husqvarna_svartpilen_801_2




Limitované série okruhového speciálu KTM RC 8C 2024

Už za týden se spustí objednávky na další pouze 100 kusovou sérii okruhového speciálu KTM RC 8C, který nabídne kombinaci 135 koní na 145 kg suché váhy. S cenovkou 1 milion korun půjde o nabídku pro fanoušky značky, kteří si chtějí dopřát maximum okruhové zábavy.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Možná vás taky napadlo, proč jedna ze současných nejlepších značek v seriálu MotoGP nemá v nabídce žádnou velkou sportovní mašinu, superbike nebo supersport na silnici? V rakouské centrále si asi také lámou hlavu, jak přetavit sportovní úspěchy z MotoGP na prodeje sériových modelů, když její sportovní kategorii v nabídce zatím hájí jen modely RC 125 a RC 390. Proto v mezičase přichází aspoň perlička v podobě další limitované edice sportovního speciálu KTM RC 8, který alespoň názvem připomíná superbike KTM 1190 RC8R, který rakouská značka vyráběla před sedmi lety.

S podobnou sérii přišla KTM před třemi lety, i tehdy šlo pouze o sto kusovou sérii. Ta se překvapivě rychle vyprodala, proto fabrika po dvou letech přišla s druhou generací RC 8C, tentokrát v sérii dvě stě kusů, po kterých se také okamžitě jen zaprášilo. A nyní přichází třetí vlna, kterou zvenku poznáte jen podle jiných barev, designéři tentokrát vsadili na výrazné černobílé provedení jen s decentními oranžovými akcenty.

Speciál původně vznikl ve spolupráci s konstruktéry Krämer Motorcycles. Základem je řadový dvouválec DOHC LC8c o objemu 889 cm3 s 8 ventily a výkonem 135 koní při 12 tisících otáčkách osazený v trubkovém rámu z chrom-molybdenové oceli, doplňuje ho lehký závodní výfuk Akrapovič s karbonovou koncovkou tlumiče. Mezi nejvýraznější změny proti sériovému agregátu patří titanové sací a výfukové ventily, titanové ojnice, obráběné porty v hlavě válců, 48mm těleso škrticí klapky nebo obráběná spalovací komora a dodatečný chladič oleje. Odpružení je jak jinak než WP Pro, jmenovitě přední vidlice WP XACT PRO 7543 určená speciálně pro použití na okruhu, a zadní monoshock WP APEX PRO 7746 s plnými možnostmi nastavení. Brzdový systém kombinuje Brembo 19RCS Corsa Corta odvozený z MotoGP a přední brzdové třmeny Brembo Stylema.

Okruhový speciál má rychloupínací palivovou nádrž umístěnou pod přední částí sedla. Jezdí na lehkých kolech Dymag a závodních slickách Pirelli Diablo Superbike, vepředu je pneu 120/70R17 NHS SC1 a vzadu 180/60R17 SBK SC1 – s možností upgradu na 200/55/R17. Model KTM RC 8C používá tovární přístrojový panel AIM MXS 1.2 RACE se záznamem dat včetně GPS polohy. Všechna data se ukládají do softwaru AIM Race Studio. Jezdci i mechanici v boxech tak mohou v reálném čase monitorovat rychlost, pozici na okruhu, časy kol, pozici škrticí klapky nebo důležité parametru motoru.

Model lze upravit na míru jezdci nebo jízdnímu stylu, lze měnit pozici řídítek i stupaček, lze upravit i hlavu řízení a brýle, aby umožňovaly rychlejší zatáčení nebo naopak vyšší stabilitu při jízdě. Design a aerodynamickou optimalizaci modelu KTM RC 8C měl na starost stejný tým, který navrhl závodní stroj KTM RC16. Díky kapotáží z ultra pevného a lehkého materiálu GRP vyztuženého karbonovými a kevlarovými vlákny jde téměř o identický stroj jako v závodech GP – včetně stabilizačních wingletů pro větší přítlak.

Novou KTM RC 8C 2024 bude možné předobjednat prostřednictvím speciálního online portálu na stránkách KTM.com od středy 20. března od 15:00 za cenu 42  tisíc eur, což je v přepočtu přibližně jeden milion korun. Po potvrzení objednávky bude možné zakoupit také balíček Ultimate Track Experience pro účast na akci v portugalském Portimau na okruhu Algarve International Circuit. Zde bude motocykl podrobně prezentován majitelům.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist