yamaha_zari




BMW R 1300 GS Adventure naživo v Praze

Konečně je tady, a my jsme samozřejmě u toho. BMW v Praze poprvé naživo ukázalo R 1300 GS Adventure. Očekávaný druhý přírůstek do modelové řady boxerových třináctistovek a cestovní ikonu s obří nádrží, připravenou na zdolávání celých kontinentů cestou i necestou.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Nová Adventure se představila začátkem léta na BMW Motorrad Days v Garmisch-Partenkirchenu. I tam jsme samozřejmě byli a je to právě Filipův článek, který vám prozradí kompletně vše, co se týká specifikací a technikálií novinky. Jak se jednalo o první model, který dorazil do nabídky s automatizovanou převodovkou, jak zde do sady jízdních asistentů přibylo varování před zadním nárazem nebo že se navzdory vyššímu sedlu nemusí bát ani jezdci nižšího vzrůstu. I Adventure model pochopitelně dostal samočinnou regulaci výšky při zastavení.

Tady to bude více o těch „fyzických“ dojmech, a hned ten úplně první je, že tohle je skutečně pořádný kus motorky. Pokud vám „fluidní“ tvary nového GS nejsou tak úplně po chuti, pravděpodobně si přijdete na své právě tady. Přestože je základ motorky, a to včetně motoru o výkonu 145 koní, shodný s klasickým GS, dominanci tu na první pohled přebírá obří třicetilitrová nádrž a její okolí. Vše je hranaté, řezané minimalistickým a technicistním způsobem. Přídavná světla v přední části sem zapadnou tak nějak automaticky a až na druhý pohled nás zaujaly také masivní výdechy, které se starají o proudění horkého vzduchu pryč od chladičů.

Celý masiv nádrže je také vnímán coby platforma na příslušenství. Většinou zde tak naleznete celou řadu úchytů, připravených na montáž nejrůznější větší či menší bagáže, která zaplaví trh jak ze strany BMW, tak dalších výrobců.

Jakmile však přes motorku poprvé přehodím nohu – a s ohledem na základní výšku sedla 870 milimetrů, to je docela kumšt – dojem z masivního stroje se do značné míry rozplývá. Základ stavby shodný s GS je zde znát i v tom, že motorka ve všech „kontaktních oblastech“ působí úzká a ovladatelná. Sedlo je samozřejmě ohromně pohodlné, ovšem není to vyloženě gauč, a nohama svírám hubenou motorku. Třeba v ose stupaček mám pocit, že dám nohy téměř k sobě. Totéž vnímám i před sebou – ano, nádrž zde vybíhá s o poznání větší robustností než u GS, za což mohou primárně hranaté tvary, ale řídítka a shluk aerodynamických štítků opět vnímám jako drobný, nepříliš veliký. Takže jakkoliv se jedná o nesmírně pohodlný cestovní stroj, dojem z obřího mastodontu se nekoná. Přístup k ergonomii je sem přenesený z výchozího GS, které je v tomto ohledu obdivuhodné a třeba způsob, jakým se podařilo vytřískat maximální aerodynamické krytí jen z malých štítků, je prostě nevídaný.

Po stránce jízdy vlastně nečekám nic moc jiného než GS s robustnější nádrží a trochu posunutým těžištěm. Finální verdikt však přinese až Vláďa, který se zúčastní prvních zahraničních jízd na nové Adventure ke konci října. Právě na přelomu října a listopadu se tak můžete těšit na kompletní jízdní dojmy.

Já zatím řeknu ještě něco k cenám a výbavám. Už u prvotního představení padla česká cena 527 500 korun, která náleží k základnímu modelu v provedení Racing Red. Ovšem ať se v pražském dealerství rozhlížím z vysokého sedla sebevíc, základ tady prostě není. Reálně se s jeho prodeji příliš nepočítá, protože stejně jako u jiných adventur berlínské značky tady platí, že každá motorka vyjíždí s alespoň nějakou příplatkovou výbavou – většinou v rámci jednoho ze tří komplexních paketů, které stanovují celé provedení motorky.

Na začátku řady tak stojí off-road provedení GS Trophy. Motorka s ikonickou trikolórou je určená primárně pro ty, kteří chtějí jezdit v terénu, disponuje rozšířenou ochranou proti pádu nebo plochým off-road sedlem. Zároveň se jedná o nejlevnější stroj, který tu dnes vidíme. Jeho příplatky se vyšplhaly „jen“ na nějakých 147 tisíc. Byť konkrétní hodnota je nepodstatná – stačí si vybrat jinou variantu sedla a cena se odliší.

Uprostřed se nachází varianta Triple Black. Šedo-černé zbarvení spojené s více silniční výbavou, určenou k překonávání dálek po zpevněném asfaltu. Je zde silniční obutí, ale i komfort. Zde se cena příplatků vyšplhala na nějakých 185 tisíc.

No a pro ty, kteří si to chtějí „udělat hezké“, je tu provedení Option 719 Karakorum. Stejně jako verze Tramuntana u základního GS, platí i Karakorum za exkluzivní provedení se spoustou hezkých designových doplňků, zajímavým zlato-zeleným zbarvením a spoustou komfortní výbavy primárně na silnici. Jen cena těchto příplatků samozřejmě nejvíc štípne. Jelikož se jedná o doplňky Option 719, jsou samotné příplatky za 224 tisíc.

Na oficiálním webu už je k dispozici i kompletní konfigurátor s českými cenami, takže pokud se chcete podívat, kolik by stála ta vaše Adventure, můžete si ji rovnou naklikat.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist