globalmoto_duben_nolan




Karbonové ojnice? Existují, ale stojí balík

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
LiborK (37) napsal 29.03.2019 v 11:16

buf

kerut (51) napsal 23.03.2019 v 22:09

A proc by nemeli byt z normalniho karbonu (imho normalniho, mas vlakna s vysokou pevnosti, vlakna s vysokym modulem, vlakna tak nejak mezi, a k tomu tri prdele vselijakych ruznych matric doslova dle pozadovanych parametru vyrobku...)

problem je(bude) s cyklickou unavou, netroufam si vubec odhadnout wohlerovku konkretniho kompozitu, ale rozhodne bude hrat roly mikroskopicka delaminace (cyklicka unava + vysoke namahani na vzper BTW zrovna pro vlaknovy kompozit ne uplne nejvhodnejsi smer namahani).. ocel a titan maji v krivce pocatecni pokles, ale nasledne (od cca milionu cyklu, coz je u bezneho vysokootackoveho motoru cca 2 hod provozu) drzi v konstante... trebaAl slitiny maji wohlerovku az dolu (tzn bacha !! ZADNA vydrz, ...proste prima umera prakticky ...az do lomu)
A ten karbon na tom bude rekl bych podobne, holt nema krystalickou strukturu a vzdycky, i pri sebelepsim navrhu to proste budou dva ruzny, spojeny komponenty.. vlakna + matrice...

KapitanMasakr (-29) napsal 21.03.2019 v 10:35

Třeba ty díly nejsou z karbonu na blatníčky a zrcátka jak ho známe a je to z lepších supermaterialu karbonotitan, karbonové nanotrubičky co se hodlají použít na vysmírný výtah.

V tom případě bych tu cenu chápal jinak asi ne a nevydrží to.

nahllowSKY (315) napsal 20.03.2019 v 20:45

Jestli ty ojnice vydrží 600 jízd a jedna jízda trvá něco mezi 3.5-4 vteřiny tak to vychází na cca 40 min životnosti pod plným load-em + nějaký warm up time.Dobrý investment.

Dan66 (74) napsal 20.03.2019 v 20:24

Když se podívám na kovanou a karbonovou ojnici, vidím v té kované krásné řemeslo. Ta druhá je možná lehčí, ale ...

deep-sk (474) napsal 20.03.2019 v 15:35

holt v Top Fuel dragsteroch sa zivotnost nahradnych dielov pocita na minuty, takze ak ta ojnica vydrzi 600 jazd tak to je masaker... Napr. taka klukova hriadel vraj vydrzi 1 az 6 jazd... a stoji 5.000,- USD.
holt ale to je cena za to ze z V8 motoru vytlacia 11-12K koni

JA-NE (767) napsal 20.03.2019 v 14:57+1

dal by som prednost titanu..

HiddenSnake (27) napsal 20.03.2019 v 08:15

Technologickej test ... Pokud se jim podari mass prod, tak prvni kdo to dostane bude nejakej supersport

mmp (22) napsal 20.03.2019 v 07:36

...náhrada pístu dřevem není nic nového - C. K. Shepherd v knize Across America by motor-cycle popisuje, jak v r. 1919 projížděl USA na motorce - řadovém čtyřválci Henderson - a když se mu utrhl píst v pustině, nahradil ho kusem dřeva a dojel do civilizace, kde si počkal, až mu továrna zašle náhradní díl...
kniha je ke stažení na https://archive.org/stream/acrossamerica00sheprich#page/n8/mode/2up a kdo vládne angličtinou, je to perfektní čtení na dlouhé večery...

rsjawkar (85) napsal 19.03.2019 v 22:01

Hezký článeček. Z uhlíku jsou upečený tělesa ojnic. Při honbě za výkonem, je každé snížení rotačních hmot určitě přínosem… Životnost ojnice, ale především závisí na únosnosti a kvalitě ložisek, pokud je ovšem poddimenzované i těleso ojnice, tak se zkrátka jednoho dne přetrhne...

hrochi (155) napsal 19.03.2019 v 21:33

https://www.youtube.com/watch?time_continue=740&v=rO-ttUAiVDw
Písty můžou udělat dřevěné

kerut (51) napsal 19.03.2019 v 21:17

Fizer> coz o to, tepelny namahani tam zas takovy nebude, oleji pryskyrice odola taky v klidu, ale cyklicka unava a uhlik zadna slava... nicmene pro racing na nejvyssi urovni, kde tecou penize proudem, proc ne, ...drazsi nez treba provoz pullitrovyho 2T (GP500 kdysi) to zas urcite nebude

Massakra (20) napsal 19.03.2019 v 21:16

Tak to je síla to je skoro půl milionu korun. ( Ojnici za novou moto ).Tak to už se vyplatí ale , jinak kdybych byl milionář není problém postavy komplet v karbonu.

Taky souhlasím ( článek ) dobrý nápad se podělit o zajímavou věc.

Kamikadze-Ace (3374) napsal 19.03.2019 v 21:10

Nemuzu si pomoci ale mnoho let zpatky na dilne: co s tim no svatit to muzeme dubovejma elektrodama... Takze karbon je mezistupen

Ps: clanek peknej

bruttopyr (396) napsal 19.03.2019 v 16:43

Tož pěkné to je.
Chlapi, vy co máte lepší oči, neleží tam někde na obrázku č.8 i ojnice na mého skútra Prase? Že bych z něj vytáhl nějakého koně navíc...

FiZzeR (362) napsal 19.03.2019 v 12:14+1

Zajímavý nápad, akorát si říkám jak to bude s životností - to musej být kurva kosmický pryskyřice, co vydrží takový tepelný a chemický namáhání.

Nebo se budou muset kvůli stárnutí měnit po pěti letech, jako kompozitový škopky?




TOPlist