globalmoto_duben_nolan




Novinka 2016: Yamaha WR450F

Vypadá to, že offroadové oddělení tří ladiček je na nohou a maká o sto šest. Ostatně světový titul v královské motokrosové třídě MXGP je jasným důkazem, že to v Iwatě myslí s blátem vážně. Terénní Yamahy se však dokázaly prosadit také v enduru, což je práce především nového WR250F. V těchto dnech se nám představuje úplně nové WR450F a podle prvních informací se máme na co těšit.

Kapitoly článku

Soutěžní Yamahy vždycky platily za velice spolehlivé mašiny, které se v terénu ničeho nezaleknou. Loni se světu představilo „malé“ wéerko a letos přišel čas velké čtyřistapadesátky. Jde o úplně nový model, který vychází z motokrosové YZ450F, což je vidět na první pohled.

Kromě téměř na chlup stejného šasí nás do oka praští čtyřtaktní čtyřventilový motor se zakloněným válcem, který má sání vpředu a výfuk vzadu. Vzduchový filtr je proto umístěn za krkem řízení a měl by k němu být zaručen jednoduchý přístup bez použití nářadí.

Jak známo, enduro mašiny a motokrosové speciály jsou upečeny z jiného těsta, protože si každá kategorie žádá své. Proto WR450F dostalo na zadek osmnáctkové kolo nazuté do pneumatiky netradičního rozměru 130/90 18", jinak odstupňovanou pěti rychlostní převodovku, nebo endurácky měkčí pérování. Zdvih předku s USD vidlicí KYB je 310 mm a zadku s klasickým přepákováním 318 mm.

Je fajn, že wéero dostalo už v sérii chladič s ventilátorem, alespoň plastový chránič motoru nebo elektrický startér podpořen klasickou nakopávačkou. Tabulky hovoří o nádrži o objemu 7,5 litrů a tady si myslím, že mohla být o litřík dva větší. Nádrž není transparentní a proto přijde vhod kontrolka varující na nízkou hladinu benzínu. Spojka je tradičně mechanická a pokud bude fungovat lehce jako u motokrosových sestřiček, nebude žádný problém.

Je jasné, že motor s elektronickým vstřikováním paliva bude oproti motokrosové YZ450F naladěn jinak. Určitě nebude tolik agresivní, ba naopak, bude stavět na vyhlazené výkonové křivce a jemným nástupu výkonu. Pokud si někdo zatouží upravit palivovou mapu, může využít Yamaha Power Tuner a naladit si k obrazu svému.

Sedlo WR450F leží 965 mm na zemí a kompletně natankované, včetně provozních náplní váží 123 kilo. U prodejců můžeme wéerko očekávat někdy na přelomu roku 2015 a 2016 a doufejme, že za cenu, která se nevydá cestou evropské konkurence. Poslední dobou nejsou modré soutěžáky tolik vidět, což je škoda. Test předchozí generace ukázal, že to tři ladičky nedělají špatně a mají co nabídnout. Proto věřím, že šestnáctkové WR450F bude ještě lepší a co nevidět se nám dostane pod ruce, abychom vám mohli zprostředkovat první jízdní dojmy.

Oficiální video WR450F 2016

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Redakční video předchozí generace WR450F

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist