globalmoto_duben_nolan




Ducati ST4s

Kapitoly článku

Motor má nádherný, sytý zvuk podpořený laděnými koncovkami. Jeho temné dunění je tak podmanivé, že jezdec jen zřídka nechá plynovou rukojeť vydechnout. Po rozjezdu motocykl překvapí svou vynikající ovladatelností a stabilitou i v nejnižších rychlostech, na motosrazech budete mít v jejím sedle šanci zvítězit v jízdách pomalosti. ST4s se ale cítí dobře i ve vyšších rychlostech. Aerodynamicky propracovaná kapotáž poskytuje výtečnou ochranu proti větru a ve velmi vysokých rychlostech zachovává motocykl ledový klid dokonce i na příčných nerovnostech. Za to vděčí vedle velkého rozvoru 1430mm především výborně pracujícímu odpružení. Naprostou jistotu ve vedení motocyklu jezdec neztratí ani v dlouhých obloucích, stejně jako v sérii rychlých „překlápěček“. Geometrie a podvozek fungují naprosto precizně, stroj se do zatáček libovolného poloměru vodí bez jakéhokoli úsilí a lze tak nasadit ničím nerušené cestovní tempo. Stejně tak se ale můžete nechat zlákat ke sportovním radovánkám, kdy bude ST4s překvapivě hbitá a díky velké volnosti v náklonech a jistému podvozku začnou brát kolení slidery brzy za své.


Zatáčky se zkrátka stanou vyhledávaným zpestřením každé cesty a to i díky skvělým brzdám Brembo. Přední dvoukotoučové čtyřpístky je možno bezpečně a velmi účinně ovládat jedním prstem, zadní dvoupístkový třmen zdařile doplňuje brzdný účinek motoru. V nabídce Ducati je také varianta s ABS, ve světle předváděných brzdných výkonů se však příplatek 34 tisíc Kč za ABS jeví jako plýtvání penězi. Na suchém povrchu je motocykl i při prudkém brzdění stabilní a „čitelný“ a v dešti se prohánějí jen blázni. Motor nezapře svůj sportovní původ. Do čtyř tisíc otáček se nervózně chvěje očekáváním, ve středním pásmu má dost síly na pohodové cestování a nad 6 a půl tisíce odhaluje vypracované svaly. V tomto režimu motor ryčí jako ušlechtilý plnokrevník a ve spolupráci s výborně pracující převodovkou servíruje svému jezdci dvojité dávky adrenalinu.


Ze „sportovní přípravy“ tedy dostává ST4s na vysvědčení jedničku. A jak je na tom v předmětu „cestování“? O pohodlné jízdní pozici již byla řeč, stejně jako velmi dobře fungující kapotáži. Motor má ve středních otáčkách dost síly na udržení svižných cestovních průměrů, přitom ale jezdce neobtěžuje přehnanými vibracemi. Pouze laděné koncovky výfuku Ducati Performance bych pro delší cesty nahradil originálními. Jejich dunivý „sound“ zní sice lahodně, ale po celém dni stráveném v sedle by mohl být jezdec zralý na návštěvu neurologa. Na nedostatek pohodlí si nemůže stěžovat ani spolujezdec, i jeho část sedla je pohodlná, stupačky jsou poměrně nízko a tak nehrozí, že mu budou po několika kilometrech dřevěnět nohy. Velmi výkonný světlomet nahrává hltačům kilometrů, kteří ze svého stroje nesesednou ani se soumrakem. A nakonec cestovatelé zajásají při pohledu do katalogu s originálním příslušenstvím, kde naleznou velmi elegantní boční kufry ve dvoubarevném lakování.


I v „předmětu cestování“ je ST4s premiantem, má tedy tento stroj nějaké slabiny? Budu-li se snažit najít chyby za každou cenu, mohu jen tiše konstatovat, že ukazatel stavu paliva by mohl být přesnější a u stojícího motocyklu se obtížněji hledá neutrál.... Cena 415.000 korun se sice zdá být vysoká, ovšem vezmeme-li v úvahu, jak vyspělý a propracovaný stroj se špičkovými komponenty, vybraným chováním a ušlechtilým rodokmenem za ni získáme, budeme ji považovat za zcela přiměřenou. Ducati ST4s je moderním a pohodlným cestovním motocyklem s výrazně sportovními geny, který svému majiteli přinese spoustu radosti na cestách i při občasných radovánkách třeba na okruhu. Nabízí velmi vyspělý podvozek, agilní motor, vynikající brzdy, precizní dílenské zpracování a neodolatelné charisma značky Ducati se všemi jejími atributy.

Akce MOTO ITALIA s.r.o.:


Nyní je možnost zakoupit novou ST4s model 2004 (ještě se suchou spojkou, jinak zcela stejnou jako je model 2005) za senzačních 315.000 ,- Video: Ducati ST4s
Délka: 1, 32 min.
Velikost: 12 MB

Model Ducati ST4s



Motor kapalinou chlazený dvouválec
Rozvod 4 ventil Desmodromic
Vrtání x zdvih 98 x 66 mm
Objem 996 ccm
Výkon 89,1 KW (121 HP) při 8750 ot/min
Kroutící moment 103 Nm při 7250 ot/min
Počet rychlostí 6
Pneu přední 120/70-ZR17
Pneu zadní 180/55-ZR17
Přední vidlice 43mm Showa upside-down vidlice plně nastavitelná, TiN
Zavěšení zadního kola Öhlins monoshock nastavitelné, hydraulické nastavení předpětí, hliníková kyvná vidlice
Brzdy- vpředu/ vzadu 2x320mm poloplovoucí kotouč, 4 pístové třmeny / 245 mm kotouč, 2 pístový třmen
Sekundární převod řetěz
Rozvor 1430 mm
Průměrná spotřeba 6l /100 km
Výška sedla 820 mm
Max. rychlost 250 km/h
Suchá hmotnost 205kg ( ST4s ABS: 210kg )
Objem palivové nádrže 21 l (6l rezerva)
Cena: (ke dni 8.9.2005) 415 000 Kč (verze s ABS 449 000 Kč)

Informace o redaktorovi

Michal Moucha - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz
Náš tip

Ducati ST3




TOPlist