globalmoto_duben_nolan




Jawa 1000 typ 838 a Jawa 1200: Jak to bylo a jak to bude?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
odol (0) napsal 07.11.2019 v 22:43

Čekal jsem, že se to objeví v Miláně na EICMA a ono zas nic. Ale představte si...to by byla bomba...Džava Quasimodo!

mira592 (35) napsal 09.10.2019 v 20:45+2

Motorku 1000, nebo 1200 k čemu? Kde jaké 6ti kilo má mnohem lepší vlastnosti. Tohle ani zadarmo.

Tdicko (32) napsal 08.10.2019 v 07:05

https://youtu.be/mqsg8oPUZ7o

laďa-prášil (73) napsal 01.10.2019 v 20:35+2

V době, kdy se vše vyvíjí v cad a pod a tudíž do nejfunkčnější, nejefektivnější, nejlehčí a pod. Jawa "vyrobí" "nový" motor přimontováním neforemných deklů na motor cizí produkce. Vypadá to jako podvod, vrčí to jako podvod, smrdí to jako podvod - a on to asi podvod i je. Ale tak to tady funguje.

Krastowski (2) napsal 01.10.2019 v 11:56+2

Je to všechno fake.
Nic z toho, co se v článku popisuje neexistuje. Už ani ruina továrny v Týnci.
A takzvané oslavy 90. let byly je recese ...

Opravdová Jawa je tady: https://www.jawamotorcycles.com/

Jirka4137 (114) napsal 23.09.2019 v 20:39

Přistanou dřív lidé na Marsu než vyjede bájný litr ?
Bude benzínový nebo na baterky ?
Stihnou to dřív než dnešní předškoláci půjdou do důchodu ?

Rubini (0) napsal 21.09.2019 v 23:20

Každej z nás sme chytrej (a to je dobře). Tak začnu...
Ve 13ti (rok 91) sem začal jezdit na - můj ty světe kyvka z 56týho. Dodnes z toho mám v určitých partijých vlhko. Kyvka odrotovala do rodinné černé díry.
A teď při psaní zároveň hlaďím v garáži 40ti letou CX princeznu a šeptám ji - holka soudruzi opět udělali chybu. . Proč ty kykoťi neudělali před 20ti rokama to co ten Naviršáhni v Indiji před rokem.
PS Ta fotka jakoby půdorys nádrže - letos v léťě jsem svařoval poštovní schránku pro pobavení sousedů - možná jsem ten svačinovej papír někam založil, kdyby jako ta homologační Euro5 dokumentace chyběla.
Na konec teda jako spíš smutek českého muže ve středních letech (ta kyvka v roce 56 musela unést obdiv celého světa) - a zároveň holt ty koně budou z jiné stáje.

Zipák (8) napsal 19.09.2019 v 18:28+1

Líbí, ale bude to jako se Škodovkou. Jawař to koupi i kdyby to stálo za ho.. no

JA-NE (767) napsal 19.09.2019 v 15:23

kto ma rad staru skolu a kus zelaza bude mu sediet..

Classic (33) napsal 17.09.2019 v 16:21+3

Jen bych opakoval to, co zde bylo mnohokrát napsáno. Jdu tedy rovnou blejt...

lenkochal (26) napsal 11.09.2019 v 14:07+1

Jawa vyrabala vacsinu svojej historie lacne jednoduche plecky pre chudobne masy a to ich vlastne zivi dodnes. Premiovy sektor (litre) nemaju v genoch.

Indovia s tou novou 300vkou predviedli nieco, co mala Jawa predviest uz davno a tynecaci sa pri tom teraz mozu s maximalne trochu zviezt a urobit tomu doma trochu toho PR, aby sa predalo par kusov navyse,... V idealnom rpipade sa tym mozu do buducna inspirovat a skusit obliect nejaky lepsi (500-700?) licencny motor do pekneho retro cerveneho ramu, na nic viac nemaju ani vo sne a uz toto by bol velky uspech.

Novy vlastny liter nebude, resp ak bude, tak akurat tolko aby to stacilo na obhajenie dotacie a pripadne na novu dotacnu ziadost. Nemam im to za zle, dotacie sa tu bezne utracaju aj na ovela horsie veci nez je udrzovanie fabrik pri zivote.

Jindra650 (35) napsal 10.09.2019 v 21:35+3

Jako konstruktéra v oboru motocyklových motorů mne mrzí jediné. Nakreslit motor a motorku na úrovni Evropy či světa by netrvalo moc dlouho a v mzdových nákladech na partu schopných lidí ochotných něco takového udělat v horizontu 1-2 let by to ani nestálo svět v porovnání k tomu kolik lek nějací darmožrouti sice za suché z nosu ale vytrvale kontruují paskvily. Jenže takhle daleko nikdo nevidí, aby si to spočítal. Stejně daleko víc než konstruktéři stojí výroba a mechanický vývoj.

standavfr (96) napsal 09.09.2019 v 15:13+4

Konečně jsem se podíval na nový Böhmerland, pánové z jawy, zamkněte fabriku, vraťte dotace a klíče hoďte do kanálu. Jste nýmandi, nic neumíte, nic jste za těch 30 let nedokázali. Jen výmluvy a skutek utek.

maraton (180) napsal 09.09.2019 v 12:38

Ne, ne plejtváku, já chci Jawu, motorku, co to je Romet? Nějakej mixér?

beebop111 (3) napsal 09.09.2019 v 09:26

Týnecká Jawo, ptám se proč nejde vyrobit hezkou motorku, když to jde v kdejaký "garáží" a za půl roku

plejtvak (79) napsal 08.09.2019 v 16:27+1

maraton: hezký photoshop, ale kdyby ses přece jen nakonec rozhodl pro Jawu 350 ohc, tak vzhledově o 100% hezčí varianta je Romet classic 400 v červené barvě. Je to vlastně úplně stejná motorka, stejný výrobce "Shineray" ale jiná nádrž a podsedlové kasliky a je o 14 000 levnější.

honza.tar (15) napsal 07.09.2019 v 22:56+2

Dva krásné prototypy
Brutální novinka Böhmerland 21 - rozhovor s tvůrcem!
https://www.youtube.com/watch?v=GDCopgXaKsM

maraton (180) napsal 06.09.2019 v 23:11+1

Jeňula: pro mě tyhle objemy taky nejsou, stačil by řadový dvouvál s objemem 500 až 700 v podobě OHCčka nebo kývačky.
Celkové rozhodnutí Jawy vyvíjet silnější mašiny je ale dobré, levné motorky do obsahu 400 ccm se dneska vyrábějí jen v Asii, protože Evropa se svojí výší platů naprosto nemůže konkurovat. Ten poměr je 5 až 10 ku jedné. Nesmysl! Pro většinu Indů nebo Číňanů je Royal Enfield 500 Bullit, Jawa 300 nebo Shineray 400 asi tak dostupný, jako pro nás BMW, Ducati, Triumph, Harley-Davidson nebo Indian. Tak to prostě je a proto se tam dělají laciné motorky. My z toho jenom těžíme, protože se tu máme opravdu dobře a ty jejich zázraky se k nám dovážej za rozumné peníze. I přes všechny emisní normy a dovozní přirážky si je pořád kupujeme za mnohem méně času v zaměstnání a odvedené práce než oni. Buďme rádi a například indická Jawa 300 by se tu mohla dobře uchytit.
Ovšem výsledky "vývoje" velkých motorek v Jawě jsou opravdu mizerné. Design nepěkný, někdy až odporný. Z posledních počinů se mi celkem líbila Jawa 660 Vintage, jenže ta elektroinstalace! O potížích tam vědí a nic s tím neudělali. Proto jsem si ji nekoupil.
Mnozí tu žehrají na dotace. Nemyslím si, že by je v Jawě kradli. Věřím, že je vložili do vývoje, jenže jsou to patlalové, což dosvědčují obrázky ke článku. Motorka tě musí chytit za srdce, jinak tě nezajímá. Zobrazené prototypy Jawy 1000 a 1200 tě taky chytí za srdce - podle některých příspěvků v diskuzi ale jinak - dostaneš z nich infarkt.
Přitom by stačilo tak málo, chvíli jsem si hrál s photoshopem:

Třeba takhle bych si představoval Jawu na bázi Shineray, možná mi nezbude nic jiného, než si tu 350 OHC pořídit a nějak takhle to překopat. Nebo si počkám na toho Indijawana 300, ten se mi líbí a bylo by to bez práce, tedy až na to tvrdé sedlo.

Jeňula (20) napsal 06.09.2019 v 11:08+2

Využít osvědčený povedený design Kývačky, ten posadit na vylepšený rám a do toho vpálit ověřený, hromadně vyráběný licenční motor s rozumnou kubaturou, takovou, aby výsledná cena produktu v poměru k výkonu byla zajímavá pro co nejširší segment trhu. Indové to pochopili a hlavně realizovali. Tenhle národ se hrcá do práce, na nákup nebo třeba do lesa na houby na čínských pochybných heblech a původně lidová česká značka se moří s vývojem motorky, kterou skoro nikdo nepotřebuje...A ti, kteří touží mít v garáži nadupané tři metráky barevných kovů, stejně půjdou utratit svoje těžce vydřené peníze k někomu, kdo má v této velkoobjemové kubatuře zkušenosti, tradici, funkční servisní síť a patřičné renomé. Prakticky všichni v této zemi odvádíme přímo či nepřímo daně, dotace na vývoj jdou z našich kapes - něměl by i finální produkt přinést užitek co nejširšímu spektru daňových poplatníků? Na tomhle mám jezdit každý den do fabriky? To nemluvím o tom, že si v ní na takový exponát ani nevydělám. Takže dál třipade...

Tony86 (3) napsal 06.09.2019 v 10:20

Zdržel jsem se diskuze nebo bych stejně vyblil to, co mnozí přede mnou.

Tenhle počin je asi potřeba řešit s chladnou hlavou a nedělat ukvapené závěry. Na první pohled je to něco děsivého, design se vymyká všemu... ale taky je dost možný, že jsme tady všichni do jednoho mimo a JAWA tím v budoucích letech, až na to budeme připraveni (resp. spíš okolní svět, který to dřív ocení), zaboduje. Design mi přijde futuristický a jako základ použitelný a jestli se toho dobře chopí ta mladá krev a bude to i po tech. stránce ok, může to být zajímavé.

Ne, nejsem na perníku.

Heki (401) napsal 06.09.2019 v 09:29

tourist74: Nic ve zlém, ale jak tady psal Roman - výfuky na jedné straně se dělají už asi od třicátých let. Výfuk z Jaw 650 byl prostě hnusný a hnusný bude pořád. Holt tam prostě designér ustřelil.

To samé ten roomster - neříkám, že to je špatné auto, ale krásy moc nepobralo. Geniální design? Ale kde prosímtě... To je jak třeba Multipla. Ono jde o to, že auta si lidi nekupují jen kvůli vzhledu. A pokud si někdo kupuje auto kvůli vzhledu, těžko si pořídí Roomstera.

tramp57 (15) napsal 06.09.2019 v 06:24

R.I.P.

RomanSS (512) napsal 05.09.2019 v 23:32+2

tourist74> To myslíš vážně? Dva výfuky se dávají na motorky po dekády, kvůli pár chytrákům na nějaký výstavě ještě nedělej závěry, že by jawa udělala cokoliv nadčasovýho.

Design není v žádným případě nadčasovej, ale prostě totálně mimo, nevyváženej, jak když vařil pejsek s kočičkou...tohle nikdy nebylo, není a nebude krásný.

Naštěstí se to nikdy do produkce nedostane. Já si jen přeju, aby tu šaškárnu už konečně přestal živit stát, když nejsou čehokoliv schopní...

Eso_Rimmer (383) napsal 05.09.2019 v 22:50

jednu vyhodu to pro budouciho majitele ma. nemusi vozit helmu. protoze pri pripadne nehode mu zadny uraz mozku rozhodne nehrozi.

tourist74 (-2) napsal 05.09.2019 v 22:28-4+2

Naprosto skvělé, jedinečné, originální . Prostě takový nasraný bizon . Tento motocykl se víceméně vymyká současným trendům. A tak to má být. Jawa už nikdy nebude masovým výrobcem motorek. Buď to bude akce nákup/ prodej čínských, nebo raději indických moto po logem Jawa, a nebo se vydat vlastní, ovšem velmi náročnou cestou. Tak proč nezvolit nevšední design!
K tomu designu obecně. Pamatuji si, když Jawa poprvé představila na moto výstavě 2005 novou řadu 650, modely classis a style. Ta kritika přihlížejících bylo neskutečná a ze všeho nejvíc výfuky, které byly nezvykle ne na pravé a levé straně, ale na jedné straně nad sebou. Názory, že je to hnus, že motorka bude přepadávat na stranu, protože díky tomu bude nevyvážená, že designer musel být asi na drogách apod. Za tu hodinu, co jsem tomu přihlížel tam takový názory padaly neustále. A když se dnes podívám na soudobou produkci, tak velký počet motocyklů používá tento styl a nikdo to kriticky nekomentuje. Ba naopak! Stojím na stánku Ducati, model Diavel, výfuky stejně jako u Jawy a najednou většina z přihlížejících si z toho ucvrkává do kalhot..
Stejný to bylo, když jsem si pořídil jako první klient v ČR Š. Roomstera. Všichni bez výjimky to kritizovali, nechápali ten geniální design. A za pár let si někteří z těch nejhlasitějších kritiků Roomstera pořídili .
A dnes je Roomster třetí nejprodávanější ojetina v ČR. Lidi v naší české kotlině nadčasový desing nechápou. Chce to ale čas, aby ho posléze pochopili, vnímali jinak. Takže, všichni ti kritici přede mnou, otevřete oči!!
To, že jsem vůbec spatřil Jawu 1000/ 1200 alespoň na fotkách, považuji za stejný úkaz, jako vidět přistávat UFO na mé zahradě.
Dle mého názoru,Jawa už dávno měla jít cestou Royal Enfieldu a dělat nějaké jezdící fosílie, neboť retro je žádáno. Jít cestou Triumfu, MG, nebo Moto Morini, k tomu potřebujete obrovský balík peněz, technologie, velmi schopné lidi a to se obávám, že Jawa nemá.

Každopádně přeji mnoho zdaru!!!

tomasd. (35) napsal 05.09.2019 v 22:00

Jde jen o dotace. Fuj.

callowsick (463) napsal 05.09.2019 v 21:31

ta podobnost s MZ mi přijde až příznačná.
MZ se proslavila jednoduchýma levnýma dvoutaktama. Když původní modely vypadly z nabídky, hodila MZna trh drahej litr a ejhle, prodeje malý, provar velkej (jj, lidi, co chtěli drahej litr neměli důvod hledat ho u značky na malý motorky).

Jawa se proslavila levnýma dvoutaktama. Takže je čas na drahej litr. Se servisním zázemím a dodávkou ND velice podobným komunistický Mototechně - uháníš, škemráš a pro úspěch potřebuješ hodně velkou dávku štěstí...

Jawa nemá na to konkurovat prakticky ničemu co je na trhu (včetně číňanů). Její šance je prodávat něco, co nikdo jinej - sajdky, nebo nějakej úlet typu třímístný motorky atd.

Tomik1118 (0) napsal 05.09.2019 v 19:09

Pořád jsem si čistil brýle zdali opravdu dobře vidím!!! No jako zápis do Knihy rekordů za největší hnus by zasloužili. -100 000 000

chfox44 (13) napsal 05.09.2019 v 19:00

To snad nikdo nemůže myslet vážně , hrůza, děs...nemůžu uvěřit, že Indové to dnes umí lépe ale budu muset. Větší urážku JAWY si neumím představit.

walaszek (44) napsal 05.09.2019 v 18:55+2

Ještěže to nedošlo do sériové výroby, přece nikdo nemůže být tak zvrhlý, že by si tuto ohyzdnost koupil Toto bych dával lidem zadarmo za trest. Nechápu, jak se někdo, kdo tohle hodil na rýsovací prkno, může nazvat designerem. Není v tom špetka citu a hůř vypadající sériovku jsem na oči ještě neviděl. Jawa už je asi jen kasička na dotace ale nic kloudného z ní asi nevypadne. Leda, že by začala prodávat indické jawy

Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující



TOPlist