yamaha_demo_tour




Jízdní trenažér Honda míří do autoškol

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Sim (52) napsal 11.04.2008 v 11:25

Davy, jojo, flexa je asi nej priklad

jgras, napred si to precti poradne, pak si to zkus a pak neco pis.
Kdyby sis to totiz poradne precet, vedel bys, ze musis hnout riditkama vlevo aby ses naklonil doprava a moh zatacet doprava a ne jak pises ty, naklonit se vlevo a jet vpravo.
Pokud by sis to i zkusil, bylo by uplne fuk, ze to nechapes, proc to tak je, ono totiz uplne staci, kdyz vis, ze to tak je a jak se to chova.

Davy (0) napsal 11.04.2008 v 09:38

k tomu naklonu a zataceni riditkama na opacnou stranu. Ta teorie je ponekud slozitejsi. Vychazi z definice Coriolisovy sily. Zjednodusene receno kolo je setrvacnik, gyroskop, a tim padem se "snazi" zustavat ve stejne poloze. Cili proti zatlaceni na riditko pusobi stejne velka reakce. Zaroven vznika tzv. precesni moment kterej motorku nakloni.
Doporucuju zkusit zvednout za riditka predni kolo u kola, roztocit a vyzkouset. Nebo na to staci setrvacnik z nejaky hracky. A nejlepsi je flexa, tam je to diky vysokejm otackam nejlip poznat.

jgras (0) napsal 11.04.2008 v 07:28

Nechápu ty řeči o točeni a naklánění se vlevo, když chcu jet napravo. To je nějaká blbost, né ? Ale zdůvodnuji to vědecky.

Interceptor (108) napsal 10.04.2008 v 20:59

určitě je to lepší nacvičit než pak zkoušet na ostro a nemít tucha co to udělá, souhlas

Sim (52) napsal 10.04.2008 v 10:49

Interceptor> vicemene souhlas, i kdyz si myslim, ze stejne jeden z nejdulezitejsich prinosu bezpecnosti je fakt, ze znas chovani sveho vozidla (nejen motocyklu) v ruznych situacich. To, jestli toho pak dokazes vyuzit a s chladnou hlavou spravne zareagujes, nebo naopak budes zmatkovat, je vec druha. Takze se priklanim hlavne k Ondrovo nazoru.

OndraCB (101) napsal 10.04.2008 v 10:27

Při řešení krizové situace na silnici, je to ovšem natolik zásadní pomocník (vyhnutí se kanálu, zvířeti...), že by si to měl každej motorkář pořádně nacvičit a začátečník obvzláště.

Interceptor (108) napsal 09.04.2008 v 20:20

to Sim:asi máš pravdu, že to děláme automaticky, mně je ale úplně proti "srsti" mluvit o zatáčení vlevo když chci vpravo, zvlašť když s dnešními moto stačí jen pomyslet a jsi tam kde jsi chtěl být..., jak jsem psal když si to vezme ne úplně zdatný začátečník k srdci spíš si nabije h... Jinak myslím, že bychom se shodli

Sim (52) napsal 09.04.2008 v 10:35

Interceptor> ano, tocim vlevo. Pri bezne jizde zcela automaticky, v krizove situaci (ke ktere patri treba nutnost vyhnout se propadlemu kanalu, ktery do posledni chvile nebyl videt) pak tato "pomucka" dokaze podstatne zkratit dobu a tim i vzdalenost mezi mistem, kdy chci zatocit a kdy skutecne zacnu zatacet. Prave proto, ze o tom nikdo moc nevi, to spousta lidi nepouziva a tim padem vlastne ohrozuji i sami sebe svoji nevedomosti. Patri to podle me do stejne kategorie, jako je "nutnost" brzdeni na mokru a v zatacce pouze zadni brzdou. Jsou motorky a gumy, se kteryma je nutny brzdit v techto situacich hlavne zadkem, ale stejne tak jsou i motorky a pneumatiky, u kterych je brzdeni predkem i v techto situacich podstatne bezpecnejsi.

Interceptor (108) napsal 08.04.2008 v 22:07

Sim:přesně jak píšeš, souhlas, z fyzikálního hlediska to tak je, ale ty snad točíš vlevo, aby jsi lépe a rychleji vpadnul a vklouznul do pravé?? ať už vědomě nebo nevědomě??.. tohle když budete vtloukat začátečníkům tak to jim moc nepřidá..

venca.kocik (0) napsal 08.04.2008 v 19:58

Tak jestli todle chcou dát do autoškol tak pěkně prohoupí. Totis já sem si to osobně vyskoušel a moje pocity: nejde naklánět se do zatácáčet řidítka jdou stejně lehce jak na míste tak i diš se jede kolem kyla, to jou nejhlavnejší věci na motorce. Přeci klopení a při jízde stuha řízení peřci. Takhle v tich autoškolách tak naučí mít ruce citliví a pak aš přijdou do reálu tak nebudou umět naklapět a při jízdě nedokážou dokonale zatočit. Při vylepšení to trenažeru tak do autoškol ANO diš ho nechaj takhle jak je tak NE!

Sim (52) napsal 08.04.2008 v 16:17

Interceptor > neni to komplikace, je to proste fyzika. Kdyz chces zatacet doprava na jednostopym vozidle, potrebujes k tomu dve veci: naklon a riditka umerne tomu pootoceny smerem vpravo. Jenze to je az prubeh toho prujezdu zatackou. Kdyz pojedes rovne, nenaklonis se a riditkama otocis doprava, budes zatacet doprava nebo ne? Nebudes, protoze motorka svym tezistem bude pokracovat v ose pohybu, kola sice zatoci doprava, ale "vrsek" motorky se umerne tomu posune doleva a mas naklon presne na druhou stranu, nez potrebujes.

Takze at chces nebo ne, pri najezdu do zatacky napred nechas motorku trochu "spadnout" do naklonu a pak teprv to dorovnas natocenim riditek, aby to padani ustalo a prujezd byl plynuly ve stalem naklonu.

Nebo tomu muzes pomoct a urychlit to padani tim, ze na zlomek okamziku zatlacis na riditka v opacnem smeru, nez kam potrebujes zatacet a motorka se nakloni mnohem rychlejc. To samy v podstate delas na vyjezdu ze zatacky - muzes samosebou nechat staly naklon a akceleraci motorku nechat narovnat, ale zrovna tak muzes riditkama zatacku vic "utahnout" a motorka se srovna a jede rovne.

Nutno poznamenat, ze zalezi na tom, na jakym stroji to clovek provozuje, protoze pokud se motorka sama o sobe v zatacce vlni, delas vsechny tyhle pohyby taky a v mnohem vetsi mire, ale uplne automaticky, aniz by sis to uvedomoval.

Interceptor (108) napsal 08.04.2008 v 12:15

to mariano:hodně přes 100t.km a nic co popisuješ jsem opravdu nepozoroval. Možná jen nedorozumění, když chci jet do prava pochopitelně tlačím na levé a táhnu za pravé řídítko, ve výsledku se pak brýle kolem osy točí ve směru kam chci jet tak nevím proč to tu komplikovat vyjadřením, že když chci jet vpravo točím vlevo..

0ndras (4) napsal 08.04.2008 v 08:47

Sim ma naprostou pravdu

0ndras (4) napsal 08.04.2008 v 08:45

stoppie

0ndras (4) napsal 08.04.2008 v 08:45

Grafika je to poslední. Smyk kola nebo whilie a sopie, na to inzeniri od hondy moc nemysleli.radsi bych teda jezdil na triapule nez u toho pitomiho kompu. I kdyz kdo nezna predpisy a zancky .

wonder184 (4) napsal 07.04.2008 v 22:51

Přes zimu by se na tom dalo dobžezapařit,ale tu grafiku by mohli vážně zlepšit...na výstavě v Praze motocykl 2008 sem si k tomu sednul,ale že by to bylo nějak realistické nebo aspoň se to k tomu přibližovalo to teda nevím...No jo hold ještě musíme počkat až to bude teprv perfektní

Martas.9 (8) napsal 07.04.2008 v 20:51

Chlapi, chlapi, tento trenažér je úplně o něčem jiném.
Tady přece nejde o to, abyste se naučili klopit na motorce!
Hlavním úkolem trenažéru je naučit se koordinaci rukou a nohou (funkce plynu, spojky, brzd), naučit se rozjíždět, získat cit a pojem o čem jsou ovládací prvky. To je ta první fáze.
V dalších fázích je to hlavně o tom, že vás tento trenažér naučí předvídat krizové situace, není to PLAYSTATION!!!
Program navozuje reálné situace, které mohou nastat v běžném provozu- a v tom je tento trenažér důležitý. Něco, za co v normálním provozem můžete zaplatit vy, nebo někdo jiný životem, v tom lepším případě odřenou motorkou a nějakýma odřeninama. Setkáte se tam s autem, kterému spadne nějaký předmět z korby, s důchodkyní, která bez rozmyslu couvá od kostela, auto, které bez blinkru odbočuje doleva, děckem, které vyběhne pod kola za zakutáleným míčem, chodcem, který bez rozhlédnutí přechází vozovku... Prostě vás to učí předvídat. Pak, když takový mlaďas sedne bez větších zkušeností na motorku, čerstvý řidičák v kapse si TŘEBA dá lepší pozor, anebo když uvidí zpomalující auto před křižovatkou, sepne mu to a dojde mu, že ten děda v tom klobouku fakt může odbočit vlevo i bez toho blinkru...
Už vám to dochází..? Podívejte se kolem sebe, určitě znáte někoho, kdo nás opustil z důvodu své nebo cizí chyby. Hodně kluků počítá s tím, že neudělá chybu. Jenže v KAŽDÉ HAVÁRII je někdo viníkem a někdo obětí a tohle si klade tenhle trenažér za cíl, zmenšit ty zkurvené statistiky. Tak trochu přemýšlejte. Když si chcete zajezdit na počítači, kupte si nějakou hru s motorkami, ale neodsuzujte něco, o čem toho až tak moc nevíte.
Dík, že jste to přelouskali do konce a přeji vám všem hodně kiláků bez nehody.
Marťas.9

Sim (52) napsal 07.04.2008 v 14:44

Zakladni vyhodu trenazeru vidim v tom, ze kdyz "hodis tlamu", nic se nestane ani tobe ani motorce = snizeni rizik a nakladu na leceni a opravu stroje.

Takze pokud by trenazer byl do vyuky zarazenej v nasledujici podobe, nemam sebemensich namitek:
- teoreticka priprava
- jedna hodina na trenazeru na osvojeni postupu rozjezdu, razeni a v podstate potlaceni nervozity u novacku, kteri by jinak desne zmatkovali a byli nebezpecni i na parkovisti
- padina na parkovisti pro nauceni rozjezdu a zakladni principy rovnovahy u lidi, co v jedny stope nemaj zkusenosti
- zbytek vyuky na motorce dle kategorie ridicaku na parkovisti a v provozu

Bohuzel informace o tom, ze to ma nahradit az 40% jizd me uz v tuhle chvili varuje pred tim, ze to bude jen dalsi zpusob, jak osulit vyuku

Mimochodem, zakladni problem trenazeru je ten, ze drzkopad neboli. Predpokladam, ze kdyby kazdy, kdo dela autoskolu, musel povinne jit na trenazer narazu (tusim ze se dela 20 nebo 30km/h) a na vlastni kuzi by okusil, co je to za mrdu (panove mravokarci necht toto vyrazivo odpusti) snad by ubylo tech nedockavcu, co tlaci rucicku tachometru v obci pres 50, bez ohledu na to, jestli je v blizkosti prechod nebo ne.

GSX-Roll (4) napsal 07.04.2008 v 10:19

s točením vlevo/vpravo to je stejný i na kole a věřím, že si tuto skutečnost málokdo neuvědomuje. jde o to, že když chceš zatočit vpravo musíš dát podnět jakoby doleva. je to poznat když sedneš na tříkolku kde se to už chová tak jak pravý selskej rozum. jednostopý vozidlo aby nespadlo musí mít v zatáčce (byť malé) vyrovnané síly. výsledná je určená náklonem a odstředivou silou. aby se motorka nahnula na pravou stranu a ty jsi mohl projíždět pravou zatáčku musíš ji nejdříve vyklonit z rovnýho směru tak, aby doprava opravdu padla. nejsem žádnej odborník na jízdu, ale kdo nevěří ať to za jízdy zkusí (opatrně)
jinak dobrý trenažéry jsou dobrá věc. pokud nenaučí žáka blbým návykům tak je to vždy k dobru byť by byl i dál od reality. autový trenažéry se ještě někde používají a základní problém začátečníka je zvládat dvě nový věci zároveň - ovládat vozidlo a řešit dopravní situaci. když člověk jezdí v provozu na třeba na skůtru a pak dělá řidičák na auto tak to jde mnohem snáz.

sejrac (13) napsal 06.04.2008 v 18:04

Nepopletli jste si datum zverejneni, Nemelo to tu byt 1. dubna? :o

Zdenek-UAE (6) napsal 06.04.2008 v 08:43

Obavam se, ze je to skutecne k nicemu. Pamatuju si dobre trenazer z autoskoly, ktery mi k rizeni auta byl naprosto k nicemu. Nevim, jestli se neco takoveho pouziva v autoskolach dnes, pred 20 lety to bylo pro smich. Tento trenazer na motocykl se mi zda nebezpecny. Simulovat krizovou situaci s tim, ze kdyz ji nezvladnu, nic se nedeje, muze byt v realnem provozu velky prusvih. A k nacviku rozjizdeni je, dle meho nazoru, skutecne nejlepsi slabsi motorka nekde na parkovisti nebo na letistni plose. V praxi by se bez toho zadna autoskola stejne nemela obejit, simulator je vcelku luxusni, ale zbytecna investice. Koneckoncu, zadna autoskola jeste nenaucila nikoho jezdit, dala mu pouze zaklady, co ma delat na silnici. Naucit se skutecne jezdit je otazka dalsi praxe, u nekoho staci par tisic km, nekdo to nezvladne poradne nikdy, at uz v aute, nebo na motorce. Myslim, ze i jako hracka pro 'nactilete' by me to prestalo za par minut bavit.

Noobah (0) napsal 06.04.2008 v 00:18

to crashman! ten trenazer cos poslal ty je nejakej jinej ne? tam se i naklani a takovouhle situaci provozu sem tam nezazil na moto08. btw myslim ze na tom trenazeru co tam byl nemusis davat ani spojku a kopne se ti to tam stejne :X

Nefer (0) napsal 05.04.2008 v 22:45

Jako vypadá to zajímavě ale řekl bych že to bude uplně na hovno

Craschman (0) napsal 05.04.2008 v 13:58

kraviny do kravína...bez možnosti náklonu nemá smysl... jak sem daval robber tenhle odkaz tak to už asi za neco stojí ,ale tohle chi chi..//www.youtube.com/watch?v=rAXTOCQU3Oo

Reski (0) napsal 05.04.2008 v 13:28

Na Motocykl 2008 jsem ustál první zatáčku a na druhý jsem již chytal silniční lišej lol jako zabava dobra ale na vyuku cehokoli asi fakt nanic

mariano (13) napsal 05.04.2008 v 12:41

Zkusil jsem si to na výstavě ve Vídni a daleko nedojel.
Chová se to úplně jinak než motorka, ale zase to nováčkům může pomoct, aby si uvědomili, že spadnout/narazit je jednoduchý.

Interceptor - když na rovně jedoucí motorce zatlačíš na pravé řídítko, jedeš doleva. A naopak. Kolik jsi najezdil?

RodneyXV (0) napsal 05.04.2008 v 12:28

No tak bude jak s volantem k počítači co? Na silnici v autě jsem bez problémů(jsem mladej a za 3 roky za volantem ani jedna jedin bouračka), narozdíl od mých kámošů... Jen jsem si ale zkusil sednou k rally a už jsem byl v pytli!!! lol Jako absolutně k ničemu nějaký simulátory... Nejlepší je klasika - sednout na mašinu, odvézt někam na cvičiště (parkoviště) a tam to naučit na PRAVYM STROJI!!!

BigJohn (0) napsal 05.04.2008 v 11:20

Je vidět, že v naší republice schvalujou věci lidi, co tomu hovno rozuměj. Vždyť tohle může dát do autoškoly jen vůl.

Noobah (0) napsal 05.04.2008 v 11:00

nejlepší škola = jízda :D dokud si nezablikas v provozu tak nevis :D

Lexa999 (1) napsal 05.04.2008 v 10:45

Sparkac: to neni stunt trenazer ale pro děcka aby se naučili rozjíždět a dávat směrovky atd...

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist