Ohlédnutí za výstavami
Text: Filip Tichý | Foto: Jan Sommer , Jiří Jevický | Zveřejněno: 17.3.2010 | Zobrazeno: 27 839x
Jarní výstavy jsou za námi, vystavovatelé se zotavují z každodenního leštění expozic a odpovídání na dotazy návštěvníků, ti zase doma v klidu prohlížejí nasbírané materiály, plakáty a třídí fotky ve foťáku. Jaké tedy byly letošní výstavy z pohledu návštěvníků, vystavovatelů i nás novinářů?
Motosalon 2010 výstaviště BVV Brno
Naše redakce měla stánek v Praze i v Brně, takže jsme mohli obě výstavy sledovat z první ruky a zároveň si jako každý rok ozkoušet role vystavovatelů i diváků. A z pohledu novináře musím konstatovat, že se letošní výstavnický jarní úvod do sezóny docela povedl. V některých zemích se vzhledem ke složité ekonomické situaci tradiční výstavy rušily, u nás jsme se mohli pochlubit hned dvěma! Nové motorky a reprezentativní výstava v Brně, přestavby a prodejní výstava v Praze, nakonec si vybral každý.Ve středu jsme zahájili zpravodajství novinářským dnem výstavy Motosalon z nového pavilonu P brněnského výstaviště o celkové rozloze 16 tis m2 (na pohled to nevypadá, ale pro srovnání - je to více než součet všech pavilonů pražského výstaviště). Konečně se našlo důstojné prostředí pro představení nových motocyklů a všeho souvisejícího! Výstavní plocha nabídla stejný pohled a úroveň, na jaké jsme zvyklí třeba z nejprestižnější evropské výstavy v Miláně. Řada značek svěřila zastupování v Brně svým dealerům, a velikost expozic tak někdy byla menší než je obvyklé a bylo tu více našlapáno. Ovšem dostatek prostoru, světla i doprovodných služeb jako parkování nebo třeba klimatizace hal byla proti loňsku příjemnou změnou. Také souběh termínů i místa konání se závodem a exhibicí FMX Race Brno konaném v sobotu v pavilonu V byl příjemným zpestřením.
Počáteční obavy z nezájmu návštěvníků se nepotvrdily a například během „freestylové“ soboty bylo v Brně opravdu natřískáno a opět se ozvaly hlasy po rozšíření uliček. Vinou tlačenice při letošním „pilotním ročníku“ byly především menší plochy expozic - na zahraničních výstavách jsou uličky stejně široké, ale jednotlivé expozice jsou na mnohem větších plochách a davy lidí se v nich lépe rozptýlí. Doufejme že příští rok výstava a jednotlivé expozice obsadí ještě větší plochu a třeba i více pavilonů, vždyť letošní statistika atakující celkovou hranici 60 tisíc návštěvníků ukázala výrazný zájem ze strany motorkářské veřejnosti. Dobrým tahem by také bylo otevření samostatného prodejního pavilonu, o který byl ze strany veřejnosti zájem.
Vybrané názory vystavovatelů na brněnský Motosalon
Jaroslav Ducháček, provozovatel serveru Motorkáři.cz a Quadmania.cz:
Letos jsme opravdu přesně nevěděli do čeho jdeme, jak v Praze, tak v Brně. Snažili jsme se stejně podporovat obě výstavy a následně porovnat z pohledu vystavovatelů a novinářů výsledky. Výstava v Praze nabídla krásnou expozici chopperů v podání Bohemia Custom, zklamán jsem byl z pravého křídla, které bylo víceméně prodejní a úroveň některých vystavovatelů a jejich expozic byla velmi slabá.Brno opravdu nabízí moderní prostory, parkování, zázemí, restaurace jsou na světové úrovni. Určitě bych se snažil v příštích letech nabídnout vystavovatelům větší prostory pro jejich expozice za výhodnější ceny a zvětšil tak plochy kolem motocyklů, stejně i komunikační prostory mezi expozicemi. Těch 10 000 lidí, kteří tam přišli v sobotu mezi 10-14 hodinou a motorky téměř neviděli, již možná příští rok nepřijdou. Motorkářská výstava v Brně si zaslouží minimálně dva pavilony a věřím, že na tom vydělají všichni.
Vladimír Přibyl, generální ředitel společnosti A Spirit – dodavatele značek Aprilia a Guzzi:
Koncept veletrhu se podařil a až na drobné organizační nedostatky dané prvním ročníkem hodnotím Motosalon kladně. Premiéra dopadla velmi dobře a úplně nejvíc se vydařila návštěvnost. I když na motorky vždycky chodilo hodně lidí, takový počet návštěvníků jsme opravdu nečekali. Měli jsme z toho trochu obavy, ale skutečnost nás velmi mile překvapila, v sobotu jich přišlo možná až moc.Petr Hubáček, marketing, PR Motorcycle Department, společnost Honda ČR:
Honda tady vystavuje na 624 m2, protože v Brně našla reprezentativní prostor, parkoviště i dobrý přístup - a to jsou věci, které pražské výstaviště nikdy nemůže splnit. Organizace byla perfektní a návštěvnost nad očekávání vysoká, v sobotu na našem stánku vůbec nebylo k hnutí.Vlastimil Hřebřina, vedoucí prodeje MTC Yamaha, společnost MMB:
Petr Veruněk, obchodní zástupce společnosti MSA – dovozce značky KYMCO:
Zdeněk Hönig, majitel společnosti MOTOCYKLY BRNO – autorizovaný dealer značky Harley Davidson:
S účastí jsme dlouho váhali, ale nakonec jsme rádi, že jsme do toho šli. Návštěvníků přišlo opravdu hodně. Na Brněnském výstavišti je úžasné už to, jak snadný a rychlý je sem přístup. Parkování je bez problémů a obslužnost vynikající. Jsme spokojeni a příští rok tady budeme znovu.Radek Klimeš, ředitel TRIUMPH Praha:
Šli jsme do toho s velkým otazníkem, ale naše obavy, zda se o Motosalonu dozví dost lidí a přijdou se podívat, se nakonec ukázaly jako liché. Návštěvníků bylo hodně a výstava nás nakonec příjemně překvapila. Jestli bude mít i obchodní efekt, to se teprve uvidí, ale o značku Triumph byl velký zájem a vedli jsme tady řadu jednání se zákazníky.Oldřich Hřích, majitel společnosti ASP Group:
První Motosalon vidíme velice pozitivně a za naši firmu jsme maximálně spokojeni. Návštěvnost byla velká a zájem o naši expozici také. Rozhodně je to lepší než minulé ročníky výstavy v Praze a po stránce prostoru, komfortu vystavovatelů nebo parkování pro zákazníky se to vůbec nedá srovnat. Přijeli sem zájemci z celé České republiky a hodně i ze Slovenska, což je pro nás velice pozitivní. Do budoucna bychom uvítali, kdyby se konala jediná výstava v Brně, protože slovenský zákazník to sem má blízko a nemuseli bychom vystavovat v Bratislavě.Výběr z diskuzních příspěvků k reportážím z Brna
Tak jsem se teď vrátil a jsem celkem spokojený. Ve srovnaní s posledními roky v Praze tak 1000X lepší. Klídek, pohoda, bez tlačenic. Prostory BVV jsou u nás bezkonkurenční. A že toho tam mohlo být víc?? Mohlo, ale za to může spíš Incheba a ten celkový chaos okolo letošního ročníku. Každopádně pokud to v Praze neudělají v důstojných podmínkách tak to může být v Brně ještě xkrat horší jak dnes a pořád to bude lepší jak tam Na nultý ročník to zkrátka ušlo. Je mi úplně jedno jestli Praha nebo Brno, jde mi o pohodlí, abych měl kde zaparkovat, o prostory a služby abych se nemusel nikde probíjet davem a samozřejmě o to abych se měl na co kouknout. V těchto bodech shledávám Motosalon jako lepší předchozích výstav v Praze. K vidění toho samozřejmě mohlo být více ovšem za současné situace můžeme být rádi alespoň za toto. InterceptorTak jak jsem se na Brno těšil, tak oto větší zklamání.Byl jsem tam zřejmě v nejnevhodnější dobu,naprosto narvny a jeden moment se nedalo pohnout do žadneho směru K vidění a možnost si prohlédnout moto.a pod. Vše namačkáno na jednom místě a to jsem čekal oproti Praze mnohem vice prostoru a volnější přístup k motorkám atd.Nevím kde se stala chyba.Před dvěma lety v Praze, jsem si to užil, ale letos v Brne jsem byl za 60minut venku a jel dom. daris001
Byl jsem v 07 v Praze na motovýstavě. Byl jsem nemile překvapen, že jsem prakticky musel postupovat s davem a sám jsem nemohl udělat ani krok. Tak jsem s nadšením uvítal možnost uvidět výstavu v Brně... Prostory byly ok. Byl jsem v pátek dopoledne, lidí tak akorát. Na druhou stranu musím dodat, že někteří vystavovatelé to docela osouložili a neukázali nic! BVV jako takové se mi na takovou akci líbí, nicméně žádám všechny prodejce, aby nám příště ukázali vše co se dá koupit. pavel73
Já jsem byl s návštěvou výstavy v Brně spokojený. Expozice Hondy, Yamahy a Harley Davidson super. Kawasaki, BMW, Aprilia, Triumph, Moto Guzi na slušné úrovni. A mrknout na číňany taky není od věci. K tomu spousta prodejců doplňků pod jednou střechou. Koupil jsem si tam bundu a rukavice na sezonu. Bug
Tak někteří vystavovatelé se toho zhostili moc dobře: Aprilia, Honda, Guzzi...Naopak mě vyděsili pánové od Triumphu s cedulkami nesedat na všech mašinách. Yamaha- bez nápadu. Příslušenství mě nijak neoslnilo a jediná věc, která mě ohromila, byl koncept Guzzi (i když vystavovaný "motard" není z konceptů ten nej.). Pár značek se pro jistotu vůbec neobtěžovalo a prostory byly myslím silně poddimenzovány. Protlačit se davem, bylo chvílemi nemožné. Příště prosím do Áčka a více značek a invence. Je smutné, když renomovanou značku pojetím výstavy zvalchuje Taiwanský, nebo Čínský výrobce. Marex
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jan Sommer - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)





