Novinka 2016: Yamaha WR450F
Text: Vláďa Novotný | Foto: Yamaha | Zveřejněno: 7.10.2015 | Zobrazeno: 13 624x
Vypadá to, že offroadové oddělení tří ladiček je na nohou a maká o sto šest. Ostatně světový titul v královské motokrosové třídě MXGP je jasným důkazem, že to v Iwatě myslí s blátem vážně. Terénní Yamahy se však dokázaly prosadit také v enduru, což je práce především nového WR250F. V těchto dnech se nám představuje úplně nové WR450F a podle prvních informací se máme na co těšit.
Kapitoly článku
Soutěžní Yamahy vždycky platily za velice spolehlivé mašiny, které se v terénu ničeho nezaleknou. Loni se světu představilo „malé“ wéerko a letos přišel čas velké čtyřistapadesátky. Jde o úplně nový model, který vychází z motokrosové YZ450F, což je vidět na první pohled.
Kromě téměř na chlup stejného šasí nás do oka praští čtyřtaktní čtyřventilový motor se zakloněným válcem, který má sání vpředu a výfuk vzadu. Vzduchový filtr je proto umístěn za krkem řízení a měl by k němu být zaručen jednoduchý přístup bez použití nářadí.
Jak známo, enduro mašiny a motokrosové speciály jsou upečeny z jiného těsta, protože si každá kategorie žádá své. Proto WR450F dostalo na zadek osmnáctkové kolo nazuté do pneumatiky netradičního rozměru 130/90 18", jinak odstupňovanou pěti rychlostní převodovku, nebo endurácky měkčí pérování. Zdvih předku s USD vidlicí KYB je 310 mm a zadku s klasickým přepákováním 318 mm.
Je fajn, že wéero dostalo už v sérii chladič s ventilátorem, alespoň plastový chránič motoru nebo elektrický startér podpořen klasickou nakopávačkou. Tabulky hovoří o nádrži o objemu 7,5 litrů a tady si myslím, že mohla být o litřík dva větší. Nádrž není transparentní a proto přijde vhod kontrolka varující na nízkou hladinu benzínu. Spojka je tradičně mechanická a pokud bude fungovat lehce jako u motokrosových sestřiček, nebude žádný problém.
Je jasné, že motor s elektronickým vstřikováním paliva bude oproti motokrosové YZ450F naladěn jinak. Určitě nebude tolik agresivní, ba naopak, bude stavět na vyhlazené výkonové křivce a jemným nástupu výkonu. Pokud si někdo zatouží upravit palivovou mapu, může využít Yamaha Power Tuner a naladit si k obrazu svému.
Sedlo WR450F leží 965 mm na zemí a kompletně natankované, včetně provozních náplní váží 123 kilo. U prodejců můžeme wéerko očekávat někdy na přelomu roku 2015 a 2016 a doufejme, že za cenu, která se nevydá cestou evropské konkurence. Poslední dobou nejsou modré soutěžáky tolik vidět, což je škoda. Test předchozí generace ukázal, že to tři ladičky nedělají špatně a mají co nabídnout. Proto věřím, že šestnáctkové WR450F bude ještě lepší a co nevidět se nám dostane pod ruce, abychom vám mohli zprostředkovat první jízdní dojmy.
Oficiální video WR450F 2016
Redakční video předchozí generace WR450F