husqvarna_svartpilen_801_2




Suzuki prozradila ceny novinek, V-Strom bude za 255 tisíc

U japonské Suzuki to od podzimních veletrhů vypadá, že se po hubenějších letech nadechuje k pěkné modelové ofenzívě. Znali jsme novinky i jejich technické údaje, ovšem s čím nás české zastoupení napínalo, byly ceny. Znáte to, špatná cenovka pohřbila už nejeden perspektivní model. Teď už ceník známe a je evidentní, že Suzuki nebude chtít v silném konkurenčním boji hrát druhé housle.

Nejjednodušší by bylo, kdybychom tady přetiskli ceník Suzuki, který značka právě vydala, ale nedá nám to a musíme si k jednotlivým modelům přidat i drobný komentář. Tou nejočekávanější cenovkou je samozřejmě ta, která visí na modelu V-Strom 800DE a z které jsme měli trochu strach. Když Honda přišla se svými 250 tisíci za nového Transalpa, tipovali jsme, že jak známe Suzuki a jak tak koukáme po okolních trzích, že by to mohlo být snad kolem 270 tisíc. V duchu jsem se modlil, aby to nebylo 280, protože to už by byl odskok dost velký, zejména když další z party, CFMoto 800MT ve verzi Sport, jde do další sezóny zlevněné na 240 tisíc. A můžeme se tady dlouze přít o tom, že céefko má jenom 19“ kolo a že to je Číňan a kdesi cosi, ale produktoví manažeři japonských značek už velmi dobře vědí, odkud jim začíná hrozit opravdu velké nebezpečí. Takže proto nebude úplně nová osmistovka od Suzuki stát ani 280, ani 270 tisíc, ale opravdu hodně zajímavých 254 900 Kč. O pět tisíc víc než Transalp, proti němuž je V-Strom sice o nezanedbatelných 22 kilo těžší, což při podobně silných motorech asi bude znát, ale také výrazně offroadovější, když nabídne o 20, resp. 30 mm vyšší zdvihy odpružení.

Druhým modelem z kategorie, která je na cenu velice citlivá, je naháč GSX-8S, vybavený stejným novým dvouválcem jako V-Strom. Vlastně jak má letos Honda nového Horneta a Transalpa, tak má Suzuki dvojčátka GSX-8S a V-Strom 800DE. Naháč se od svého konkurenta ze stáje Hondy oddaluje trochu více, ale pořád o zcela v pohodě akceptovatelných 10 000 Kč, zaplatíte za něj tedy 199 900 Kč.

A kde jde Suzuki naopak výrazně pod Hondu, jsou letošní V-Stromy 1050. U základní verze se tedy nedá říci, že by byla přímo konkurentkou některého stroje od „křídla“, takže její cena 349 900 Kč visí tak trochu ve vzduchoprázdnu – žádná jiná japonská značka nemá aktuálně litrovou adventuru s 19“ předním kolem v nabídce a k velkým dvanáctistovkám evropských výrobců je to dost daleko výkonově i penězi. Vlastně nejpodobnější je Ducati Multistrada V2, která vychází o pět tisíc levněji. Ovšem takový nový V-Strom 1050DE, podstatně přepracovaný a připravený na větší terénní dobrodružství díky přednímu 21“ kolu a vyšším zdvihům odpružení (byť pořád to na žádné velké skákání nebude), tam už se po Africe Twin pokukovat bude a potenciální zákazníky bude nahlodávat právě cenovka. Protože verze DE se od základu liší pouze o „desítku“, zaplatíte za ni tedy hodně zajímavých 359 900 Kč, přičemž Africa Twin začíná až na 375 tisících a není zdaleka tak vybavená jako V-Strom. Docela nám Suzuki svým ceníkem udělala radost, protože je vidět, že tu nechce být do počtu. Ovšem jaké budou skutečné prodané počty, to se bude odvíjet i od dostupnosti všech novinek a na vyhodnocení úspěšnosti si musíme počkat na konec roku.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
karlos-74 přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist