Limitované série okruhového speciálu KTM RC 8C 2024
Text: Filip Tichý | Foto: TZ | Video: TZ | Zveřejněno: 14.3.2024 | Zobrazeno: 5 240x
Už za týden se spustí objednávky na další pouze 100 kusovou sérii okruhového speciálu KTM RC 8C, který nabídne kombinaci 135 koní na 145 kg suché váhy. S cenovkou 1 milion korun půjde o nabídku pro fanoušky značky, kteří si chtějí dopřát maximum okruhové zábavy.
Možná vás taky napadlo, proč jedna ze současných nejlepších značek v seriálu MotoGP nemá v nabídce žádnou velkou sportovní mašinu, superbike nebo supersport na silnici? V rakouské centrále si asi také lámou hlavu, jak přetavit sportovní úspěchy z MotoGP na prodeje sériových modelů, když její sportovní kategorii v nabídce zatím hájí jen modely RC 125 a RC 390. Proto v mezičase přichází aspoň perlička v podobě další limitované edice sportovního speciálu KTM RC 8, který alespoň názvem připomíná superbike KTM 1190 RC8R, který rakouská značka vyráběla před sedmi lety.
S podobnou sérii přišla KTM před třemi lety, i tehdy šlo pouze o sto kusovou sérii. Ta se překvapivě rychle vyprodala, proto fabrika po dvou letech přišla s druhou generací RC 8C, tentokrát v sérii dvě stě kusů, po kterých se také okamžitě jen zaprášilo. A nyní přichází třetí vlna, kterou zvenku poznáte jen podle jiných barev, designéři tentokrát vsadili na výrazné černobílé provedení jen s decentními oranžovými akcenty.
Speciál původně vznikl ve spolupráci s konstruktéry Krämer Motorcycles. Základem je řadový dvouválec DOHC LC8c o objemu 889 cm3 s 8 ventily a výkonem 135 koní při 12 tisících otáčkách osazený v trubkovém rámu z chrom-molybdenové oceli, doplňuje ho lehký závodní výfuk Akrapovič s karbonovou koncovkou tlumiče. Mezi nejvýraznější změny proti sériovému agregátu patří titanové sací a výfukové ventily, titanové ojnice, obráběné porty v hlavě válců, 48mm těleso škrticí klapky nebo obráběná spalovací komora a dodatečný chladič oleje. Odpružení je jak jinak než WP Pro, jmenovitě přední vidlice WP XACT PRO 7543 určená speciálně pro použití na okruhu, a zadní monoshock WP APEX PRO 7746 s plnými možnostmi nastavení. Brzdový systém kombinuje Brembo 19RCS Corsa Corta odvozený z MotoGP a přední brzdové třmeny Brembo Stylema.
Okruhový speciál má rychloupínací palivovou nádrž umístěnou pod přední částí sedla. Jezdí na lehkých kolech Dymag a závodních slickách Pirelli Diablo Superbike, vepředu je pneu 120/70R17 NHS SC1 a vzadu 180/60R17 SBK SC1 – s možností upgradu na 200/55/R17. Model KTM RC 8C používá tovární přístrojový panel AIM MXS 1.2 RACE se záznamem dat včetně GPS polohy. Všechna data se ukládají do softwaru AIM Race Studio. Jezdci i mechanici v boxech tak mohou v reálném čase monitorovat rychlost, pozici na okruhu, časy kol, pozici škrticí klapky nebo důležité parametru motoru.
Model lze upravit na míru jezdci nebo jízdnímu stylu, lze měnit pozici řídítek i stupaček, lze upravit i hlavu řízení a brýle, aby umožňovaly rychlejší zatáčení nebo naopak vyšší stabilitu při jízdě. Design a aerodynamickou optimalizaci modelu KTM RC 8C měl na starost stejný tým, který navrhl závodní stroj KTM RC16. Díky kapotáží z ultra pevného a lehkého materiálu GRP vyztuženého karbonovými a kevlarovými vlákny jde téměř o identický stroj jako v závodech GP – včetně stabilizačních wingletů pro větší přítlak.
Novou KTM RC 8C 2024 bude možné předobjednat prostřednictvím speciálního online portálu na stránkách KTM.com od středy 20. března od 15:00 za cenu 42 tisíc eur, což je v přepočtu přibližně jeden milion korun. Po potvrzení objednávky bude možné zakoupit také balíček Ultimate Track Experience pro účast na akci v portugalském Portimau na okruhu Algarve International Circuit. Zde bude motocykl podrobně prezentován majitelům.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)