Royal Enfield představil Shotgun 650 konečně v produkční verzi
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Royal Enfield | Zveřejněno: 16.1.2024 | Zobrazeno: 14 317x
Je tomu nedlouho, co Royal Enfield představil novinku Shotgun 650 na indickém motocyklovém festivalu Motoverse. Tehdy se ovšem jednalo o limitovanou edici, nabídnutou pouze návštěvníkům festivalu s tím, že si svět musí na sériový Shotgun ještě chvíli počkat. Ta chvíle ovšem uplynula a Shotgun 650 je konečně tady v plné sériové parádě.
Kapitoly článku
Podobu novinky Shotgun 650 předznamenal už koncept SG650, představený na veletrhu EICMA v roce 2021, a po zmiňované speciální edici s křiklavým zbarvením už výsledná verze, která jde do prodeje letos, nepřináší žádné velké překvapení. Shotgun je retro-moderní variací na platformě 650 Twin, a veze si tedy stejný vzduchem chlazený řadový dvouválec o objemu 648 cm3 jako modely Continental GT, Interceptor a Super Meteor.
Stejný je taky výkon 47 koní přicházející v 7250 otáčkách a točivý moment 52,3 Nm v 5650 otáčkách. A prakticky stejně vysoká jako u Super Meteoru zůstala také hmotnost – připravená motorka má 240 kilogramů, a to včetně natankované nádrže na 13,8 litru.
Celková stavba motorky je potom na půl cesty mezi cruiserem Super Meteor a retro naháčem Interceptor. Sedlo „levitující“ nad zadním blatníkem evokuje bobber, karosařina se obecně nese v klasickém stylu, ale třeba kulaté světlo integrované do kapličky spolu s budíkem a přídavným displejem (jde o stejnou kombinaci jako u Super Metoru) působí celkem moderně. Na výběr budou čtyři barevná provedení – Stencil White, Plasma Blue, Green Drill a Sheetmetal Grey – ale taky spousta doplňků.
Tisková zpráva se přímo hemží zmínkami o „custom kultuře“ a úpravách. Royal o motorce dokonce mluví jako o „prázdném plátně pro přizpůsobení a personalizaci“. Už jako základ si tak může jezdec zvolit, jestli chce za sedlem jezdce ještě druhé sedlo spolujezdce, případně zda ho chce nahradit nosičem na zavazadla.
Pozice za širokými řídítky má být uvolněná a vzpřímená a pohodovou jízdu naznačují i stupačky umístěné uprostřed. Sedlo je v příznivé výšce 795 milimetrů, vpředu je ráfek o průměru 18, vzadu 17 palců a komponenty odpružení dodala Showa. Vpředu tlumí obrácená vidlice SF-BPF se zdvihem 120 milimetrů, vzadu dvojice tlumičů se zdvihem 90 milimetrů.
O tom jak novinka jezdí, se budete moci dočíst již příští sobotu, kdy vám přineseme první test od našeho spolupracovníka Alana Cathcarta, který byl na oficiálním novinářském představení v Kalifornii. Už teď je známá taky česká cena. V šedé barvě se Shotgun vejde pod 200 tisíc, ale opravdu jen těsně, konkrétně je za 199 990 korun. Za modrou a zelenou si připlatíte 2000, za bílou potom 4000.