yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
honza.tar (15) napsal 03.06.2018 v 13:40+1

Recyklace místo těžby. Získávání vzácných kovů z použité elektroniky je výhodnější

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/recyklace-kovy-med-tezba-suroviny-ekologie-fkv-/eko-zahranicni.aspx?c=A180411_144824_eko-zahranicni_mato
Recyklace šetří pitnou vodu, ropu a další zdroje nerostných surovin
Recyklace odpadů znamená znovuvyužití surovin v nich obsažených. Tím dochází k úspoře přírodních surovinových zdrojů, materiálů, paliv i energie, což má vliv na omezování znečištění životního prostředí. Proces recyklace se skládá z několika na sebe navazujících kroků, které mají za následek vznik tzv.
Recyklace umožňuje šetřit obnovitelné i neobnovitelné zdroje a často může snižovat zátěž životního prostředí. Hlavní přínosy recyklace jsou snížení potřeby těžby nových surovin, využití odpadu místo jeho uložení na skládku a celkové šetření životního prostředí.
Výroba papíru je energeticky velmi náročná. Pokud se ale papír vyrábí z vytříděného papíru místo prvotních surovin, je jeho výroba zhruba o 64 % méně energeticky náročná. Každá tuna recyklovaného papíru tak může ušetřit asi 14 stromů. Třídění papíru má proto v rámci třídění a recyklace své nezastupitelné místo.

//www.asekol.cz/spotrebitele/proc-recyklovat/fakta-a-myty/
https://www.youtube.com/watch?v=DcPNKGJhKw8

Targus (429) napsal 29.05.2018 v 10:10-1

Kaso69:
Příteli,
zásadní problém KAŽDÉ KVALITNÍ recyklace je, že je dražší, než samotné získání čisté suroviny z přírodních zdrojů. Celý byznys recyklace plastů je poustaven výhradně na dotacích z EU.
Ohledně problematiky recyklování olova toho najdeš dost na netu

kaso69 (29) napsal 28.05.2018 v 10:40+2

Targus: Asi mi nevyhovuje Tvůj způsob vyjadřování či komunikace, ale každý jsme nějaký. Nejspíš bych musel začít podnikat v nákladní dopravě a převážet odpadky po Evropě, abych poznal, jak funguje svět tvým pohledem. Možná zkusím dát řeč s našimi popeláři, abych si trochu rozšířil svůj obzor. Vůbec jsem třeba netušil a šokovalo mě, že recyklované olovo z baterií, není tím stejným základním prvkem Periodické tabulky. No prostě máš můj hluboký údiv. V tuto chvíli mám z naší komunikace takový trochu smíšený pocit rozpaků, ale říkám si, že tohle nemá cenu diskutovat přes zdejší komentáře. Nicméně co mi dělá radost, je, že se dobře bavíš. To je myslím k životu potřeba. Tedy je otázkou, zda děláš někdy také něco víc, ale o to je asi na jinou diskuzi.

Targus (429) napsal 27.05.2018 v 18:25

Kaso69:

Recyklování umělých hmot -
Teda ty seš kousek.
Chlape, vylez už ze svého satelitního paneláku naležato a omyj se studenou vodou.
Evropa má problém jako prase, skládky plastů praskají ve švech. Vím, o čem mluvím, sám je převážím z místa na místo po celé Evropě.
Víš proč? Vytříděné plasty přestal odebírat jediný dosavadní odběratel - tedy takový, který fakt něco odebere - ČÍNA!!!
Jo, amigo, Evropa se musí probrat ze sna a začít něcoi dělat. A dřív, než těmi plasty neprojedem do práce.

Targus (429) napsal 27.05.2018 v 18:08

Kaso69:
RECYKLACE BATERIÍ !!!

Tak to je ten nejlepší fór tohoto týdne.

Brachu milený, meleš totální ho..., pardon, výkaly.
Nevím, jak jsi starý, ale jestli pamatuješ válku o Kosovo, pak Ti možná neušlo, že jediný důl na olovo v širém okolí stihli naši američtí soudruzi zavřít, aby byli Srbové v Kosovské Mitrovici bez obživy a vymajzli z Kosova.
A v té době - páč světová výroba nestíhala - náš trh zaplavily "KVALITNÍ" baterky z recyklátu.
Jelikož s nimi byly problémy, kupoval jsem je v řádu desítek kusů ročně pro dopravní firmu od několika dodavatelů, a to různé "značky". Samo, že vše bylo plácáno v jedné nejmenované firmě a "značkové" evropské fabriky to pouze poskládaly a zalily kyselinou.
Když jsem je šel reklamovat, prodejci mi hromadně tvrdili, že moc svítíme, moc topíme, moc startujeme a kdo ví, jaké další PÍ****NY. Asi jsme předtím s těmi samými auty nestartovali, nesvítili, netopili.
Ty skvělé baterky z recyklátu totiž vydržely JEDNU ZIMU a pak se poroučely do věčných loviš\ť, zatímco na originálech jsme těch zim s prstem v nose odjezdili ŠEST, i když jsem na ně s údržbou sral, jak na placatý kámen.
Tož tak ty tvoje recykláty. Pořiď si je a užívej jich plnými doušky. Já do svých aut budu i nadále kupovat kousky s nerecyklovanými deskami, páč vůbec nemám zájem běhat po parkáči se startovacími kabely, anebo volat asistenci, když si večer pustím na noťasu film, nemluvě o nezávislém topení nebo klimatizaci.

A samozřejmě, bezúdržbové a vylehčené gelovky dorazily i do dopravy, akorát že kapánek nestíhají, páč v dospělých autech musejí kvůli chytrým pánům z Bruselu non stop žrát proud i digi tacháče a ostatní desítky nesmyslů, takže se se v nových autech zálohují dalšími bateriemi - pochopitelně olověnými. Tady to soudruzi z NDR ještě nevychytali.

kaso69 (29) napsal 26.05.2018 v 16:18+2

boneshaker: Máš pravdu, že když se kolem sebe rozhlédneš, tak na moc střechách solární panely umístěné nejsou. V tomto ohledu ale vidím já sám značné rezervy a potenciál lokální soběstačnosti. Umím si představit solárka i na místech, kde se zatím nevyskytují. Mohou jimi být pokryty budovy, mohou být umístěné na vhodných místech za svodidly podél silnic atp. Já sám mám dokonce opačný problém, který souvisí s výrobou. Nesmím mít totiž přebytky, které by mohl spotřebovat někdo jiný a tudíž musím vyrobenou energii spotřebovat. V opačném případě mi hrozí, za že přebytky elektřiny zaplatím pokutu... Takhle krásně to máme v Praze nastaveno... Čili mám spíš problém, jak všechnu tu vyrobenou energii spotřebovat, aby nepřetekla. V tom mi výrazně pomáhají právě elektrovozidla... Nicméně rozumím tomu, když se pořád hovoří o možných blackoutech kvůli přetížení sítě FV výrobou, je asi správné, aby si každý spotřeboval co vyrobí a obráceně.

kaso69 (29) napsal 26.05.2018 v 16:05+1

Targus: Likvidací baterií, myslíš asi recyklaci..? Baterie které používám v solárním systému, mají předpokládanou životnost 20let, resp. 5.000 cyklů při 70% DOD. Já nevím, možná mě tohle nebude už úplně zajímat, ale co jsem si načetl, recyklace článků na bázi lithia, se provádí z cca 85%.

Nebo myslíš tu likvidaci formou zapojování z části opotřebených baterií z elektrických vozů, do stacionárních systému pro ukládání energie - např. ze solárních systémů..?

A nebo mluvíš o likvidaci toxických bateriích, které obsahuje každý současný automobil a motorky nevyjímaje...? To Tě uklidním, i tyto baterky se úspěšně recyklují.

A co se stane s tím původně dýchatelným vzduchem, který ta věcička na poušti, nebo jakýkoli jiný spalovák nasaje do svých útrob..? Nepromění jej čirou náhodou v nedýchatelný a toxický plyn..? Fakt super představa, opravdu máš co pyšně hájit..!

kaso69 (29) napsal 26.05.2018 v 15:53+2

Libor70: Nikdo Tě Libore přece nenutí, kupovat si takové technické finesy.. Nebo snad Ano..? Takže proč bys chtěl omezovat či z Tvého postoje přímo nakazovat, co je správné a co rozhodně nechceš... Však celý svět ti stále nabízí pohony na bázi fosilních paliv, tak v čem máš problém..? Je tvůj problém ten, že elektropohon nedělá hluk, nemá žádné lokální emise a to Ti na tom všem vadí..? Jako proč..?

kaso69 (29) napsal 26.05.2018 v 15:48+2

puffybodie: Děkuji za přání. Já si toho období právě velice užívám... O "krátkosti" toho období bychom mohli nejspíš "dlouze" polemizovat, ale tohle myslím ukáže čas. Jen těžko mi někdo zastíní slunce a vymáhat po mě poplatky z vlastnění panelů, je zatím asi také utopie. Čili já bych to s energií neviděl tak špatně.

Jasně, že si uvědomuji, že vím odkud pocházejí plasty všech věcí kterými jsem obklopen, ale ty jako takové asi neliji do nádrže a nejezdím na ně, takže o čem to mluvíš a co porovnáváš, tomu opravdu moc nerozumím. Chápu jen, že mi naznačuješ, že si na sebe hold obléknu lněné kalhoty nebo kožené kalhoty..? O.K. proti tomu nic. Současné plasty lze recyklovat, takže takovou tragédii a závislost nespatřuji. O určité svobodě hovořím v souvislosti s vlastním pohonem, což jsem asi neřekl dost zřejmě.

Stejně tak nerozumím zmínce o severu a tím, jak to ve tvém pojetí světa souvisí s ropou...

Dále pak vlastně nevím, co jsi tím vším chtěl vlastně říct..? Nějak ve Tvém sdělení nevidím žádnou informační hodnotu...

Libor70 (4) napsal 25.05.2018 v 21:25

Ať jdou všichni už s těmi elektrosračkami někam do řitě !!! Při současné technologii a kondici baterií je to rozhodně krok zpátky. Škoda peněz a lidského úsilí za vývoj těchto nesmyslů.

puffybodie (390) napsal 25.05.2018 v 20:54-2

Neco pro ty naivky verici pohadce o ekologii a zelene elektrine

https://videacesky.cz/video/nedele-s-lubachem-zeleny-proud

A to se probira zapadni Evrope (jine zeme v zapadni Evrope jsou na tom jeste hure).

" Čili znova opakuji, mě to smysl dává a není to zdaleka jen o ekologii. U mě je to o určitém pocitu vyproštění se ze závislosti na ropných společnostech a politických poryvech ve formě výše spotřebních daní a dph, kteréžto činí plných 50% z ceny každého litru fosilního paliva..."



Tak si to hodne kratke obdobi uzivej, protoze ze zavislosti na ropnych spolecnostech nejsi vyprosten ani omylem, i kdyby jsi mel elektro skutru a aut kdovikolik, protoze plasty v nich a na nich fakt nejsou ze Slunce. Stejne tak jako tvoje obleceni, tasky, veci v dome a jeho okoli atd. atd. Ohledne politickych poryvu doporucuji delsi pobyt na severu kde uz se mytne, vahova dan a dalsi veci zvesela aplikuji i na ty ekologicke zazraky. Nehlede na to, ze uz ted maji problemy s elektrinou i pres to mnozstvi vodnich elektraren a zatim male mnozstvi elektro aut. Taky se muzes modlit at bydlis v centru, protoze na periferii ti nedovoli v drtive vetsine pripadu udelat nabijeci stojan ani v tve garazi moderni obdoba narodniho vyboru spravujici domy (cena za zasuvku na nase cca 40.000) a neudelas nic. Ve Finsku naopak zasuvky u panelaku pro kazde parkovaci misto nejsou problem, tam nemaji eko-mesiasky komplex a maji to tam proto aby se v tuhych zimach mohlo pri parkovani zapojit nezavisle topeni v aute at to necuca baterku.

A k iPhone se hodi

https://www.youtube.com/watch?v=E3s-qZsjK8I

PasarloPipa (-22) napsal 25.05.2018 v 18:47+2

Kdyby si šejk Muhammad bin Rašíd Al Maktúm mohl přečíst tuhle zpátečnickou diskuzi tak si bez obav nechá udělat zlaté podložky pod už teď zlatými kohoutky na svém bidetu Zkostnatělí Češi mu zajistí trvalý blahobyt na několik desetiletí dopředu.

Targus (429) napsal 25.05.2018 v 15:13

kaso69:

Jen malá poznámečka k onomu kilowattu elektriky na litr benálu. Existují pojízdné rafinérie, které přitáhneš ke zdroji a nadestiluješ si potřebný počet litříků.
Pochopitelně bez elektriky, protože vrty jsou povětšině v poušti, a ta pojízdná věcička jede na nečištěnou a nedestilovanou surovinu vypumpovanou ze země.
Tímto způsobem funguje celý blízký a střední východ, žádné elektrické sítě se tam nenalézají, ale každý má za obydlím svůj generátor vyrábějící proud jednoduchým neekologickým spalovákem.
Stran výroby baterií - až budou suroviny dobývat elektrostroje bez napojení na veřejnou síť, možná se zamyslím nad alternativou ropných derivátů. Činit tak dřív je ztrátou času.
Jinak rozepisovat se tady o likvidaci vypotřebovaných baterií nemá cenu. Jsi prostě unesen vlastní chytrostí, tak ať ti to dlouho vydrží.

boneshaker (89) napsal 25.05.2018 v 14:15

Kaso69: asi jo, máš ve všem pravdu, ale tak za 10-15 let. Masovka to bude ještě za dýl. Upřímně, kolik % populace je soběstačné z energie ze svých vlastních solárů? To samé to bude s těmihle skútry a podobně. Na to, jak se s tím dlouho blbne, tak teda žádný voheň. Udělat alternativu na motorku na proud není žádná revoluce. Konstrukce je stejná, plasty jiné, pár drátků a nic. Každý výrobce má něco. Honda vodí motorku jak na provázku a nepotřebuje stojan, tady lepší dojezd a konstrukce, další a další. A? Když Science-Fisction v reálném životě, tak z gruntu. Tyhle deriváty okolo komína jsou jen další a další pokusy za moc peněz. Sorry jako.

SuperSic58 (1308) napsal 25.05.2018 v 13:54+1

raději chřipku než tenhle paskvil

kaso69 (29) napsal 25.05.2018 v 13:33+3

panTerek: Pardon, moc Ti asi nerozumím. Denně mi střecha vyrobí cca 20 kWh elektrické energie, kterou bezezbytku spotřebuji. C-evolution si vezme cca 8kWh/100km. Tu energii mi dává slunce, které nám každičký den vychází nad hlavami... Tohle se asi jen tak nezmění a pokud ano, je po nás... Obhajuji tedy logiku elektrické dopravy a způsob lokální výroby energie pro tuto dopravu. Snažím se naznačit, že zakořeněný způsob myšlení, že bez ropy to nejde, lze trochu občerstvit... Možná si dej tu práci a přečti si všechny mé příspěvky. Neshledávám na elektrické dopravě nic, co by mohlo komukoli nějak škodit, někoho omezovat, nebo s čím by potřeboval nesouhlasit. Vyjma dojezdu, který zatím není zcela vyřešen, resp. je časově náročnější. To ale není až tak pravda u elektromobilů, které disponují rychlým dobíjením.

