husqvarna_svartpilen_801_2




Další limitovaná Superveloce od MV Agusty odkazuje na francouzský sporťák Alpine A110

Zase další limitovaná edice, ale v případě nádherné Superveloce to asi není na škodu. Tahle motorka se totiž jen tak neokouká. O podobné se snaží i novodobá reinkarnace legendárního sporťáku ze země galského kohouta a upřímně, tuhle dvojku bychom v garáži asi snesli.

Kapitoly článku

„Mnoho zákazníků Alpine je také velkými fanoušky MV Agusty a opačně,“ vysvětluje v tiskové zprávě ředitel MV Agusty Timur Sardarov a my se tomu ani nedivíme. Obě značky mají velké historické dědictví, ze kterého do dnešní doby přináší křivky šedesátých a sedmdesátých let doplněné o moderní techniku. To vše v počtu vyrobených kusů, které sebou nesou punc exkluzivity. Jenže takových firem najdete na trhu spoustu, takže pravý důvod spolupráce a vzájemného zviditelnění budou znát jen ti v nejvyšších patrech vedení obou značek. Ať už byly pohnutky tohoto spojení jakékoli, vznikne z toho 110 strojů Superveloce v modrostříbrné kombinaci.

Proč padla volba zrovna na tuhle barevnou kombinaci je naprosto jasné. Stačí se podívat na vedle stojící sporťák nebo na některé historické fotografie, kde Alpine A110 řádí například na trati Rallye Monte Carlo. Moderní pojetí sporťáku, který svou novou etapu života začal psát v roce 2017 při světové premiéře na ženevském autosalonu, sází na podobný recept jako originál. Lehká celohliníková konstrukce se podepisuje na pohotovostní hmotnosti 1080 kilogramů a ve spojení s přeplňovanou osmnáctistovkou TCe nabídne zajímavou dynamiku. Na stovku to zvládne za 4,5 vteřiny a s maximální rychlostí 250 km/h je o deset kilometrů rychlejší, než MV Agusta. Na italském trhu pak základní provedení seženete od 57 200 eur.

Italskou cenu uvádíme kvůli porovnání s MV Agustou, i když už je to vlastně zbytečné. Trvalo asi něco kolem hodiny, než si všech 110 kusů zájemci rozebrali. Aby mohli vedle francouzského auta postavit italskou motorku, museli dát 36 000 euro, za které dostali navíc závodní kit obsahující otevřené výfuky Arrow a k nim adekvátně naladěnou řídící jednotkou. To už je takový standard u limitovaných MV, stejně jako krásné detaily. V tomhle případě to je například alcantrové sedlo s modrým prošíváním, kožený pás s raženým nápisem Alpine, CNC víčko nádrže nebo drobné karbonové díly karoserie. Poslední „drobností“ na motorce jsou jiná obráběná kola a nebyla by to ta správná limitovaná edice, kdyby ji majitel nedostal s výrobním číslem, plaketou a speciální plachtnou.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
SLAY přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist