globalmoto_duben_nolan




Yamaha MT-09 už i ve verzi SP

Očekávali jsme ji, ale ne tak brzo. Když Yamaha ukázala novou generaci MT-09 na konci roku 2020, vylepšené SP přišlo až za dva týdny. Teď to trvalo dva dny. Minule byly změny pouze hardwarové, tentokráte jde espéčko dál.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Jelikož jsou to opravdu teprve dva dny, co jsme vám novou nula-devítku detailně představili, nebudeme se zaobírat detaily, které máte určitě ještě v živé paměti. Jenom opravdu velmi zrychleně, motor a podvozek zůstaly, měnila se ergonomie, displej s ovladači na řídítkách, sedlo z jednodílného na dvojdílné a především design čumáku, kdy se z Kyklopa stalo Trojočko. To bude pro běžné zákazníky možná to nejdůležitější. Ovšem espéčko, to jste si vždycky kupovali, když jste chtěli vedle démonického motoru také podvozek, který dokáže tu sílu dostat efektivně na asfalt. Novinka jej má samozřejmě také, ale k němu ještě něco navíc.

Vlevo je standardní MT-09, vpravo nová verze SP

Tím „něco navíc“ je myšlena elektronika. Nová MT-09 dostala 5“ barevný TFT displej, který nahradil toho mrňouse, co tam Yamaha dávala předtím, a v něm pětici jízdních módů shrnutých pod zkratkou YRC/Yamaha Ride Control. Jsou to Sport, Street, Rain a dva nastavitelné Custom, v nichž se liší výkonová charakteristika motoru a míra asistence od různých pomocníků (kontrola trakce, kontrola klouzání atd.). V modelu SP ovšem dostanete ještě další čtyři módy Track, které umožňují ještě další možnosti přizpůsobení pro specifické traťové scénáře, například pro různé okruhy nebo i různé podmínky na trati. Tady dostáváte možnost ještě jemnějšího doladění a vybrat můžete i ze dvou úrovní brzdění motorem a doladit si nastavení brzd, navíc se dá i vypnout ABS na zadním kole. Jednotlivé režimy lze měnit a nastavovat buď přímo na displeji, který navíc dostal možnost přepnout na zobrazení Track (dominantní jsou stopky, otáčkoměr má posunutý začátek), nebo si je můžete nastavit pomocí aplikace MyRide v chytrém telefonu a poté je odeslat motorky. Na to budete muset mít zapnuté zapalování, k němuž se váže další změna – espéčko je vůbec první Hyper Naked Yamahou, která dostává bezklíčkové zapalování.

Ale jinak je samozřejmě hlavní hvězdou celého představení lepší podvozek. Přední vidlice se zlatými kluzáky a 41mm černými DLC trubkami nese značku KYB a je plně nastavitelná a hlavně vyšší kvalitativní řady než ta u standardu, vzadu potom najdete oblíbený žlutý tlumič od švédské značky Öhlins, jenž je také plně nastavitelný a předpětí si u něj ladíte hydraulicky. Podvozek na minulém espéčku byl o parník lepší než na standardním modelu, takže věříme, že i tady se vyplatí, si připlatit.

Ovšem pozor, nové SP přidává na podvozku ještě jednu velkou změnu, a tou jsou brzdy. Odteď se na předním kole budete přiblble usmívat na krásné lesklé třmeny Brembo Stylema. Ne že by ty yamahácké Advicsy fungovaly špatně, ale Stylemy jsou Stylemy, ne? Výčet změn doplňuje ještě „povinné“ odlišné válečné zbarvení, které je udělané podle stejného receptu, na jaký jsem u SP zvyklí, tedy stříbrno-černo-modré barvy připomínající superbike R1M a k tomu kyvná vidlice z kartáčovaného hliníku namísto černě lakovaného. Tak tedy vítej, espéčko!

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist