yamaha_demo_tour




Harley Davidson V-Rod

Říká se, kdo je připraven není napaden. A o tom, že se v Milwaukee připravili opravdu dobře na útok ze země vycházejícího slunce svědčí nový V-ROD.

Kapitoly článku

Vezmeme-li však v úvahu jedinečný vzhled a celkovou koncepci V-RODu bezesporu nás čeká dilema, do jaké kategorie tohoto krasavce zařadit. Naše oko by jej bez váhání přiřadilo mezi Cruisery. Vždyť zde v ukázkovém provedení spatříme vše, co do této kategorie patří. Nízkou a robustní stavbu jen umocňuje rozvor 1713 mm, který stroji zabezpečí stabilitu a snadnou ovladatelnost. Kapitolu samu pro sebe lze napsat o sedle řidiče zakotveném na pouhých 660 mm. Umístění stupaček a tvarování řidítek pak dává tušit pohodovou jízdu i na větší vzdálenosti.

Naše rozpaky nad přiřazení tohoto motocyklu do kategorie Cruiser však odstartuje pohled na TTD přenádherného vodou chlazeného motoru, jehož základem je agregát z modelu VR1000, který se již pár let účastní závodů superbiků v závodech AMA. Je sice pravda, že motor z VR prošel podstatnými úpravami za asistence firmy Porsche, která se podílela podstatnou měrou na jeho celkové koncepci a konečném obsahu 1130 cm3. Díky tomu najdeme uvnitř agregátu mnoho vychytávek jako je například hydraulické napínání rozvodových řetězů nebo vyvažovací hřídel. Avšak celková koncepce podčtvercového motoru ( vrtání 100 mm zdvih 72 mm ) nedokáže zajistit průběh výkonostní křivky takový jaký je neodmyslitelný pro tuto kategorii. Řekněte sami, kam by jste zařadili maximální výkon 115 koní/8500 ot./min a maximální kroutící moment 88 Nm/6300 ot./min. Toto jsou hodnoty, kterým je nutné přizpůsobit i styl jízdy. Takže je zcela jisté, že se tento motor bude daleko lépe cítit na projížďce v partě NAKEDBIKE-rů, ale tam zase nezapadne svým napyšněným kabátem a celkovou hmotností 280 kg. Nezbývá nežli konstatovat, že V-ROD společně s V-MAXem jsou kategorie sama pro sebe a jen čas ukáže, zda se V-ROD stane stejnou legendou. Má pro to opravdu dobré předpoklady a je docela dobře možné, že se konstruktéři poučili z kultovního Muscle-Bika V-MAXe a snad i proto u V-RODu použili nejtužší rám, který byl v továrně vůbec kdy vyroben. Tento trubkový kolébkový rám, který je vystaven na obdiv našemu oku se navenek tváří jako by byl vyroben z lehké slitiny. V pravdě se však jedná o ocelové trubky, jejichž tvarování bylo svěřeno vodě a vysokému tlaku (hydrodynamické tvarování) a ve finále jsou opatřeny kamufláží lehké slitiny. Rovněž V-RODu musí majitelé odpustit lehkou přetvářku chromové nádrže, která je ve skutečnosti pouze krytem airboxu. Skutečná nádrž je schována pod sedlem. Nefalšovanou masírkou našeho oka je dvojice výfuků, kterou lze okomentovat pouze tím, že jejich ostře zařízlé konce jsou vyústěním katalyzátoru. Stejně tak lahůdkově je zpracován i přístrojový panel. Přístrojovce vévodí kruhový rychloměr s digitálním ukazatelem počtu ujetých kilometrů. Po levé straně můžeme pak sledovat dráhu ručičky otáčkoměru jejíž červené pole začíná na 9000 ot./min. Vpravo od rychloměru pak vyčteme informace o stavu PHM. Palubka ve spojením s velmi pěkně tvarovanou přední lampou pak sekundárně slouží jako větrný štíteček.

Pro vyznavače cestování na větší vzdálenosti s trochou pohodlí je však již dnes připraveno 75 doplňků mezi nimiž nechybí pořádný větrný štít a cestovní kufry s chromovými výky. Jako zcela nutná u sportovce jenž umí čtvrt míle za 11,9 sekund s konečnou rychlostí 180,8 km/h se pak jeví opěrka pro spolujezdce, jenž je rovněž v bohaté nabídce doplňků.

Harley-Davidson

má tedy po desetiletích zcela nový motocykl, tak nový, že jej skutečně nejde zařadit do žádné již známé kategorie. A stejně tak jako je nový V-Rod budou se zřejmě o něho zajímat i zcela nový zákazníci a hlavně na nich pak bude záležet další osud

V-RODu

a nového stylu jenž byl nastíněn.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist