ktm_unor




Testujeme BMW R 1300 GS Adventure ve Španělsku

Některé novinky vzbudí velkou pozornost a některé ještě větší. Velký poprask bezesporu vzbudilo BMW při představení nového třináctkového géesa s velice specifickým předním světlem a je bez diskuze, že ještě větší pozdvižení vzbudilo odhalení modelu R 1300 GS Adventure s hodně svérázným designem, který s předchozí generací má jen pramálo společného. Teď je čas hodit vzhled za hlavu a zaměřit se na dojmy ze sedla, protože se blíží dvoudenní svezení v rámci mezinárodní prezentace ve španělské Malaze.

Kapitoly článku

Je to rok, co BMW představilo standardní BMW R 1300 GS a já si ho poprvé vyzkoušel ve Španělsku. Tenkrát na mě udělalo hodně dobrý dojem a překvapilo mě tím, jak velký krok udělalo po stránce ovladatelnosti a pocitu z řízení. Už proto hořím zvědavostí a nemůžu se dočkat prvních kilometrů za řídítky většího bráchy R 1300 GS Adventure. Verze Adventure přijíždí s větší třicetilitrovou nádrží, která díky odvážnému tvarování rozdělila svět na dva tábory. Zkrátka jedna nový Adventure vynáší do nebes a ta druhá mu nemůže přijít na jméno. Mě uklidnilo až osobní setkání s advíkem při představení u pražského dealera a klidně mě sežerte, protože říkám, že ten hranatý mamut nevypadá vůbec špatně.

První dojmy z představení během BMW Motorrad Days v Garmisch-Partenkirchenu přinesl Filip a další dojmy a technické specifikace přiblížil Dominik. Nyní to bude hlavně o svezení a prvních dojmech, které na mě nové géeso ve verzi Adventure udělá a už za pár dní ho protáhnu po silnicích a šotolinách v okolí španělské Malagy. K dispozici bych měl mít advíka s klasickou manuální převodovkou, ale i automatickým řazením, které se u značky BMW objevuje vůbec poprvé a dá se předpokládat, že se bude montovat i na jiné modely. Motor modelu R 1300 GS Adventure není jiný než u standardního GS, a proto se dá počítat s výkonem 145 koní a točivým momentem 149 Nm.

Na rozdíl od R 1300 GS má robustní verze Adventure o něco lepší ochranu jezdce i spolujezdce a celé posádce nabízí víc pohodlí na delších cestách. Pochopitelně je také o poznání těžší a pohotovostní hmotnost „základního“ modelu​ je výrobcem udávána 269 kg. Když už jsem se dotkl základního modelu, tak ten je výsadou provedení Racing Red a jeho cena je stanovena na 527.500 Kč. Na výběr jsou ještě další tři verze, tedy GS Trophy, Triple Black a Option 719 Karakorum, které se dají dál konfigurovat a nárokům budoucích majitelů bude odpovídat cena, která se bez problémů může vyšplhat na třičtvrtě milionu korun.

Testování ve Španělsku je doslova za dveřmi a vy máte možnost posílat své dotazy, na které se budu snažit hledat odpověď za řídítky německého mastodonta nebo u stolu po boku inženýrů z vývojového týmu BMW.

 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

xvasek
Dotaz od xvasek položen 24.10.2024 12:18

Počítám, že to syčáci dají s plnou, aby si to člověk osahal a pak je to čím dál tím lepší, ale dokázal bys to otestovat tak, že najedeš nějakých pár desítek kilometrů s prázdnou nádrží a pak natankuješ do plné? Jak se změní chování? Díky.

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.10.2024 10:44

xvaseku, díky za dotaz. Přesně jak píšeš, do prázdna mě na prezentaci ve Španělsku jít nenechali a tankovalo se. Můžeme zkusit potom v testu u nás doma. Určitě tam rozdíl bude, tak jako u každé jiné motorky s velkou nádrží.

