yamaha_demo_tour




Ducati ST4s

Modelová řada ST, tedy Sporttouring si za osm let své existence vydobyla pevné postavení v nabídce italské kultovní značky Ducati. Pohodlné cestovní motocykly se sportovním srdcem, nebo spíše sportovní motocykly s pohodlnou jízdní pozicí umožňující i delší cesty? My jsme se podívali na zoubek modelu ST4s, tedy vrcholnému stroji v řadě ST.

Kapitoly článku

ST4 začala brázdit silnice poprvé v roce 1998, tehdy s motorem ze sportovního modelu 916, který později nahradil ještě výkonnější čtyřventil s elektronickým vstřikováním paliva původem z modelu 996. V loňském roce prošla ST4 modernizací. Ta vedle designových změn přinesla především novou spojku v olejové lázni, která oproti původní suché přináší tišší chod, snazší ovládání a delší životnost.


Design byl a stále je jednou ze silných stránek motocyklů Ducati. Nejinak je tomu u ST4s. Elegantní kapotáž sportovního střihu s výrazným světlometem, decentně poodhalený trubkový rám, dělená sportovní řidítka, mohutná nádrž, jednodílné stupňovité sedlo. A celá řada skvostných detailů, jak je umí snad jen italští designéři, které dokreslují propracovanost a nezaměnitelné charisma elegantního „sporttoureru“. Testovaný stroj byl vyveden v černé barvě, která mu dle mého názoru velmi sluší a vybaven kompozitovými koncovkami výfuků Ducati Performance, které ještě umocňovaly výjimečnost motocyklu.


Pod kapotáží je ukryt kapalinou chlazený vidlicový dvouválec s desmodromickým rozvodem a čtyřmi ventily na válec. Dva válce o celkovém objemu 996ccm „krmí“ palivem elektronické vstřikování Marreli a motor dosahuje velmi solidního výkonu 121 HP při 8.750 ot./min. a točivý moment vrcholí při 7.250 otáčkách hodnotou 103 Nm. Nová, vícelamelová spojka v olejové lázni je ovládána hydraulicky a přenáší výkon motoru na šestistupňovou převodovku. Řetězem poháněné zadní kolo je uchyceno ve dvouramenné hliníkové kyvné vidlici, která se spolu s tradičním příhradovým rámem z ocelových trubek stará o příkladnou tuhost stroje. Zadní odpružení obstarává jednotka Öhlins monoshock s hydraulicky nastavitelným předpětí, jehož ovladač se vtipně vyklápí z prostoru pod sedlem a lze jej pohodlně ovládat třeba při čekání na křižovatce. Přední vidlice Showa Upside-down nabízí plné nastavení předpětí i útlumu. Její zlatě finišované kluzáky jsou navíc výrazným prvkem dotvářející designovou exkluzivitu tohoto motocyklu, stejně jako elegantní pětipaprsková kola Marchesini.




Po usednutí do pohodlného sedla zjišťuji, že konstruktéři modelu ST4 mysleli i na jezdce vyšších postav. I s mými téměř dvěma metry mám pocit, jako by mi byla tahle „Ducatka“ šitá na míru. Pozice nohou je díky vysoko umístěným stupačkám spíše sportovní, ale určitě nikoli nepohodlná. Trup je přes dlouhou nádrž nakloněn mírně vpřed. Jízdní pozice je ideální pro sportovní radovánky, při delší cestě by jezdce po čase mohly začít bolet ruce na kterých částečně spočívá hmotnost těla. To ale na pomoc přispěchá možnost až o 20mm změnit výškové nastavení řidítek a jezdec si tak rychle může vytvořit cestovnější posez . Před řidítky nalezneme pro Ducati typický přístrojový panel s jednoduchým analogovým otáčkoměrem, přehledným displejem, který poskytuje celou řadu informací jako je rychlost, teplota motoru, stav paliva a dojezd, ujetá vzdálenost, průměrná rychlost atd. Z kokpitu, jakož i z celého stroje čiší komfort, nádech luxusu a také kvalita zpracování.


Informace o redaktorovi

Michal Moucha - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz
Náš tip

Ducati ST3




TOPlist