VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vilemx
vilemx (159) napsal 13.2.2019

JoskaH: zajdi si někdy do muzea a projdi si ucelenou řadu konkrétní motorky. Ať nechodíme úplně mimo kategorii, tak můžeme vzít (c)endura třeba řady XT a XL/NX/SLR od střední 250 po vellký 650 objem. Potom třeba fakt uvidíš, jaký je rozdíl v provedení a parametrech na začátku až půlce devadesátých let a potom jak to najednou šlo s provedením i parametry z kopce. Kdybys ty rozdíly neviděl, tak si zkus porovnat třeba malou Ninju 400 nebo CBR 400 RR z devadesátých vs. tu parodii na supersport 300-500 ccm, co se vyrábí dnes.
Tady to není kňourání nad dávnými časy a nadávání, jak současné předpisy (emise, ABS) zmrvily motorky. Ale spíš povzdech nad tím, že stávající motorky nejsou moderní verzí svých předchůdkyň, ale jejich optimalizovanou verzí. Prostě parametrem pro optimalizaci byly výrobní náklady, nikoliv technický a technologický pokrok. Když výrobce chce nabídnout současnou motorku, která má své předchůdce převálcovat, tak se mu to bez problémů povede (třeba ostrá endura, litrové supersporty, velké cesťáky).

papiboy
papiboy (67) napsal 13.2.2019

Fakt sa už do toho nechcem miešať, ale Targus dosť s vami manipuluje.

Výkon V-Strom 250? Inovovať motor alebo dať väčší objem je drahé. No ano. Európska múmia nedovoluje vyrobiť lepšie. No ano. Silnejšie. No ano. Blablabla.

No a JoskaH?
My starí tu vraj plačeme... atď...Bruhahahaha. Vysoká úroveň argumentácie, fakt.

JoskaH, prečítaj, čo si na úplnom začiatku vyžadoval, aké si mal podmienky. Minulosť a tak...
Prídeme s niečím z minulosti a odrazu je problém.
A neklam, že o čem si mluvil, keď si o tom nemluvil. Topiaci sa aj stebla chytá?

K dnešku a o ponuke na trhu:

Targus si asi ale nevšimol, že napr. len také Kawasaki za poslednú dobu mal (resp. má) v ponuke Ninju 250, 300 a 400.
Že mal (resp. má) v ponuke Z250, 300, aj 400.
A k tomu všetkému samozrejme malý Versys.
Všetko malorážky.

Že sú všetky silnejšie a ľahšie , ako Inazuma či V-Strom 250 s archaickým dvojventilom.
Ja ale proti žiadnej Suzuki nebojujem, sám som už mal a jednu mám aj teraz.

Dokonca ani proti Inazume ani proti Bonsajovi nemám nič, jasne, že komu sadnú (výkonom, finančne alebo parametrami), si ich kúpi. Nič proti.
Tiež si pokojne kúpim hocikedy motorku, o ktorej testeri napíšu, že je napr. pre ženy, pre začiatočníkov, atď.

Ale Targus aspoň vysvetli dôvod malého výkonu malého Bonsaja: tá európska múmi a fakt je kua, obmedzuje len Suzuki.

Chlapci, ja neplačem, ja sa smejem. Veľmi dobre viem, aké motorky som mal a aké budem mať, ani problémy so súčasnou ponukou na trhu nemám. To ste vymysleli vy.

Som zvyknutý, že keď dôjdu argumenty, prídu osobné útoky, zosmešňovanie a poučovanie od mudrcov a k tomu rôzne balasty a blablabla.

O nič mi neide, len sa nudím.
Je dôležité, že celý vývoj debaty sa tu dá odsledovať.
Úplne konkrétne otázky a úplne konkrétne odpovede...

Komik64
Komik64 (3) napsal 13.2.2019

Targus apod. to píšou dobře... A mimochodem, T. přirovnání některých motorek k transformerům taky sedí (kolikrát jsem si říkal... ). A na závěr - některé požadavky na motorky se samozřejmě navzájem celkem vylučují - těžko může být současně lehká, levná, spolehlivej "robustní držák bez slabejch článků" atd. atd. atd. - vždycky se něco musí obětovat (jen máme asi někdy pocit, že dost přehnaně a zbytečně...- asi bychom každej dovedli konstruktérům minimálně svých strojů poradit, co mělo bejt jinak - svoji naprosto spolehlivou a s tímhle i poněkud srovnatelnou Tenerku mám rád, ale připomínek bych měl dost a nemyslím, že nová "700" všechno vychytala, někde se mi dokonce zdá, že se mohla z XT 660 Z víc poučit...)...

JoskaH
JoskaH (131) napsal 13.2.2019

deluxa...Tak určitě, těsně po Velkém třesku byly motorky nejlepší a od té doby jdou do kelu A dneska už není na trhu pořádná motorka. Po pár kilometrech se to rozpadá, přesně jak píšeš, to je prostě tak smutný ...

Kome
Kome (56) napsal 13.2.2019

deluxa: svět objedeš i na WR250, Versysovi x300 i CRF250l nebp CRF250 rally. A veřím, že i to maly Géčko od BMW to dá taky.

deluxa
deluxa (118) napsal 13.2.2019

vilemx tazko niekomu vysvetlis na akej urovni boli tie starsie mensie objemy xt,dr,xr ak ich videl tak akurat na fotke mozno ani to.Ti co maju moznost porovnat a jazdili na tom, tak ti napisu ze toto co sa dnes vyraba je odpad uz v ked to vyslo z vyrobneho pasu. Zober staru xt a obides nou bez problemov svet. Zober hen tu gebuzinu a rozpadne sa ti pri prechode cez prve zeleznicne priecestie. On ti tresne ze sa tu vyplakavame a riesime davno stare casy. V tych "davno starych casoch" sa robili motorky z lepsich/kvalitnejsich materialov a 100x poctivejsie. To je jeden nevyvratitelny fakt...on zije vo svojej imaginarnej bublinke pokroku takeho o nicom nepresvedcis ma svoju pravdu. Mozno mu je tak lepsie lebo ak o nicom netusis tak mas v podstate bezstarostny zivot.

Anti
Anti (255) napsal 12.2.2019

Na zobák sere pes.Ale kouknu na první model VStromu a poté na poslední je mi jasné kdo stál "modelem",včetně té barevné kombinace.
Zaplať pámbu za KTM,Super Tenere nebo Afriku které se nepotřebují opičit a jdou vlastní cestou..

Jacob82
Jacob82 (42) napsal 12.2.2019

Víc koní neznamená automaticky "lepší"... Víc koní víc žere a víc (se) se*e..

Targus
Targus (136) napsal 12.2.2019 +2

ZdenalH
Proč nemá motor víc koní.
Odpověď o něco níž.
Honí se emise, tudíž když přidáš koně na stříkačce nevejdeš se do nich. Takže musíš zvětšit objem, a jelikož tzv. převrtání motoru už dnes moc nefunguje (zase ty emise plus precizně vypočítaná možná zátěž motoru bez jakékoli možnosti ji alespoň minimálně zvýšit bez fatálních následků), musíš spočítat a pak vyrobit motor nový, což stojí balík, a to se neslučuje s požadavkem trhu na cenu.
Neřešitelný problém. Pětatřicet kobyl se odkládá na neurčito...

ZdenalH
ZdenalH (21) napsal 11.2.2019

Už zase hádky o zobák Ja jen nechápu proč to nemá víc koní, když legislativa umožňuje řídit až 35 kW.

MartinXL650V

Re: Anti
V klidu se odšokuj. Jenom jsme se nepochopili. Já se snažím říct, že Suzuki někdy v roce 88 ten věčně skloňovaný zoban vymyslela pro velké DR. Jeli s tím myslím Dakar a přetavili to na civilní cenduro. Nebo to bylo obráceně a civilní verze byla první... to už nevím. Každopádně Strom má zoban jaksi v rodokmenu a BMW to udělo později... prostě to okoukali pro svou GS 1100. Nebo je to celé náhoda a měli stejný nápad a Suza to teď kopíruje zase zpátky... je to fuk... světu mír

Brukev
Brukev (68) napsal 11.2.2019

Pro mladý myslim ok. Mě třeba se aktualni motorky libėj mooc a rad bych si jich asi tak 10 koupil. Každý ma nepřeberné možnosti a může si koupit motku pro vlastní účel... vůbec nezatracuju starší kousky... ale sem rád za ty aktuální..
Jinak pěkný test

Anti
Anti (255) napsal 11.2.2019

MartinXL650V bez RE:
Opravdu?Pro mne šokující zjištění.Odkdy ho má GS a odkdy VStrom?

Co mi to připomíná...

Meli
Meli (88) napsal 11.2.2019

Hlasuju pro V-Strom a doufám že se na něm co nejdřív budu moct svézt

Targus
Targus (136) napsal 11.2.2019 +3

Chlapi,
fakt nevím, co furt řešíte.
Jistě, bylo krátké období, kdy motky byly na dosti vysoké výkonové úrovni, přičemž do stavby zároveň nastoupily nové = lehčí materiály, např. hliníkové slitiny, hořčík, titan, atd., takže jejich hmotnost byla opravdu příjemná.

Jenže pak se situace obrátila a k veslu se dostali zelení ekoteroristé a euroemisní zaříkávači.
V tu ránu motorky ztěžkly, protože bylo třeba stabilizovat podmínky spalování, což je při požadavcích na vlastnosti motocyklů pro konstruktéra doslova tragédie.
Takže z chlazení vzduchem se hromadně přefičelo na vodu, na laufy se začaly montovat kaťáky, karbce vystřídaly složité a hlavně těžší stříkačky.
A do toho přišla móda plastových = lehkých nesmyslů, aby motky nevypadaly jako motky, ale jako transformers, nebo zmutovaní čmeláci.
Jistě, že plasty jsou lehké, ale jsou povětšině navíc.
Kdo z vás má to srdce a zbytečné prachy, popadněte flexu a ošmikejte z motky všechny ty 3,14-čoviny, zkuste si to hezky dát na hromadu a zjistíte, že se dostanete na rozdíl hmotnosti, která je mezi dnešní "těžkou" motkou a lehkou atletkou starou třeba dvacet nebo třicet let.

papiboy
papiboy (67) napsal 11.2.2019

JoskaH , veď ja som to už vzdal.

Ale veď každý príspevok kvalifikuje predovšetkým autora, nie oponenta.

JoskaH
JoskaH (131) napsal 11.2.2019 +1

papiboy, stále srovnáváš nesrovnatelné. Když chceš srovnat V-strom, srovnej ho s V-stromem, tedy adekvátní kategorií. Nemůžeš srovnat vše se vším, nebo možná třeba můžeš ale...
Já mluvil o tom, že ano NĚKTERÉ motorky byly dřív lehčé, ano třeba měly víc koní ze stejného objemu (obvykle teda i víc baštily...), některé byl větší (některé rozhodně ne), některé pohodlnější (a jiné zase taky ne)
Ty pláče nad tím, že dneska jsou motorky v globále dražší (to fakt nejsou), v globále horší (pokud se přestanou vypichovat "ty správné" jednotlivé vlastnosti jednotlivých motorek u starých a "ty špatné" u nových, tak rozhodně nejsou dnes horší), těžší (i to je exaktně blbost...) jsou fakt jen stařecký pláč nad mládím které už se nevrátí a nad "starými dobrými časy"...
Dneska je takový výběr motorek že si můžeš vybrat fakt lehké, silné, krásné a ano, budou drahé, tak jako byly vždy, a mezitím je spoustu motorek s různými kompromisy, mimo jiné i vůči peněžence a to nejen v pořizovací ceně, ale i v neposlední řadě v (čím dál podstatnějších) servisních nákladech.
Ale ok, už nebudu rušit zdejší pláč nad ošklivou novou dobou (vtípek)

papiboy
papiboy (67) napsal 11.2.2019 +1

JoskaH , sám si vyzval pridať lehký, levný, silný, atd. motocykle.

Ja som pridal SV 650 zo starej školy, ktorá má naviac len 1 kg, ako je V-strom 250.
Pritom SV má dvojkotuč, motor do V, čo má rozvody o dosť zložitejšie, ako to radový motor 250.

stráťa trefne porovnáva jednu cenu z praveku a druhú dnešnú. Fakt trefné.

Skutočnosťou je, že SV 650 stojí dnes 161 900,- Kč a V-Strom 250 139 900,- Kč , teda cena SV je 1,16 násobok ceny V-Stroma 250. Tak aký dvojnásobok?

Ja som ale pôvodne nechcel riešiť ceny, ani porovnať rôzne kategórie.
Chcel som poukázať na to, že do tej váhy cca 188-189 kg kedysi vošli aj oveľa silnejšie mašinky, ako sú tie dnešné rozpočtovky.

Čo sa zrýchlenia týka, je to aj na jazdcovi. Údaj 3,2 sec. mám z anglickej stránky a vzťahuje sa na SV 650 (1999 - 2002), samozrejme tie údaje sa rozchádzajú a aj nemecký MOTORRAD priznáva, že to závisí v značnej miere aj od jazdca.
SV 650 síce nie, ale veľa silnejších motocyklov hravo prekročí 100 km/h už na jednotke, teda nemusím ani radiť. Tam skôr ide len o to, aký si smelý a skúsený, kto to skúšal, vie.

Nemienim ďalej tu bojovať, o nič nejde, len si každý mele svoje. Aj ja...

Frankie
Frankie (277) napsal 11.2.2019

Jo jo, kde jsou všechny ty XT, XR, DR...ať už v objemu 350, 400 nebo 600...
Jednodušší, výkonnější, lehčí...ohledně téhle kategorie platí, že nejlíp už bylo.

MartinXL650V

RE:Anti
Strom se "adventure zobákem" nepodobá BMW. Naopak - všechny BMW se opičí už léta po Suzuki. Najdi si jak vypadal Suzuki DR 750/800 Big ať víš, kde BMW ten svůj nápad na zoban vzalo :-p

JoskaH
JoskaH (131) napsal 11.2.2019

srovnejme srovnatelné kategorie...ne krosku, cenduro naháč...to bychom k tomu mohli nakonec ještě přidat čopra...a co píše Straťa o ceně je velmi trefné

jehann
jehann (1) napsal 11.2.2019 +1

Kdo by to kdy řekl, že Strom bude vypadat vic jako BMW, než BMX samo?
A mimochodem, ten kryt motoru u Stroma vypadá , jako že mu "spadla brada" a čumí na to bawo s votevřenou pusou.

blondak39

papiboy SV 650 z 0 na 100km/h za 4,2s

papiboy
papiboy (67) napsal 11.2.2019

stráťa , ja som vyberal podľa požiadaviek, čo stanovil JoskaH.

Teda nepíde mi divné nič, SV-čka patrili vždy medzi najlacnejšie vo svojej kategórii, navyše ceny sa nikde na svete neurčovali podľa priemernej mzdy v CZ.

Ale viem, že sú ľudia, ktorí by chceli, aby slušná šestpade bola za cenu nejakej Inazumy 250...

Ide to všetko dolu vodou, akumulátory prídu, a za majlant. Potom riešme priemernú mzdu...

Len pre srandu, notoricky známa skica úpravy SV od Bezziho. Koľko by asi vážilo?

Anti
Anti (255) napsal 11.2.2019 -2+1

Prej „adventure zobák“
Tak jak jsem psal u většího Stroma,podobnost s GS čistě nenáhodná

stráťa
stráťa (96) napsal 11.2.2019 +1

papiboy: Nepřijde ti trochu divný srovnávat drahej silniční naháč a levným malým cendurem? To SV tehdy stálo skoro dvojnásobek toho co dnes stojí ten malej stromek a to byla průměrná mzda v ČR ani ne poloviční.

vilemx
vilemx (159) napsal 11.2.2019

JoskaH Ať zůstaneme u 4T 250 ccm cendura - co třeba tohle o nějakých padesát kilo lehčí drandítko? Jasně, je to rozměrově o trochu menší, ale v jednom si tím člověk užil srandy až dost.

papiboy
papiboy (67) napsal 11.2.2019

JoskaH , napríklad práve Suzuki SV 650 N z rokov 1999 - 2002 mali suhcú hmotnosť 165 kg, pohotovostnú 189 kg.
Pritom mali výkon 64 koní, maximálku vyše 180 km/h a z nuly na 100 to dali za 3,2 sec.

Oproti tomuto táto 250-ka je olovený vták a je aj škaredý ...

P.S.:

Keď som bol mladý, dedo ma často upozorňoval, že "staré dobré časy sú pre teba teraz".

Pravdu mal ...

JoskaH
JoskaH (131) napsal 11.2.2019 +9

Ukažte mi už někdo konečně ty zázračně lehký, zázračně levný, neskutečně pohodlný velký a silný motorky. To vše dohromady prosím
Jak čtu tyto diskuse, v minulosti jich muselo existovat nespočet, jen dneska se dělají výhradně těžké, drahé, slabé a nepohodlné krámy, co nic nevydrží...

afro-r1
afro-r1 (157) napsal 11.2.2019 +1

S vahou je to jako s tim vejcem a slepici.
Je pravda, ze ji v hodne recenzich prejdou jednou nenapadnou vetou. Naopak, pokud nema motorka 28 palivovych map a 13 grafik displeje, je mezi novinari obrovsky poprask.
: o )

emánek27
emánek27 (4) napsal 11.2.2019

Vzhled se snažím nekomentovat,bo je to velmi subjektivní.ale kdyby větší stromy měli kulaté světlo,tak si tu šestku nebo litra koupím.na to moje mr**ní by klidně asi stačila šestka.no a váha a cena... ...motorky jsou holt v kurzu,tak musí asi hodně vážit...aby se mohli prodávat na váhu

MartasUS
MartasUS (-7) napsal 11.2.2019 -3

Ty šikmáči fakt všechno kopírujou. Vzhledově Vstrom přesně jak Baworák kromě toho světla ovšem.

Kabčo
Kabčo (6) napsal 11.2.2019 +2

No jo, ješte přidat crf 250 rally, Kawasaki Versys 300 a hlavne Royal enfield Himalayan. To by bylo čtení

bledemon
bledemon (68) napsal 11.2.2019

pěkně podrobný test , jen mě matou některé rozpory. Napřed se píše, že je bmw v dolních líné a suzuki elastické a hned níže, že je bmw dole výrazněji dynamické. V druhé části zase, že strom působí dospěleji, ale má úzká řídítka a krčí nohy. Také centrální stojan nevidim, jen přípravu.

Jinak základní výbavě a hmotnosti se už nepodivuju. Jsou prostě určeny pro jiné trhy a rozměrově to nejsou žádné zakrslé mzty, ale "pětikila". Do eu jen jako dojížděcí druhé stroje (gs částečně pro mladé,10kw pod limitem). Stromek by potřeboval upravit základní cenu na tu výprodejní (a stejně leží ladem), srovnat řídítka (nepřirozeně přihlé rukojeti) a prodloužit převod (točí přes 2tot víc při kile), jinak je víceválec poklad

l333v
l333v (1) napsal 11.2.2019

Dobrý test a srovnáni, ale je skoda ze tam nebyla jeste Kawasaki versys x300

JoskaH
JoskaH (131) napsal 11.2.2019 +1

Mám ctvrtym rokem Suzuki Inazuma 250 na ježdění do práce (cca 9tkm/sezónu, zbytek odjedu na skutru) a rozhodně nezere 4 a půl litru - nechápu jak se to vůbec někomu kdy povedlo.
Mám přes 80 kg a běžně vozim 3 kufry plné krámů a rodinných nákupů, takže pripoctete váhu nosičů, hlavniho stojanu a všeho dalšího a máte min.100kg zátěže + odpory vzduchu a pořád jsem na spotřebě 3 a půl litru při ježdění cca 120 km/h tedy aspoň mimo obec.
Jinak ten moturek je na tyhle denní účely parádní.

deluxa

To je problem dnes sa vsade setri aj na tych najnezmyselnejsich veciach. Nema to podvozok, nema to poriadne kolesa a ta vaha je priam obludna na to aky to ma objem...prave pri takych bajkoch ,co budete pouzivat denne a rajtovat s nimi kade tade ocakavam vacsiu robustnost,odolnost a lepsie materialy. (ak sa to tak prezentuje) Toto je pre uplnych zaciatocnikov na nenarocne a opatrne jazdenie po cestach, do terenu by som s tym neskusal ist v ziadnom pripade. A neviem si predstavit co by bol dovod, alebo co by priniesli tie motorky niekomu skusenejsiemu. Teraz sa nebavim o vykone, objeme ale o celkovej pouzitelnosti. Uz to tak vyzera ze ak chcete maloobjemovu, poctivu,odolnu,univerzalnu,lahku a kvalitnu motorku zrejme si ju budete musiet postavit a vytunit doma v garazi,alebo hladat nieco starsie 20 rokov dozadu :D lebo ak by to za vas urobil vyrobca cena by bola zrejme neakceptovatelna. Skvela doba...

stráťa
stráťa (96) napsal 11.2.2019 +5

Dobrej nápad ale chtělo by to zvětšit testovací skupinku. Přidal bych tam RE Himalayan, Versys 300 a CRF250 Rally.

callowsick

Kulatý světlo Stroma

Škoda nadváhy u obou kousků...

Simier
Simier (13) napsal 11.2.2019

Mě se víc líbí Versys X 300

karf
karf (39) napsal 11.2.2019 +1


Škoda, že ve srovnání chybí crf250rally

foky
foky (141) napsal 11.2.2019 -1

Zajímalo by mě, kolik litrů Sake padlo při kreslení toho malýho Stroma




TOPlist