Fida68
Dotaz od Fida68 položen 24.10.2024 16:59

Třicetilitrová nádrž na co?

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.10.2024 10:49

Na benzín :-D ale teď vážně, já Ti rozumím :-) je to tanker jako blázen a třicetilitrová nádrž bude dávat smysl spíš na jiných kontinentech, než je Evropa. Mám na mysli třeba Austrálii, Ameriku, Dálný východ...na druhou stranu, znám borce, kteří se s tím nemazlí a jezdí i v Evropě dlouhé přejezdy na jeden zátah a takhle velkou nádrž využijí. Je to každého věc a každý máme na výběr, co preferujeme, s čím se chceme tahat a za co utratíme svoje peníze.

Maku75
Dotaz od Maku75 položen 24.10.2024 19:35

Dobrý deň,
je u 1300 GS Adv. doplnená odozva na prst pri aktivácii blinkrov?
Mám 1200GS 2019 a tam je čudlik na blinker bez odozvy a ak si chcem byť istý aktiváciou blinkra, tak musím juknúť na displej. Je to dosť otravné.
Toto má napr. Honda viac vymakané.
Dík
Ľuboš

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.10.2024 10:53

Ahoj Luboši, děkuji za dotaz. Za mě úplně standardní přepínač blinkrů, se kterým jsem neměl sebemenší problém. Jednak to "klikne" při zapnutí blinkrů a pak také při deaktivaci. Pak mám také TFT displej v zorném poli a vidím signalizaci, jestli blikám nebo ne. Za mě to má R 1300 GS ADV vyřešené dobře.

Brukev
Dotaz od Brukev položen 24.10.2024 21:17

Vezmete me sebou ?

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.10.2024 10:50

Měl jsem zaplacený jen kufr na 23 kg, tak by to neklaplo :-)

preker
Dotaz od preker položen 24.10.2024 22:52

tehle oblude schazi jen 120 mm kanon s hladkym vyvrtem

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.10.2024 10:57

:-D možná proto nás BMW vzalo na toto místo


Robinsson
Dotaz od Robinsson položen 25.10.2024 10:40

Podařilo se Vám zařadit nějaký "kvalt" hladce bez rány jak z děla (automat by to možná mohl řešit)?

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.10.2024 11:00

Řadilo se mi dobře a také automat fungoval čistě a hladce. Popravdě, ani s manuální převodovkou jsem neměl problém a nepozoroval nějaké přehnané rázy, rány a další nepříjemné zvuky. Ano, někdy u řazení jedničky to bylo hlučnější, to je fakt, ale další řazení vyšších kvaltů bylo v pořádku. Díky za dotaz Robinssone

Trandik700
Dotaz od Trandik700 položen 27.10.2024 18:06

Potřebujeme teda tu páčku vlevo nebo ne? .-)

Odpověď od Vláďa Novotný z 31.10.2024 11:09

Spojkovou nebo řadící? Spojková u automatu není, řadící ano a při zvolení manuálního řazení je mi příjemnější nožní řazení než řazení pomocí "pádla" (tlačítka +-) na levém ovladači, jako mají jiné značky, co fungují s automatem. U GSA s manuální převodovkou je vše stejné, jako u normální motorky s manuálním řazením a já přiznávám, že mi to sedí víc. Jednak rád poslouchám motor a pracuji s otáčkami a pak si v terénu rád jízdu koriguji spojkou. Zase musím připomenout, že je na každém, co si vybere a jaké má priority a je super, že je na výběr. Horší by bylo, kdyby byla jen verze automatu a nazdar. Když odbočím, tak mě fascinuje, kolik prodává Honda modelů Africa Twim Adventure Sport s automatem. Je to více než polovina všech prodaných ATASů. Ale proč ne! Dokonce jsem čekal, že ostatní značky do toho praští dřív, tím spíš BMW s modelem GS.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist