Ducati ST3
Text: Michal Moucha | Foto: Jarda Ducháček , Michal Moucha | Zveřejněno: 13.2.2007 | Zobrazeno: 40 532x
Modelová řada Ducati ST, tedy Sporttouring, přišla v roce 2006 o velmi zdařilý model ST4 (test ST4s naleznete zde) a zájemci o sportovně cestovní stroj této kultovní italské firmy musí vzít zavděk její slabší sestřičkou ST3. Zatímco většina motocyklových producentů svádí souboje o nejsilnější a nejrychlejší sportovně cestovní stroj, Ducati zůstává věrna své filosofii. Místo ohromujících technických dat tak nabízí svým zákazníkům ve stroji ST3 skutečně zdařilý mix cestovního pohodlí a sportovního flairu, úhledně zabalený do pohledného a především velmi kompaktního kabátku.
Kapitoly článku

Vedle námi testovaného stroje ST3 je v nabídce ještě model s označením
ST3s ABS
. Oba stroje dělí propastných 60 tisíc Kč v pořizovací ceně. Za ty získáte u modelu ST3s ABS nejen proklamovaný protiblokovací systém brzd, ale také špičkové podvozkové komponenty, kompletně převzaté z modelu ST4s, včetně pětipaprskových kol Marchesini z magneziové slitiny. Ti, kteří se rozhodnou pro model ST3 se musí obejít bez systému ABS a spokojit se „obyčejnějším“ podvozkem v podobě přední 43 mm USD vidlice Showa s nastavitelným předpětím pružin a zadní pružící a tlumící jednotkou Sachs Monoshock s možností plného nastavení.Kola ST3 mají tři paprsky a jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Přední brzdy Brembo jsou čtyřpístky s dvojicí poloplovoucích kotoučů o průměru 320 mm, zadní kolo potom krotí dvoupístkový třmen zakusující se do 245 mm velkého kotouče.

Hydraulicky ovládaná spojka se nyní koupe v olejové lázni, což tradicionalisty možná zamrzí, ale zase to zvyšuje její životnost. Převodovka je šestistupňová, její řazení je přesné, jen hledání neutrálu vyžaduje trochu cviku, ale pro zkušené „Ducatisty“ to není nic překvapivého.
Informace o redaktorovi
Michal Moucha - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)