Triumph ukončil další fázi vývoje elektrického motocyklu. Prý bude nejlepší
Text: Jan Rameš | Foto: Triumph | Video: Triumph | Zveřejněno: 23.3.2021 | Zobrazeno: 10 939x
Text: Jan Rameš | Foto: Triumph | Video: Triumph | Zveřejněno: 23.3.2021 | Zobrazeno: 10 939x
E-auto/moto je obrovská ekonomická lobby!
Žádná elektrická síť není schopna uživit, když se jedna ulice ve městě připojí na dobití svých elektrovozidel (jednoduchá matematika). Je logické, že jakmile se zvedne spotřeba elektřiny, zvedne se i její cena, viz zavedení plynových kotlů pro teplo v domácnosti. Navíc není uzpůsobena síť pro výměnu baterií na E-vozidlech, když se rozhodnu jet dál, než 180km bez toho, aniž bych čekal "několik hodin" na úplné dobití baterie.
Stejně se počítá s tím, že E-vozidla budou tvořit pouze část vozového parku společnosti. Uvědomme si, že ropa je momentálně nejvíce potřebná surovina i na výrobu E-vozidel. Z ropy se vyrábí prakticky všechno, když s nadsázkou opomenu železo, sklo a kamení. Pochopil bych, že zásoby ropy jsou spočítány a její konec těžby se blíží. Tím, že se na silnice dostane nějaká alternativa se tento termín oddálí.
Pro mne je větší alternativou vodík, LPG, CNG.
https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/triumph-te-1-electric-motorbike/
O Triumphy poháněné benzínem se nebojím. Stojí za to si přečíst co tvrdí Nick Bloor.
mj plánovaná váha - 220kg, 18t ot/min
Triumph míří na do budoucnosti a všichni supporteři muslimského a ruského ropného průmyslu se mají zbláznit. Se s tím smiřte, spalovací motor je odsouzen k záhubě i kdybyste se modlili 5x denně.
No, čo som zatiaľ o tej motorke čítal, tak to je jitrnice, jakou svět neviděl Som zvedavý na výsledok. Ja proti elektro nič nemám, ale z tých reklamných kecov to zatiaľ vyzerá, že vynašli nejaké ultrahyperkozmoFTDI materiály.
Tady je k těm elektrickejm ekologickejm masturbacím názor firmy Toyota:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/auta-posloucha-nekdo-toyotu.A210324_074631_p_ekonomika_nef
3 reakce
Velmi hezká motorka - nádherná kola,ale bohužel je to elektrika. Jinak podle fotky si chlapci docela věří!
Článok o elektrike, tak zasa musí mať každý čo najvyhranenejší postoj. Ja by som to tak neriešil, elektrické vozidlá by sa po vybudovaní dostatočnej siete dobíjačiek a vyriešení nekompatibility (hlavne to, že na každú sieť potrebuješ byť "členom klubu") rozšírili vo veľkej miere samé - nenahradili by spaľovacie úplne, ale cca 30 - 60%. Charakteristika toho motoru je príjemná, žiadne radenie, funguje od nuly a hneď. Jediné, čo ho zhadzuje, sú pneu s nízkym valivým odporom, ktoré väčšina elektrovozidiel používa. A väčšina ľudí, resp. rodín, má tak či tak viac vozidiel a diaľkové výlety jazdí len s jedným. I veľa motorkárov chodí tak do Jedovníc a šlus. Veď si prečítajte ten článok z Finmagu, tam je vidieť, že celej situácii sa na oboch stranách prikladá väčší význam, než má.
Čo sa týka predstavenia motorky, na to, že článok má byť o pohonnej jednotke, je tam toho o pohonnej jednotke zúfalo málo. To nie je výčitka Janovi Ramešovi, ktorý tam mohol dať len to, čo bolo v tlačovej správe, ale Triumphu. Menovite:
Aké má chladenie? Pri používaní sa batéria zahrieva, pri dobíjaní ešte viac, ale samozrejme vysokou teplotou sa ničí. Potom elektronika obmedzí dobíjaciu rýchlosť. Človek si ide niekam do hôr zajazdiť, zastaví sa niekde, aby si dal "presíčko", lebo už je baterka povážlivo prázdna, pichne ju na super-rýchlodobíjačku. A po vypití kávy zistí, že nabil 5%, pretože sa to nabíjalo príkonom 1 kW, aby sa neprehriala.
Aké typy dobíjania? Koľko je najväčší príkon? A čo kapacita batérie?
O tom všetkom tlačová správa mlčí ako čínska vláda o genocíde v Sinťiangu. Ale dozvieme sa, že má motor 180 k, čo je fakt nezaujímavé. Už s polovičným výkonom je moto delo, ktoré na cestách plných kamier a policajtov (na západe) alebo dier a štrku (na východe) nevyužiješ.
2 reakce
Ta pohonná jednotka bude asi bomba. Ale ten design je poplatný motorce s klasickým spalovacím motorem.
1 reakce
tak pro pokřivený ekopazdráty asi fajn masírka
Lituju děcka do jaký doby se narodili a to zdaleka nemyslim jen tenhle zelenej fašismus
Ať si to víme co a víme kam
Smekám klobouk před Triumphem a všemi ostatními subjekty, které se podílí na tomto projektu. Vymyslet a zkonstruovat takhle nádhernou elektromotorku, která je nabitá těmi nejmodernějšími technologiemi, za to si jednoznačně zaslouží palec nahoru.
Rád bych vyzdvihl několik věcí, které mě hodně zaujaly:
- při vývoji začali nejprve integrací elektromotoru, baterie a elektroniky do nově postaveného rámu přizpůsobenému potřebám elektropohonu a od toho se následně odvíjí design zbytku elektromotorky
- velmi kompaktní kapalinou chlazený elektromotor s integrovanou řídící jednotkou na bázi polovodičů, s vysokým poměrem výkonu ke hmotnosti a s účinností 98,5%.
- dva typy bateriových článků s odlišnou chemií (jeden typ optimalizovaný na vysokou hustotu energie, druhý na vysoký výkon) vzájemně oddělené měničem, který optimalizuje jejich využití (výkon / dojezd)
Dále velmi chválím následující:
- díky integraci elektrických komponent do větších celků podstatná minimalizace délky kabeláže
- pouze jednostupňový převod bez řazení
- přenos výkonu z motoru na zadní kolo ozubeným řemenem
- zadní odpružení téměř ve svislé poloze
Více informací zde:
https://www.cycleworld.com/story/bikes/triumph-te-1-prototype-electric-motorcycle/
Kdyby to mělo klasický motor tak designově pecka.
A mají vůbec poptávku po takových e-motorkách?
1 reakce
Díky, nechci.
další úplně zbytečná elektro mr.ka
180 elektrokoni pojede šíleně, o tom žádná. Akorát to bude poněkud dražší hračka...
Majitelé zeměkoule se rozhodly a přes to nejede vlak.S tím my asi nic neuděláme.Tu elektromobilitu bych možná ještě rozchodil ale ztrátu svobodného cestování,to asi nedám
... ľutujem dnešné deti že sa rodia do tejto doby... Covid ... elektrosračky ... ekožrádlo ... marketingový bordel ...amen ... najlepšie sú aj tak zweitakty
1 reakce
mám upřímnou obavu z jedný věci - momentálně je benzín a nafta pod tak šíleným zdaněním, že se jedná o nezanedbatelnej příjem do státní kasy.
Až se bude jezdit elektricky, budou ty prachy chybět a ve finále se uvalí podobná daň na elektřinu. Tu elektřinu, kterou se i svítí, vaří, jedou na ní kompy, bojlery, elektrokotle atd.
Když je ti drahej benzín, tak prostě zbytečně nejezdíš, když ti bude drahá elektrika, poznáš to pomalu v každý oblasti života
6 reakcí
jestlipak přijdou i s nějakým velkým adventure strojem na cesty kolem světa? Asi né.to nemají v plánu
4 reakce
Opravdu zajímavý rozbor situace i budoucnosti
(především však to, co je psáno úplně na závěr) :
https://finmag.penize.cz/ekonomika/425328-eu-chce-zakazat-prodej-spalovacich-aut-proc-vam-to-muze-byt-burt
Coby *pamětník*, kterého se é-mobilita(ani třeba 25%ní !) týkat nebude ,
si dovolím připomenout , že budoucnost mobility lidí na Zemi sice zásadně
neovlivní "mutované" viry, kolize s obřím asteroidem, magnetická erupce na
Slunci ničící veškerý zemský elektronický IT hitech, ani "blekauty" ve 100%ně
elektrifikovaných "rozvinutých" zemích ,
ALE ta Werichovská ***srážka, bohužel ne s jedním, blbcem*** .
I po ní však budou Zemi křižovat transkontinentální lodě, letadla a kamiony .
Ale s celkovou váhou se nepochlubí, těch 270kg to bude "jezdecká slast". At s tím jdou někam, jezdit s kamionem
2 reakce
"Úplně nová řídicí jednotka je integrovaná do battery-packu" .....neviem presne kam chodia na taketo napady bratia inzinieri ale toto nie je dobra cesta....
ctvrt hodiny smrtici nudy
Jako bych slyšel koňské handlíře před 135ti lety, nebo pumpičkáře na nějakém kopci, když je předjede e-kolo Tvl ten motor má 10kg a 180 koní! Problémem jsou a dlouho budou baterky... Jenže jak jsem již psal, může se nám to nelíbit, můžeme proti tomu protestovat, můžeme to nekupovat, ale to je asi tak všechno. O elektromobilitě už bylo rozhodnuto a hlavně zainvestováno. Čech se stejně (s remcáním) přizpůsobí..... když ne, můžeme se rozloučit s odvětvím , které živí celou republiku (autoprůmysl) a stavět ve světě třeba rozhledny, v tom jsme taky na světové špičce Užívejme ty naše benzínové klenoty dokud to půjde....
4 reakce
Prectete si jeste ten clanek na finmag.penize.cz, svezte se nejakym slusnym elektroautem a pak dojdete k zaveru, ze pokud bude infrastruktura, elektro-moto bude zaplatitelne, zivotnost akceptovatelna, pak motorku s takovyma jizdnima vlastnostma opravdu chcete. Aktualne jsou to hracky pro bohate. Pred nejakym casem jsem mel na par dnu pujceny Jaguar I-Pace a plati vyse zmine..
Samozrejme si necham v te dobe uz young-timer jako Ducati M600 ci Bandit 650.. :D
5 reakcí
Kdo je připraven, není překvapen. Skvělá práce Triump a spol! Jestliže to jednou nepůjde jinak, tak sedlat tohle, stydět se nebudu. Už se těším na prototyp.
1 reakce
Akrapovič se dost zapotí, než z toho mixéru dostane slušnej zvuk Asi tam bude přehrávač MP3
1 reakce
https://finmag.penize.cz/ekonomika/425328-eu-chce-zakazat-prodej-spalovacich-aut-proc-vam-to-muze-byt-burt?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=zAvxehqxMK5-202103240641
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/arval-nakup-auta-operativni-leasing-pronajem-leaseplan-ey.A210323_091000_automoto_fdv
4 reakce
Jsem zvědavej, jak dlouho bude mainstream bavit lež o "ekologické" elektrice.