Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Myslim, ze tento clanek z minuleho tydne lecos objasni...
//www.motorcycle-usa.com/630/17479/Motorcycle-Article/Kawasaki-Supercharged-Inline-Four-at-Tokyo.aspx
Zastance nazoru, ze jde o turbinu moc nepotesi:
its supercharger is powered via the engine crankshaft “through a chain or a train of gears.”
Nic jineho nez kompresor pri teto konfiguraci nejde na SERIOVE motorce udelat. Stavby jsou neco jineho, tam si muze kazdy kravit podle libosti.
Pokud chci udelat neco cestovniho pro bezneho strejdu v Goretexu, a nacpat tam vsechny homologacni ptakoviny, tak se s vyfukem tam a zpet do tohoto mista nedostanu.
Jak jsem řekl, asi spíš jde o koncepci, než detailně navrženej motor. Taky můžou být svody vedený na stranu do inletu turbíny. Těžko soudit kolik je objem toho motoru podle těch fotek. Co není známo, může být v rámci vývoje hotovo. Kdoví, kolik času to ještě vezme. Nicméně si myslím, že pokud chtějí vývojáři motorů na biky udělat něco opravdu přelomovýho a ne honit gramy setrvačných hmot kvůli pár kW maximálně, musejí přijít právě s něčím takovým. Zvětšení účinnosti motoru .
To by ale vubec nedavalo smysl. Vzadu jsou klasicke Fallstorm kanaly s mistem na vsrikovaci trysky. Vpredu klasicky zahle vyfukove, navic ta kompletni priprava na svody, hluboka vana ke strane.
Pro slusne naladeny 500-700ccm motor na trhu turbina neni. To uz mame v Mnichove opravdu prozkoumane.
"Taky jsem nikdy neslyšel, že by někomu odešla turbína ve Volvo D5 nebo T5 motoru" moje má nakroucíno 270t km a hvízdá jak zamlada. Hitachi co bylo v GPZtce mělo průměr turbíny tak 4cm...myslím že velikosně bylo dost malý(a to v r.84)Jinak stará Yamaha s turbem měla dokonce koncept svody vepředu turbo za blokem - ale lag jak průjezd Prahou. Myslím, že proměnným ovládáním odporu sání už se řeší mnoho...ohledně prodlev.
afro-r1: když se podívám na tvojí turbínu ve svém Volvu, která je 2x větší bež v Ochcáfce ftédéíčku, tak je mi jasný že ne všichni jsou schopni si dobře spočítat kolik je čeho potřeba.
Taky jsem nikdy neslyšel, že by někomu odešla turbína ve Volvo D5 nebo T5 motoru. Na rozdíl od Škodovky, kde se turbíny mění v servisech téměř denně.
to afro-r1: Proč myslíš, že tam není turbína? Řekl bych, že koncepce je přehozená a výfukový kanály jdou dozadu, sání je zepředu. Z té fotky se nedá vyloučit, že je to kompletní turbo. Současnej downsizing u turbodmychadel i motorů vůbec není v rozporu s použitím právě na takovýchto motorech. V automobilním průmyslu je to už pár let trend s velkou porcí vývoje (sám jsem dělal v Garrettu, resp. Honeywellu).
Jinak podle velikosti zapalovacich civek a jejich rozestupu bych tipoval na nejakych 600ccm
Podle predku a spodku motoru tipuji svody 4-2-1. Maly vyvazovaci hridel, tudiz klasicky screamer. Trochu masivni vystup kabelu z alternatoru, ale aspon odpadnou problemy s tesnenim.
Kazdopadne to co je na obrazku neni turbo, ale kompresor. Tudiz prvni Kawa s kompresorem. (Misto dekliku vstup, nahoru vystup. 3 uchyty motoru nejspis kvuli trubce skrz ram) Coz se divim. S kompresorem jsou pri vyvoji spis problemy (vyroba, tolerance..), to uz je jednodussi namontovat 10 turbin. No a turbiny maji problem s velikostmi. Nejmensi kterou delaji v Japonsku je stale 2x vetsi nez je potreba. A miliony do vyroby opravdu male turbiny zadny vyrobce turbin kvuli par motorkam neda.
f.hoffi
Turbo bude určitě zajímavé, ale nějak mi začíná chybět doba, kdy jsme jezdili se šroubovákem pod sedadlem, téměř vše šlo opravit na cestě a byla větší sranda.
Však tě nikdo nenutí jezdit na té bramboře. Motorek který opravíš šroubovákem jsou plné bazary
Turbo bude určitě zajímavé, ale nějak mi začíná chybět doba, kdy jsme jezdili se šroubovákem pod sedadlem, téměř vše šlo opravit na cestě a byla větší sranda.
Kawasaki je super
afro: nojo. Soudě podle schématu pod kterým si to dali patentovat, tak to fakt vypadá na rotační kompresor, poháněný řetízkem, nebo ozubenými koly.
Myslim, ze tento clanek z minuleho tydne lecos objasni...
//www.motorcycle-usa.com/630/17479/Motorcycle-Article/Kawasaki-Supercharged-Inline-Four-at-Tokyo.aspx
Zastance nazoru, ze jde o turbinu moc nepotesi:
its supercharger is powered via the engine crankshaft “through a chain or a train of gears.”
seikos
Přesně tak.
teamwhd: asi by tezko hovorili o turbinach a lopatkach, aby pak ukazali kompresor
Yes, desetiletí, ve kterym se šlo od turba k eko normám a low rozpočtu snad končí a vrací se šílenost 90.
Nic jineho nez kompresor pri teto konfiguraci nejde na SERIOVE motorce udelat. Stavby jsou neco jineho, tam si muze kazdy kravit podle libosti.
Pokud chci udelat neco cestovniho pro bezneho strejdu v Goretexu, a nacpat tam vsechny homologacni ptakoviny, tak se s vyfukem tam a zpet do tohoto mista nedostanu.
Nic se nevyrovna zvuku rozuřeneho přeplnovaneho motoru
Pokud píšou supercharger a ne turbo...tak to chapu jako kompresor
Jak jsem řekl, asi spíš jde o koncepci, než detailně navrženej motor. Taky můžou být svody vedený na stranu do inletu turbíny. Těžko soudit kolik je objem toho motoru podle těch fotek. Co není známo, může být v rámci vývoje hotovo. Kdoví, kolik času to ještě vezme. Nicméně si myslím, že pokud chtějí vývojáři motorů na biky udělat něco opravdu přelomovýho a ne honit gramy setrvačných hmot kvůli pár kW maximálně, musejí přijít právě s něčím takovým. Zvětšení účinnosti motoru .
To by ale vubec nedavalo smysl. Vzadu jsou klasicke Fallstorm kanaly s mistem na vsrikovaci trysky. Vpredu klasicky zahle vyfukove, navic ta kompletni priprava na svody, hluboka vana ke strane.
Pro slusne naladeny 500-700ccm motor na trhu turbina neni. To uz mame v Mnichove opravdu prozkoumane.
"Taky jsem nikdy neslyšel, že by někomu odešla turbína ve Volvo D5 nebo T5 motoru" moje má nakroucíno 270t km a hvízdá jak zamlada. Hitachi co bylo v GPZtce mělo průměr turbíny tak 4cm...myslím že velikosně bylo dost malý(a to v r.84)Jinak stará Yamaha s turbem měla dokonce koncept svody vepředu turbo za blokem - ale lag jak průjezd Prahou. Myslím, že proměnným ovládáním odporu sání už se řeší mnoho...ohledně prodlev.
afro-r1: když se podívám na tvojí turbínu ve svém Volvu, která je 2x větší bež v Ochcáfce ftédéíčku, tak je mi jasný že ne všichni jsou schopni si dobře spočítat kolik je čeho potřeba.
Taky jsem nikdy neslyšel, že by někomu odešla turbína ve Volvo D5 nebo T5 motoru. Na rozdíl od Škodovky, kde se turbíny mění v servisech téměř denně.
Ale opravdu si myslím, že jde spíš o koncepci...jak by to mělo být poskládaný, bez detailů. Taková skica.
to afro-r1: Proč myslíš, že tam není turbína? Řekl bych, že koncepce je přehozená a výfukový kanály jdou dozadu, sání je zepředu. Z té fotky se nedá vyloučit, že je to kompletní turbo. Současnej downsizing u turbodmychadel i motorů vůbec není v rozporu s použitím právě na takovýchto motorech. V automobilním průmyslu je to už pár let trend s velkou porcí vývoje (sám jsem dělal v Garrettu, resp. Honeywellu).
Jinak podle velikosti zapalovacich civek a jejich rozestupu bych tipoval na nejakych 600ccm
Podle predku a spodku motoru tipuji svody 4-2-1. Maly vyvazovaci hridel, tudiz klasicky screamer. Trochu masivni vystup kabelu z alternatoru, ale aspon odpadnou problemy s tesnenim.
Kazdopadne to co je na obrazku neni turbo, ale kompresor. Tudiz prvni Kawa s kompresorem. (Misto dekliku vstup, nahoru vystup. 3 uchyty motoru nejspis kvuli trubce skrz ram) Coz se divim. S kompresorem jsou pri vyvoji spis problemy (vyroba, tolerance..), to uz je jednodussi namontovat 10 turbin. No a turbiny maji problem s velikostmi. Nejmensi kterou delaji v Japonsku je stale 2x vetsi nez je potreba. A miliony do vyroby opravdu male turbiny zadny vyrobce turbin kvuli par motorkam neda.
Ať je to přeložený jak chce... Bude to opravdu masakr sem zvědavej kam to narvou a myslím, že si tim pádem určím nový sen
Spíš bych řekl, že ten motor bude v další generaci tohoto vodního skútru. www.kawasaki.cz/Ultra300X
Bubrak-ZX10R > ty bys k tomu musel jeste dat drapak
to bych moh v moji 04 ZX10R pak jen vymenit motor za tenhle novejsi super parada eno nuno
dufam ze to neni predzvest prvej TDI motorky
aj ked pri niektorych cruiseroch by si to mozno ani nikto nefsimol
Seikosi tak konečně mi to začíná dávat smysl... "ztraceno v překladu " to se zas nějaký znalec angliny předvedl
ďábelské hračky-turbo nebo kompresor-téměř neomezený výkon-kdo to má krotit??,ale jsem pro a tyto věci mě baví!!
seikos: taky to překládal nějakej kuchař sakra držte se plotny od kdy má turbo čepele.
f.hoffi
Turbo bude určitě zajímavé, ale nějak mi začíná chybět doba, kdy jsme jezdili se šroubovákem pod sedadlem, téměř vše šlo opravit na cestě a byla větší sranda.
Však tě nikdo nenutí jezdit na té bramboře. Motorek který opravíš šroubovákem jsou plné bazary
Daňku zapoj mozek a nepřekládej Googlem "blades" v tomto kontextu nejsou čepele ale lopatky!
Turbo bude určitě zajímavé, ale nějak mi začíná chybět doba, kdy jsme jezdili se šroubovákem pod sedadlem, téměř vše šlo opravit na cestě a byla větší sranda.
Carlos: na Motoinzerci se nedávno jedna prodávala, tuším že kolem 60tis Kč. A taky tam poměrně dlouho byla oturbená Yamaha 650