yamaha_demo_tour




Jedeme na Intermot!

Již zítra začne v německém Kolíně nad Rýnem novinářským dnem jeden ze dvou nejdůležitějších evropských veletrhů Intermot. Stane se tak po dlouhých čtyřech letech a naše redakce u toho samozřejmě nebude chybět! Co nás čeká?

Ten druhý nejdůležitější veletrh je EICMA, který se koná v italském Miláně každý rok na začátku listopadu. Intermot má dlouhodobě nastavenou dvouletou periodicitu s konáním na počátku října, a jelikož před dvěma lety frčela ve velkém stylu pandemie covidu, rozhodli se Němci veletrh neuskutečnit – především poté, co spousta značek oznámila, že se žádných výstav nezúčastní. Proto trvalo dlouhé čtyři roky, než se do Kolína nad Rýnem můžeme vrátit a podívat se, co pro nás na příští rok výrobci připravili.

I když – bude to tak? To je totiž obrovská neznámá a rozřešení téhle otázky budeme znát až zítra večer. Bude to opravdu přehlídka novinek? Během covidové pauzy si totiž výrobci navykli představovat své novinky online a třeba takové BMW už loni oznámilo, že už veletrhy jako nástroj na prezentaci nových modelů používat nebude. Bavorské vrtuli se virtuální prezentace osvědčily, oceňuje na nich intenzivnější interakci se všemi cílovými skupinami i lepší časování, takže když už se tahle značka na nějakém veletrhu objeví (jako že na domácím Intermotu bude), tak „pouze“ vystaví to, co aktuálně prodává. A zdá se, že na tento formát budou chtít přejít i všichni ostatní, neboť novinkami vás zásobujeme od konce léta. Výrobci ukazují nové modely pěkně jeden po druhém, což jim zajišťuje více mediálního prostoru, než když na stánku na novináře vyvalí osm novinek naráz. Dříve jsme doslova přebíhali z jedné tiskové konference na druhou, letos je jejich seznam dosti krátký a ještě je důležité sledovat, kdo je za kterou značku pořádá.

Protože hned ta první tiskovka, kterou má Honda, je záležitostí německého importéra, nikoli evropské centrály. Jenomže pozor, podle dostupných informací by ten zde měl oficiálně představit nového Horneta! Transalpa očekáváme ale až v Miláně. Následuje značka Energica, což je docela zajímavé, Italové vždycky preferovali milánskou výstavu o měsíc později, nicméně je možné, že tady půjde hlavně o velké promo pro cenduro Experia, které známe už od června a které by u Němců mohlo mít ohlas. A to samé vlastně platí i pro značku Zero, jež se zítra také bude prezentovat tiskovou konferencí, tam si myslíme, že půjde o fyzickou premiéru modelu DSR/X se stejným zaměřením, jehož test jsme vám přinesli minulou sobotu.

Jednoznačně benzínem budou ovoněné tiskové konference značek Royal Enfield a Horex, ovšem v případě prvním půjde o tiskovku pořádanou importérem a už dopředu víme, že tady půjde o evropskou premiéru modelu Hunter 350, představeného na konci srpna v thajském Bangkoku. Horex je domácí značka a určitě se bude chtít ukázat, nicméně víc než další variaci na téma VR6 bychom nečekali. Anebo elektriku. Ta bude zcela jistě na programu tiskové konference Kawasaki, kterou pořádá evropské zastoupení, čili zelená značka bude jedinou z velkých, jež německé výstavě přiřadila celosvětovou důležitost. A co máme informace, těch elektrických modelů by pro příští rok měla Kawasaki představit více. Jestli to bude už v Kolíně, to se uvidí. Den zakončí tiskovka německého zastoupení Triumphu, kde dopředu víme o tom, že britská značka na úterý plánuje premiéru další limitky z edice James Bond 007, v tomto případě půjde o model Speed Triple RR. A je docela pravděpodobné, že na stánku najdeme i prototyp elektrického naháče TE-1. Malé jednoválce, vyvinuté ve spolupráci s indickou značkou Bajaj, očekáváme spíše až v Miláně.

A to je vše, žádná jiná motocyklová značka tiskovou konferenci nepořádá. Jaký tedy bude význam Intermotu pro nás novináře, co se nových modelů týče, to ukáže až zítřek, až se vydáme po výstavních halách, nicméně takhle „od stolu“ to na moc velké novinkování nevypadá. Ovšem to vůbec neznamená, že by Intermot neměl význam pro běžné zákazníky, kteří si vybírají stroj nebo doplňky na příští sezónu. Vždyť pořád je tady přes 1000 vystavovatelů z více než 40 zemí světa a při posledním ročníku v roce 2018 se sem přišlo podívat přes 220 000 návštěvníků z více než 100 zemí! Přeci jenom Intermot vždycky byl veletrh světové úrovně, čemuž odpovídá rozloha (letos tři obrovské haly) i účast většiny důležitých světových značek, byť to třeba bude bez představení novinek. Co jsme koukali do seznamu vystavovatelů, chybí snad akorát Yamaha, jinak Honda, Kawasaki i Suzuki tady jsou a stejně tak BMW, KTM, Benelli, Piaggio Group, již zmiňovaný Triumph či Royal Enfield… Hodně dobrou podívanou by měly být opět přestavby, ty mají na Intermotu velkou tradici (byť mistrovství světa AMD tam letos neproběhne), a velké téma má být elektromobilita. Ať se nám to líbí nebo ne. Každopádně pokud se budete rozhodovat, jestli do Kolína vyrazit či nikoli (vždycky tam jezdila spousta Čechů, z Prahy to je necelých 700 km po dálnicích), tak vězte, že pro veřejnost se Intermot koná od čtvrtka 6. do neděle 9. října, otevřeno je od 9:00 do 18:00 a lístek pro dospělého stojí 20 EUR, děti 11-17 let a senioři to mají za 8,50 EUR, děti do 11 let zdarma.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist