BMW R18 B vs. H-D Street Glide ST, kdo nabaggruje víc?
Text: Filip Tichý | Foto: Jan Altner | Video: Marek Štvrtecký | Zveřejněno: 30.8.2022 | Zobrazeno: 13 144x
Text: Filip Tichý | Foto: Jan Altner | Video: Marek Štvrtecký | Zveřejněno: 30.8.2022 | Zobrazeno: 13 144x
Ale noták chlapy... co ty nájezdy do zatáček vedle sebe proti autu... To Vám nemůže kameraman zamávat že teď ne?
K tématu... Hrozne se mi líbí R18 ale prostě tomu chybí zvuk
To prostě nechceš, aby takovej majestát zněl jako GS z přelomu
Vzhledem k věku bych šel do ST, mám rád zábavu a ten motor se jeví jako hodně temperamentní
balíček (zvuk, projev, tah).
Jazykové okénko:
bag - taška, brašna ...
bagger:
- osoba, která dává u pokladny lidem nákup do tašek nebo
- motorka s párem brašen/kufrů na splývavém zadku nebo
- manželka pána (jedoucího na čopru z Lidlu) držící nákupní tašku v každé ruce (ale nesmí mít batoh na zádech, to už by byla tourer).
Nejhorší je, když chce nějaký výrobce udělat bagger a vyjde mu z toho bugger.
2 reakce
Nic proti představeným motorkám, ale nechtěl bych ani jednu. Je to takovej zvláštní druh, kterýmu moc nehovím. Jasně - je to masírka, lidi zírejte, ale jinak... Na dálkový cestování jsou příjemnější motorky, na okresky jsou obratnější motorky, o městě vůbec nemluvě. Takže zbývá ta masírka, no, a to mi přijde za ty prachy málo. Ale hezký stroje to jsou, to jo.
7 reakcí
Na takových motorkách potkávám dost dívné lidi s hudbou většinou od gansnrouzis puštěnou na plné kule.
5 reakcí
Vo videu je dvakrát tá istá HD sekcia jak pri třech tisících "chytnou saze"...5:10, 16:13
1 reakce
Baggery. Zajímalo by mě, kdo vymýšlí názvy těch různých kategorií (ve kterejch se už ani nevyznám)
4 reakce
Tyhle stroje jsou na dlouhé cesty, takže nejvíc by mi zajímal posez a poloha nohou. Pokud musíš jet celou dobu v jedný poloze, tak tě dřív nebo později chytně křeč.Pokud nemužeš občas hodit nohy na předkopy, tak musíš zastavit, nebo Ti zcepení nohy. Vše ostatní je u těch dvou mašin stejný, ale to BMW asi na dlouhý cestování nebude a pak to celé nedává smysl. Byl bych rád za stejný test, kdy za týden najedou tak 700 km až 1000 km denně. Nějaký kroucení silniček a ve městě...na to jsou jiný motorky.
Anachronismus (z řeckého ana – proti a chronos – čas) je umístění nějaké věci, představy nebo jevu do jiné doby než té, kam skutečně patří. Může znamenat také přežitek, zastaralý zvyk nebo názor. (Wikipedie)
Asi teď budu za "starýho Anachronismuse" , ale mně ukazatel napětí baterie na displeji mého motocyklu z roku 2020 vůbec nevadí, tedy spíše naopak, jednak vím, že to dobíjí, což se třeba na delších cestách může hodit, a jednat třeba v zimě, když zajdu pohladit do garáže svoji milou po sedle, po zapnutí klíčku vím, jak je na tom baterie a nemusím vytahovat multimetr.
A "ukazatel výkonové rezervy"? To bych vysloveně chtěl. Jedeš se ženou a kufry do kopce, na displeji svítí 65% a ty víš, že máš ještě 35% k dobru na předjetí.
A že je to na samostatných budících? Vždyť je to pěkný a patří to k těm stojům, ne?
4 reakce
Svezl jsem se na R18 Classic asi 150 km (což nejspíš proti baggeru moc velký rozdíl nebude, když pominu tu masku) a nijak nadšenej jsem nebyl...motor a jeho zátah dobrý, ale vadil mi ten otravný klopný moment při každém meziplynu, trochu obtížné hledání řadičky, nemožnost měnit polohu nohou a tím tedy asi ne příliš velké pohodlí při delším cestování a i pár dalších věcí...na Street Glide jsem tedy nejel, ale za mého Chieftaina 2019 bych to určitě neměnil...
HD má niečo čo asi nemá nič iné, a boxer BMW nápodobne.
Ale keď to vezmem zo strany mne vlastnej, za 0,8 míče sú asi tak 4ks SV650 a bazén benzínu
2 reakce
K tomu čtvrtému budíku: nehodil by se u vzducháče třeba teploměr oleje?
2 reakce
Teplotu oleje je trochu složité interpretovat, na rozdíl od chladicí kapaliny dost kolísá na různých místech v motoru se hodně liší...
No kdybych si mel vybrat, tak K1600B.
2 reakce
Mám dobrého kamaráda v USA co přešel z BMW silniční enduro na HD a předloni si pořídil fungl nové HD-CVO. Jezdí pouze dálnice a za tu dobu 2x musel motor ven a měnit celkem zásadní díly + mu jednou klekla celá ta aparatura na hudbu. Asi před měsícem dával na FB fotky jak jednomu týpkovi ze skupiny, se kterou jezdí, klekl HD někde v Arizoně. Pořád něco.
Na tom báwu co měl nalítal přes 100tis mil (cca 160 tis km) bez závady. Prostě nikdy nic. Pouze spotřebák, ale teď do mne reje a dělá si srandu jak jsou BMW sračky i když je jezdil přes 20 let
Harlejáci si to nikdy nepřipustí, že ty motorky jsou jen nablýskané předražené klumpy.
6 reakcí
Ne neprekvapive vyhrava Harley. BMW s nefunkcni kapotazi, malymi kufry, horsi manevrovatelnosti a zadnym mistem na nohy to proste chces
PS: Zadny takovy stroj se ze stojanku nezveda jak nejaky japonsky nahac Ale vytoci se riditka uplne doprava a zvedne se to samo
Za mě je to jasné. Řemen mi přijde na jízdu příjemnějsí než kardan a místo na nohy není omezeno válci. Navíc z předu vypadá světlo u BMW jako špatně dokreslený pokus - viz. foto 34. Šrouby na plexi a trčící zrcátka tomu také nepřidají.
Nejsem cílovka, nestudoval jsem to detailně. Jen to, co bije do očí (BMW):
- co to je za lesklý kolotočářský (asi plastový) dekl na hlavách válců a krytech sání?
- šrouby na plexi se mi taky moc nelíbí
- oproti hezkým vystrčeným válcům je ten buben (karter) hrozně humpolácký
HD - není o čem...
1 reakce
Hm, v tomto případě bych volil H-D.
2 reakce