panTerek (82) napsal 25.05.2018 v 13:16

kaso69: je hezké jak máš spočítané kolik energie stojí výroba litru PHM, ale že nikdo ze zastánců elektrovozítek nepočítá náklady na 1 kWh elektrické energie. Uhlí se taky musí natěžit, odvézt, výroba solárních panelů taky určitě potřebuje nějakou energii, suroviny a dopravu produktu do distribučních míst. Nemám rád argumenty že po koupi litru benzínu umře koťátko a po koupi solárního panelu rozkvete louka...

kaso69 (29) napsal 25.05.2018 v 12:57+2

A ještě jedna věc, když se tady nadšeně diskutuje o původu energií... Ono je to ještě tak, že rafinace ropy, do podoby, aby ji bylo možné následně spalovat v motorech, potřebuje pro svou výrobu opravdu nemalé množství energie. Tuším, že jsem četl, že výroba 1 litru benzínu spotřebuje cca 1 kWh elektrické energie. To nemluvím energiích těžby, dopravě surovin a dopravě vlastního produktu do distribučních míst. C-evolution si vezme cca 0,075 kWh na jeden kilometr jízdy, a tuto energii jsem si schopen vyrábět lokálně. Mimochodem ČR je velkým vývozcem energie do zahraničí, avšak to neplatí o ropě. Tak asi tolik.

kaso69 (29) napsal 25.05.2018 v 12:48-1+2

tom.es: Souhlasím s tím, že na provoz silnic, se díky absenci spotřební daně nepodílím. K tomu není co dodat, snad jen to, že s dopravním prostředkem na bázi fosilních paliv, spadáš do kategorie mikroznečišťovatelů, a tedy za tento svůj otisk ve společnosti, nějakou formou platíš. Nesouhlasím ale, že bys zrovna mě připlácel ve vyúčtování v kolonce obnovitelných zdrojů. Tyto prostředky jdou možná z části na panely provozované převážně na polnostech, s čímž se také úplně neztotožňuji, ale zahrnují i podporu všech ostatních obnovitelných zdrojů, což zdaleka nejsou jen FV elektrárny. Fotovoltaika určitě patří nejvíce na střechy staveb, protože tato je zcela nevyužitým prostorem. Dotace na mou fotovoltaiku, nejde z peněž běžných daňových poplatníků (jednotlivců) a není tedy na Tvém vyúčtování.

Skorepa3 (-17) napsal 25.05.2018 v 12:22

Nikola Tesla už tomu dávno přišel na kloub, bohužel jeho některé vynálezy nebyly aplikovány do praxe. Proč asi? https://zpravy.idnes.cz/studenti-ctou-a-pisi-noviny-dpr-/studenti.aspx?c=A121021_195844_studenti_bar

pk14 (175) napsal 25.05.2018 v 12:03+1

Tak to jo .
Že máš baterie jsi nepsal. Před šesti lety stály ještě větší ranec, takže jedu "zelený bonus". A nesvítí, cucam ze sítě. On ale zase ten proud není voda... Teče to trochu složitěji...
Tímto všem děkuji. A omlouvám se i.

kaso69 (29) napsal 25.05.2018 v 11:55+2

pk14: Nespotřebované přebytky ukládám do domovních bateriích 16kWh, takže pokud nesvítí a nabíjím, přepne se energie z baterií. Nebudu si ale vymýšlet, že nabíjím pouze ze slunce, protože největší část energie požere samotná domácnost a nikoli elektrovozidla. Jen tvrdím, že energie, která se takto vyrobí a smysluplně spotřebuje (téměř žádné přebytky), je v globálních číslech cca o 1/3 větší, než kolik jí dohromady v rodině projezdíme. Původně jsem ani domovní baterii nechtěl - zdálo se, že je to nerentabilní, ale nechal jsem se trochu přemluvit a po vyzkoušení, bateriovou zásobu ještě zkapacitnil. Uchvátilo mě, že do hluboké noci svítím i nabíjím bez spotřeby ze sítě a s jídlem roste chuť (tedy jsem zkapacitňoval). Tak asi tolik.

pk14 (175) napsal 25.05.2018 v 11:19

Kaso69: takže nabíjíš, jen když svítí. Takže občas někdy holt nevyjedeš? Asi ne, ne? Ono to zase až tak zelené v reálném čase není A to teď mluvím jen o dobíjení !!

tom.es (9) napsal 25.05.2018 v 10:45+2

Kaso69 - aktuálně využíváš mezery - zatím není na elektřinu projetou ve vozidlech spotřební daň. Na druhou stranu využíváš něco co ti my ostatní platíme - např. silnice - formou spotřební daně v benzínu. A já osobně což mě vadí nejvíce - kolonka ve faktuře za elektřinu - podpora obnovitelných zdrojů el.

kaso69 (29) napsal 25.05.2018 v 10:23+3

pk14: Mám docela dobrou zkušenost se solárním systémem, na střeše nyní 5kWp táhne spotřebu toho elektroskútru a dvou elektromobilů. Celoroční bilance nabití a solární výroby je kladná. Nemám žádnou smlouvu na 25let se státem, jen žádost o jednorázovou dotaci, jejíž finanční zdroje pochází z "odpustků" velkých znečišťovatelů. Myslím, že nastaveno je to dobře, pokud mohu soudit. Já jsem investoval své vlastní nemalé prostředky na zlepšení ovzduší, a ten kdo jej znečišťuje, se na tom z části také podílí. Jinak těch pár Wattíků co z toho leze, postačí v ročním úhrnu na najetí cca 40.000 km, což ale nevyužiji..! Čili znova opakuji, mě to smysl dává a není to zdaleka jen o ekologii. U mě je to o určitém pocitu vyproštění se ze závislosti na ropných společnostech a politických poryvech ve formě výše spotřebních daní a dph, kteréžto činí plných 50% z ceny každého litru fosilního paliva...

pk14 (175) napsal 25.05.2018 v 09:52

Kaso69: no když ve dne zrovna svítí. Těch pár wattů co z toho leze, když je zataženo... Mám to na střeše. Baterie do sklepa stále jaksi nerentabilní, takže bez napojení na "ulici" zelená utopie. Pak ta pokřivená podpora, zelené bonusy, 25 let smlouva se státem... Ale nevyužij to !

kaso69 (29) napsal 25.05.2018 v 09:27-1+2

Ještě bych jako nadšený majitel C-Evolutionu přidal informaci, že přibližně 80% veškerého městského provozu tohoto stroje, zajišťuji energií získanou přímo ze slunce. Nemusím být myslím žádným vizionářem ani velkým myslitelem, aby mi tohle prostě smysl dávalo...

Kitko (-2) napsal 25.05.2018 v 09:24+2

@afro-r1 a jeho "Nová doba si žádá nové technologie" - byly doby, kdy si zadali zakaznici.

Napriklad? Ukaz mi z historie JEDINY priklad, ked si novinku, ktora by zasadne menil pristup uzivatelov k danemu trhovemu segmentu, vyziadali zakaznici.

Zakaznik si nevyziadal ani stvortakt, ani iPhone, ani bezpecnostne pasy, ani airbagy, ani ABS, ani stvorventilovu techniku, ani pasovu vyrobu, ani pohon 4x4, ani kotucove brzdy ci posilovac riadenia.

Nejaky vyrobca to da na trh - bud sa to ujme alebo nie (4x4), bud to najde podporu v legislative (bezpecnostne pasy), alebo nie (asymetricke svetla v USA).

Zakaznik si moze vyziadat maximalne detaily existujucich technologii, ale nemoze ziadat to, co nevie, ze by mohlo existovat.

afro-r1 (513) napsal 25.05.2018 v 08:45

"Nová doba si žádá nové technologie" - byly doby, kdy si zadali zakaznici..

ZdeněkS (18) napsal 25.05.2018 v 08:00

ekologická pohroma jménem elektrická vozidla už i v moto? To je děs

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist