroje, na který sednu za každého počasí a chytnu ten nepřítomnej výraz ve stylu lokální lobotomie. Jedinou radost mně osobně tak lehce kazí cena a pro dobrý pocit taková ta mediální provařenost, ale to není věcí tohoto motocyklu. Základní cena testovaného modelu činí 634 622 Kč.





Za zapůjčení stroje děkujeme KLASIK-MOTO A.S. Klady:
- motor
- nekompromisní vzhled
- jednoduchost a střídmost konstrukce
- kvalitní zpracování
- na daný objem více než uspokojivá pohonná jednotka Zápory:
- klíček zapalování
-/+ litá kola
- sedlo spolujezdce (alespoň v testované verzi)

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist