Eicma: KTM RC 125/200/390
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Foto: KTM | Zveřejněno: 5.11.2013 | Zobrazeno: 15 972x
Oranžoví toho vytasili hodně už před milánskou výstavou. To ale neznamená, že v Miláně není na co koukat. Ba naopak, z oranžové expozice racingová atmosféra jen sálá. Asi největší šrumec rozpoutaly nedávno představené „zmrzliny“ RC a nekompromisní „strýťák“ SuperDuke R.
Kapitoly článku
Nakoňované zvíře SuperDuke R vzbudí respekt všude, kde se objeví a ani v Milánu tomu nebylo jinak. Také kompletní offroadová řada, včetně dvoutaktního Freeridu se velice povedla a nás těší, že jsme vám již mohli přinést nejčerstvější dojmy z první jízdy v jejich sedle. Zatím neprozkoumanou komnatou jsou malorážky RC, které se na svět vyklubaly teprve nedávno. V Miláně na sebe strhly obrovskou pozornost a myslím, že se není čemu divit.
Všechny tři jsou téměř totožné a liší se pouze čtyřtaktním úderníkem zasazeným v příhradovém rámu. Motory pochází z malých vévodů a také u „ercéček“ plní limity řidičských průkazů skupiny A1 či A2. Podvozek nemohl být jiné značky než WP. Na předku je dokonce USD vidlice o průměru 43 mm a přední kolo obulo pneumatiku o rozměru 110/70ZR17, zadní 150/70ZR17. Na předku je namontován brzdový kotouč o průměru 300 mm, který zakusuje brzdič Bybre. Ten už dobře známe z malých Duků.
Stejně jako technické stránky si v Mattighofenu hleděli také stránky designové. To proto, že velice dobře vědí, jak moc „cool“ vzhled mladé pušky táhne. Nutno přiznat, že agresivní křivky dělají z malorážek pěkně nabroušené potvory. Já osobně se ale nemůžu srovnat s předním světlem. Naopak příhradový rám, zadní kyvka, ostře tvarované kapoty nebo deseti paprsková kola jsou pastvou pro oči.
RC 125/200/390
Jak známo, KTM si vede v Grand Prix víc než dobře. Letos nám obrovskou radost udělal Karel Hanika, který suverénně vyhrál titul Red Bull Rookies Cupu. Díky tomu se můžeme těšit na další sezonu, kdy Karla uvidíme na tovární KTM ve třídě Moto3. KTM neváhala a své zkušenosti ze závodních tratí přenesla i na sériové stroje. Nejen pro mladé silničáře postavila modely RC, které se dokážou popasovat s běžným provozem, ale nezaleknou se ani silničního okruhu. Všechny bez rozdílu dostaly kvalitní komponenty a v některých detailech se nechaly inspirovat superbikem 1190 RC8 R.Všechny tři jsou téměř totožné a liší se pouze čtyřtaktním úderníkem zasazeným v příhradovém rámu. Motory pochází z malých vévodů a také u „ercéček“ plní limity řidičských průkazů skupiny A1 či A2. Podvozek nemohl být jiné značky než WP. Na předku je dokonce USD vidlice o průměru 43 mm a přední kolo obulo pneumatiku o rozměru 110/70ZR17, zadní 150/70ZR17. Na předku je namontován brzdový kotouč o průměru 300 mm, který zakusuje brzdič Bybre. Ten už dobře známe z malých Duků.
Stejně jako technické stránky si v Mattighofenu hleděli také stránky designové. To proto, že velice dobře vědí, jak moc „cool“ vzhled mladé pušky táhne. Nutno přiznat, že agresivní křivky dělají z malorážek pěkně nabroušené potvory. Já osobně se ale nemůžu srovnat s předním světlem. Naopak příhradový rám, zadní kyvka, ostře tvarované kapoty nebo deseti paprsková kola jsou pastvou pro oči.
1190 Adventure
Na expozici rakouského vystavovatele nemohl chybět nový Adventure, který dostal stabilizační systém Bosch. Ten se stará o maximální bezpečnost jezdce a není pro něj problém ostře brzdit ani v plném náklonu. Dost se rozepsal Petr v tomto článku, kde je možné shlédnout zajímavé video a tento systém pochopit. Adventure už tedy nespoléhá pouze na systém ABS a kontrolu trakce, ale i na stabilizační systém MSC.SuperDuke 1290
O nahaté bestii 1290 Super Duke R se toho už napsalo hodně. Asi nejvíce napoví článek od Tommyho, který vévodovi provětral pírka ve Španělsku. Každopádně parametry 180 koní, 144 Nm a 189 kg mluví za vše...Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz