husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
martinCB250RS (0) napsal 02.11.2009 v 12:20

Vzhledem k faktu, že jsem se tímto tématem dosti podrobně zabýval a problematiku komunikoval přímo s Ministerstvem dopravy mi po přečtení tohoto článku nedalo se nevyjádřit.

1. v roce 2008 načeských silnicích zemřelo 101 motorkářů, nikoliv 129 jak uvádí autor viz. //www.ibesip.cz/667_Dopravni-nehody-motocyklistu-2008
2. není to návrh MDČR, ale povinnost ČR zavést směrnici EC/126/2006 do českého právního řádu a to tak, aby nabyla učinnosti od 1.1.2011
3. ze statistik vyplývá, že smrt na motocyklu si samo zaviní 76% motorkářů, nikoliv že velká část motorkářů za svoji fatální nehodu nemůže
4. nejedná se o kategorie řidičských oprávnění, nýbrž o skupiny a podskupiny
5. skupina A nebude "až" od dvaceti ale "už" od dvaceti, protože v současné době je možné získat skupinu A až v jednadvaceti letech.

Přesnější informace se dozvíte v ČMN 44/09, které vychází ve čtvrtek 5.listopadu 2009

Maty_Kolin (25) napsal 30.09.2009 v 22:30

Puskin:

Prosímtě co mají politici společného se štěrkem v zatáčce? Myslím že i v Rakousku budou mít obdobu našeho §18 zák. 361/2000sb. ze kterého plyne že pokud si rozbiješ hubu v zatáčce se štěrkem tak můžeš nadávat akorát sám sobě a zákon si porušil především ty! Do Rakouska sice moc nejezdím, ale věřím tomu že nějaký ten štěrk by se tam taky našel...

Za názory tě zabíjet nebudem, ale pokud jsi jezdil v autoškole na 25kw jen 50km/h tak jsis holt vybral špatnou autoškolu - tvůj byznys, to že jezdíš bez papírů a ještě se k tomu veřejně přiznáváš o5 tvůj byznys, a pokud bys chtěl svoje názory jak by měli vypadat podmínky k udělování řidičských oprávnění prezentovat opravdu vážně máš možnost na //www.cieca.be/

Puskin (0) napsal 26.09.2009 v 03:11

Ja si myslim ze to je zase totalni blbost. Jezdim bez ridicaku od 16,5let a jsem zastance toho ze jak v mladych letech se najde bezmozek tak i ve starsi kategorii...Ja osobne si troufnu rict ze patrim mezi ty mlade normalni pokud opomenem to ze jezdim bez RP... klasicky jsme zacal na pincku ...presel na 125 po te gsx-r400 gsx-r 600 srad a ted ve 21letech 954 rr a ziju ...je to o mozku a premysleni...a znam bezmozky kteri v 18jezdili jawu 350 pak dlouho nic a ve 27 letech si poridi R1 jezdi po meste jak kok*t mysli si ze je kdo vi co a pak lezi co chvili ve spitale s recma...ze kdyz se zabije tak se nebude vypravet ze se zabil na sestce ale na R1 ... tohle je na kazdem z nas a nicemu se timhle dalsim rozdelenim nezabrani...akorat pribyde dalsich jako ja co budou jezdit bez RO...A taky me bavi reci ze vedeme statistiky umrtnosti...ano podivejme se na stav vozovek v rakousku anemecku a panum politikum hneed zavrem hubu..ale tady v klidu potkate zatacku vysypanou sterkem od cestaru a nikde zadna znacka a tohle se proste neresi...a ne jeden z nas mel kvuli tomuhle na male...dalsi vec...Kdo mi uz konecne logicky vysvetli proc muze 18lety kluk ktery udela ridicak na skupinu B jit v klidu do shopu a koupit si napr bmw s obsahem 5litru a udelat s tim daleko vetsi paseku nez kluk na motorce co vazi 200kg a ne 2tuny. jedine co je v clanku snad rozumne je zrusit druhe riditka a vyresit to jinak...ja bych dal v 15ti 125ccm v 17 250ccm v 18 600ccm a ve 21 Neomez . a taky by nebylo od veci treba k te neomezene a 600 dat misto zbytecnych jizd v provoze napr motoskolu v brne kterou jsem absolvoval a dala mi 100krat vice nez autoskola kde jezdite 50km jak na 125ccm tak nad 25kw ... a ted me treba zabijte ale tot muj nazor...

Puskin (0) napsal 26.09.2009 v 03:10

Ja si myslim ze to je zase totalni blbost. Jezdim bez ridicaku od 16,5let a jsem zastance toho ze jak v mladych letech se najde bezmozek tak i ve starsi kategorii...Ja osobne si troufnu rict ze patrim mezi ty mlade normalni pokud opomenem to ze jezdim bez RP... klasicky jsme zacal na pincku ...presel na 125 po te gsx-r400 gsx-r 600 srad a ted ve 21letech 954 rr a ziju ...je to o mozku a premysleni...a znam bezmozky kteri v 18jezdili jawu 350 pak dlouho nic a ve 27 letech si poridi R1 jezdi po meste jak kok*t mysli si ze je kdo vi co a pak lezi co chvili ve spitale s recma...ze kdyz se zabije tak se nebude vypravet ze se zabil na sestce ale na R1 ... tohle je na kazdem z nas a nicemu se timhle dalsim rozdelenim nezabrani...akorat pribyde dalsich jako ja co budou jezdit bez RO...A taky me bavi reci ze vedeme statistiky umrtnosti...ano podivejme se na stav vozovek v rakousku anemecku a panum politikum hneed zavrem hubu..ale tady v klidu potkate zatacku vysypanou sterkem od cestaru a nikde zadna znacka a tohle se proste neresi...a ne jeden z nas mel kvuli tomuhle na male...dalsi vec...Kdo mi uz konecne logicky vysvetli proc muze 18lety kluk ktery udela ridicak na skupinu B jit v klidu do shopu a koupit si napr bmw s obsahem 5litru a udelat s tim daleko vetsi paseku nez kluk na motorce co vazi 200kg a ne 2tuny. jedine co je v clanku snad rozumne je zrusit druhe riditka a vyresit to jinak...ja bych dal v 15ti 125ccm v 17 250ccm v 18 600ccm a ve 21 Neomez . a taky by nebylo od veci treba k te neomezene a 600 dat misto zbytecnych jizd v provoze napr motoskolu v brne kterou jsem absolvoval a dala mi 100krat vice nez autoskola kde jezdite 50km jak na 125ccm tak nad 25kw ... a ted me treba zabijte ale tot muj nazor...

Maty_Kolin (25) napsal 20.07.2009 v 11:04

Deagle: paxí se rozumí nikoli být majitelem motocyklu, ale být danou dobu držitelem řo sk A2. Pravdou je že držižitelem oprávnění můžeš být a nenajezdit za dva roky ani kilometr.

Deagle (53) napsal 17.07.2009 v 22:27

jen by mě zajímalo, co se pod názvem "dvouletá praxe" představuje. Pochopil jsem to dobře, že můžu mít přihlášenou motorku dejme tomu s výkonem 25 nebo 35 Kw, to je jedno a nebudu na ní 2 roky jezdit. Počítá se mi to jako dvouletá praxe ? Jak to ale budou kontrolovat ?

Maty_Kolin (25) napsal 06.07.2009 v 11:08

Venca00: já jsem si to nevymyslel, osobně si myslím že pro někoho kdo přesedlá z dvácy nebo teprve v 18ti začíná bohatě stačí pětikilo...

Flašek.Lee (0) napsal 05.07.2009 v 12:59

MATY2:Tak to je další výborná ptákovina,tímhle tahem se zase zúží výběr motorek.Dám příklad ->Yamaha FZ6 S2(72Kw),tzn že blbé 2 KW a motorka je pro řidičskou skupinu A2 nepoužitelná,přitom se jedná o parádní stroj a podle mě pro 'pokročilé' motorka jako stvořená. atakových je určitě daleko více.

Maty_Kolin (25) napsal 02.07.2009 v 11:47

SCOOTR: směrnice hovoří tak že omezit výkon půjde pouze max. o polovinu z plného výkonu. Tzn. že motorka s více jak 70kw vůbec seškrtit nepůjde (ani papírově). Nově bude sk. A2 omezena do 35kw a 0,2kw/kg nikoli do 25kw a 0,16kw/kg tak jak je to nyní.

Freedomák (18) napsal 02.07.2009 v 00:24

Tak sem to tady četl a sou tady dost dobrý názory ovšem i slabší ale když se nad tim člověk zamyslí tak to je asi tak že když někdo jezdí odmalička na motorce a má pud sebezáchovy a neni to stíhačka tak může mít klidně řidičák na neomezeně a nic se nestane pokud jezdí hlavou ale někdo si může dělat řidičák na motorku třeba v 27ti na motorce dřív ani neseděl a ted' se mu povede udělat řidičák neomezeně je minimálně nevyježděnej a jako co z toho že má řidičák když nemá zkušenosti tady ani nejde o to jestli budou řidičák na neomezeně dávat 15ti letejm nebo 30ti letejm tady jde o přístupu toho člověka a o jeho stylu jízdy a né o věku jestli budou stále posunovat normy na řidičské oprávnění.A o tom jak se předpokládá že člověk je v 24letech víc rozumnej(vyspělej) než třeba 21ti letej no znám pár lidí který by v tomto případě měli dostat papíry na hlavu a né mít řidičák na motorku.A další věc od 18ti let do 25kW a co když je to tak jen v techničáku kluci jezděj na 600ccm který několikrát překračují maximální povolený výkon od 18ti to aby ještě ty motorky přeměřovaly na stk jestli mají vážně těch 25kW nebo je to jen na oko v technickém průkazu.HAwk domluvil sem a ted' si mě klidně skritizujte ale kromě pravopisnejch chyb bych řekl že tady zas tak nežvanim.

Maty_Kolin (25) napsal 25.06.2009 v 17:55

kerut: no nechtěl jsem aby to vyznělo jako vztekání se, jen mi vadí když se na autoškly nadává obecně a ne konkrétně...
S první částí tvého posledního příspěvku naprosto souhlasím a nemám k němu téměř co dodat. A k tomu individuálnímu přístupu: Ono je to těžký - zákony jsou pro všechny stejný. Ano můžeš sice narazit na férovou autoškolu kde ti řeknou "hele ty seš jasnej černoch jezdíš dobře, dáme dvě jízdy a půjdeš na zkoušky a budeš to mít o tolik a tolik levnější, bereš?" Ale těch asi moc není protože slušnej autoškolák si tohle nedovolí jelikož kůli tomu může přijít o licenci. Na druhou stranu jsou autoškoly kde ti řeknou skoro to samé, po dvou jízdách tě daj na zkoušky, ale nechaj si zapltit plnej výcvik, a proti těm by se měl človek bránit...
S tím že z autoškoly nevylezou hotoví řidiči jsi to vystihl, ono slovy zákona "být odborně způsobilý k řízení mot. vozidel" vůbec neznamená "umět řídit" a naopak. Spoustu dobrejch řidičů je potencionálně nezpůsobilých. Zkrátka nekonečný rozpor mezi teorií a praxí...

kerut (51) napsal 24.06.2009 v 22:41

MATY2 : hele nevztekej se, podle toho co pises ste ferova autoskola a neni duvod tomu neverit (A je to dobre to kazdopadne) ale vis urcite sam existuje i opacny extrem, s tim co pise Vork se neda nez souhlasit !! jak sem psal uz asi 50 prispevku niz, nechapu proc si mam delat autoskolu na B (ktery nemam a platit za nej fakt nebudu) kdyz me naucej +- to co uz umim a shrabnou za to 15 klacku, uplne stejne jako treba 17-18leta holka (nebo klidne kluk at to neni diskriminace..) ktera si jeste pred zkouskou bude opakovat krizovatky a znacky (a tedy o tom ze v CR pustej cloveka do autoskolackyho auta bez zkousky z teorie ani nemluve - to je teprve logika... ) on po autoskole clovek stejne neni ani "ridic zacatecnik" je to proste clovek co umi tocit volantem a radit.. da se rici ze vyvoj je v tomto naprosto individualni - mam kamarada o kterym se dalo po par letech intenzivniho jezdeni s klidem rict ze jezdi dobre a taky znam dost lidi co maj papiry deset a viuc let, kilometru tisice a stejne se s nima v aute necitim uplne nejlip

souhlasil bych se zavedenim vykonovych kategorii a potrebne praxe nejen u motorek ale i u aut, a souhlasim i s tim aby se v autoskolach pristupovalo individualne k schopnostem a moznostem uchazece, proste si zaplati tolik jizd dokud nebude mit autoskola jaks taks jistotu ze je schopen jit ke zkousce a po jejim uspesnem zvladnuti prezit v provozu

Maty_Kolin (25) napsal 24.06.2009 v 15:43

Vork: seš si opravdu jistý že to ve všech autoškolách funguje tak jak popisuješ? Příklad: kopím si zkažený maso, a pak budu psát do fóra "bacha všichni řezníci prodávaj zkažený maso"! Pokud si někdo vybere nekvalitní autoškolu která ho buď ošidí, nebo nic nenaučí, nebo ho učí blbosti, a on to podepíše tak je to jeho problém. A ne pak házet všechny autoškoly do jednoho pytle...

sharkis: ve dvaceti velmi pravděpodobně nerozšíříš viz moje příspěvky níže...

Vork (0) napsal 24.06.2009 v 13:29

Nechápu. Byl jsem v autoškole 3x. 1) v 16 na motorku 125 11kW, 2) V 18 letech na auto a motorku do 25kW (jezdilo se s jawou 350/638 3)v 21 letech, došel jsem do AŠ a prej mám zaplatit 2500kc a dojít na zkoušky, ale jestli chci aspon jednu zkušební jízdu na motorce z AŠ tak si mám prej připlati 500Kč za jízdu, šel jsem tehdy jinam, kde jsem zplatil též 2500kč ale byly v té ceně už zrovna 2 jízdy po 20minutách. Odtud skutečně nechápu, co se v autoškole dá naučit, snad jen, "přední brzdu používat nebudeš, nemín se někde vále" nebo "pěkně pomalu a žádný klopení v zatáčce..." atd. Skutenčně je to jen tahání peněz z lidí, které jdou do kapsy AŠ a smysl myšlenky postupného získávání větších výkonů se ztrácí. Myslím si, že by bylo rozumné kdyby se jednou udělal řidičák na moto a pak se už jen po letech prexe automaticky na požádání připsala skupina v řidičáku a AŠ úplně z tohoto procesu vypustily, stejně se tam nikdo nic užitečného naučí.

sharkis (6) napsal 23.06.2009 v 21:42

Jsem rád, že pokud budu mít praxi na 25kW mašině, že si to oprávnění budu moct udělat už ve 20ti letech - pro mě jednoznačně výhoda
Co se týče nový skupiny A2 tak to bude mít podle mě jedinej efekt - zvýšení počtu inzerátů s textem "v TP 35kW jinak otevřená"

ThunderTom (0) napsal 23.06.2009 v 21:16

jestli to projde tak jak to tu psali tak nemůžu než souhlasit, sám jsem to sice dělal v 17 bez omezení, ale stejně jsem začal na 125 gagivě, pak TZR 250,atd, No ale nějaký zákon nemá smysl když je v hlavě nasraný, znám borca co si loni řekl že na naučení je nejlepší litr koupil GSXR 1000 170k a do autoškoly se chystá až bude mět čas, tak doufám že se toho dožije bo mam tu piču celkem rád.

Maty_Kolin (25) napsal 23.06.2009 v 16:40

megacruiser: "kartel" je nesmysl, ceny autoškol jsou dost různé, řekl bych že je to běžný "zákon trhu" poptávka/nabídka. Pokud je někde široko daleko jediná autoškola může si ceny zvýšit, tam kde je konkurence se ceny drží v rozumných relacích. A věř že dělat poctivě autoškolu na motorku za 5 tisíc není žádnej vejvar. A koupit si motorku za x desítek tisíc a pak "brečet" že mi nezbylo na autoškolu a na hadry mi příde dost na hlavu. Ideální by bylo nejdřív koupit hadry pak autoškolu a za to co zbyde teprve motorku a nemusí to být zrovna funglovka. A když na to někdo opravdu nemá tak ať nejezdí. Já bych si taky hrozně rád udělal pilotní kurz na vrtulník, ale výukou a výcvikem v autoškole si na to prostě v životě nevydělám.

megacruiser (38) napsal 23.06.2009 v 10:47

Bude to jen další zvyšování cen autoškol na mašinu. Takže výsledkem bude, že bohatí budou jezdit s papírama na papírově seškrcených mašinách s plným výkonem dál a ti mladí co si musí na všechno vydělat po brigádách na papíry nebudou mít. Už s dnešníma cenama autoškol je to problém, znám už víc mladejch kluků co si prostě řidičák nemohli dovolit a jezdí bez papírů na mašině (v autě) za kterou dali všechny prachy co sehnali různě po brigádách. Jak mají potom nedostatečnou výbavu asi není potřeba připomínat. Ale zase jezdí, co já vím o dost opatrněji aby si nezničili motorky za který dali všechny prachy tak to snad nějak přežijí a časem si ty papíry dodělají...
Ještě k těm cenám: dnes stojí autoškola na mašinu tak 10x víc než před 15 rokama, ale platy na brigádách jsou zhruba stejný jako před těma 15 rokama a fakt si nemyslím že náklady na autoškolu tolik vzrostly. Třeba tu máme tak trochu "kartel" co si drží ceny pěkně nahoře, no ale možná se pletu...

kerut (51) napsal 22.06.2009 v 15:55

MATY2 : jj to mas recht - to by bylo logictejsi ale stejne to bude dost divoky... ale treba nekdo dostane rozium a k tomuhle ani nedojde

PecinaTDR: jo to je ve hvezdach ale pochybuju ze by te poslali vykonove o kategorii niz, spis se to bude nejakou dobu tolerovat jak pise MATY

Maty_Kolin (25) napsal 22.06.2009 v 12:15

kerut: no myslým že v tomto případě by měl učitel jezdit taky na motorce

Maty_Kolin (25) napsal 22.06.2009 v 12:14

automaticky se ti určitě nic nezvýší, jak to bude s těmi kdo budou mít A25kw je zatím ve hvězdách, podle mě to bude pravděpodobně vyřešeno přechodným obdobím kdy ti co budou mít v době platnosti nového zák. A25kw budou moci rozšířit v 21ti tak jako doposud. Ti co si udělají už A2(35kw) budou moct rozšířit po dvou letech takže už ve 20ti.

Ale toto není ještě nikde černé na bílém takže je to jen můj odhad!

Pecina (-1) napsal 21.06.2009 v 12:48

Nevíte někdo jak to bude když mám ted do 25 kw a pak se udělá ta nová skupina A2 tak jestli budu muset dělat znovu autoškolu nebo se mně to automaticky zvýší z těch 25 na 35.

kerut (51) napsal 20.06.2009 v 23:53

MATY2: jj nehlede na naprosto bezny situace jako rozjizdeni, vyjezd z kruhace a pod. kde proste auto motorce nemuze stacit ani kdyz je to autoskola a jede se max 45kmh

jinak k tomu veku sem dost skeptickej, je to fakt moc relativni meritko, praxe v nizsi kategorii mi pripada daleko logictejsi a ucinejsi...

Maty_Kolin (25) napsal 20.06.2009 v 12:47

kerut: se změnama ve vydávání řo sk A2 a A je to celkem jistota, se způsobem výcviku jsou to zatím jen návrhy a spekulace. Každá mince má dvě strany tedy výhody i nevýhody, je jasné že v případě kdy by při výcviku musela být v provozu dvě vozidla by cena stoupla. Čeho se však obávám daleko více je to jak se bude přistupovat k odpovědnosti učitele v případě že se žák zraní nedejbože zabije...

kerut (51) napsal 19.06.2009 v 21:31

me se libi jak vsichni hodnotite zavedeni praxe a omezeni vykonu (s cimz se da vicemene souhlasit) ale nikdo se nepozastavi nad tim zrusenim druhych riditek a novym zpusobem vycviku ! nad tim co to bude obnaset financne... nad tim ze si autoskola v klidku za vycvik vyuctuje tolik co dnes za auto + motorku dohromady (a jeste se na tom pekne napakuje) ! navic tuto proceduru bude muset mlady adept projit hned nekolikrat coz bude fakt parada az takovymu zacinajicimu motorkari kvuli cenam vycviku nezbude na kvalitni prilbu, kombinezu, boty... az bude setrit na masine... to bude zvyseni bezpecnosti nasim politikum zdar nazdar.. fakt..

Pecina (-1) napsal 19.06.2009 v 19:18

Podle mně je to nápad dobrej, zvlášť to zvýšení na 35kw, protože ted když se dívám po něaké motorce místo dváci tak nemůžu nic kloudnýho do 25 kw sehnat. Ale co se ůčinnosti týče tak si myslím, že se na našich ztrátách na životech neprojeví.

Moracek (0) napsal 19.06.2009 v 19:14

Ahoj, no po důslednem prozkoumaní vyše uvedené změny, se mě to zda jako hoděn rozumný nápad... spíš bych řekl, že pro nás rozumné co začnem od dváci je to spíš vyhoda v 18 o 10 kw navíc. Pokud tedy si tedy udělam papíry již v 16, je tenhle zákon pro mě spíš vyhodou. Umira nas cim dal vic a hold na nic jinyho ais nejsou penize..

Stanleeey (1) napsal 19.06.2009 v 10:31

Jediné co je dobré je možnost řidičáku po nějaké te zkušenosti na nižším objemu. Jinak je to zbytečné, protože když je někdo debil tak je debil a v dnešní době kdy není problém mit šestku s papirovýma 25Kw je těžké najít nějaké správné řešení, které uspokojí všechny. Jezdím zatím oficiálně na papírech 3 roky v provozu a těch č*ráků je čím dál víc bezohledných. Můj názor: zákon mi život na cestě nezachrání tak všem zdravé prožití sezóny

Tysa (0) napsal 19.06.2009 v 10:04

Myslím,že nápad je to dobrý,uvidíme jak to bude s realizací...
Začinal jsem na dváce,teď mám šestikilo...

KawaSV (94) napsal 19.06.2009 v 09:16

Když je někdo debil,nepomůže mu,že bude dělat řidičák ani ve 30.Takže za mě je to k ničemu.Naše věková kategorie dělala noty na velkou mašinu v 17,bez omezení.čím to?
Na problém je třeba se podívat ze všech stran.před 13-ti lety nebyl takový provoz na silnicích - jak auta,tak motorky,tudíž zcela logicky méně nehod.V dnešní době komunikace kapacitně zcela nesplňují podmínky bezpečného provozu.
No,tak je lepší zpřísnit řidičáky.super řešení...co taky od našich pitomců čekat,že áno...
Ještě by k tomu mohli upravit i noty na auta...
No a jak tady bylo již zmíněno,dá se sehnat otevřená busa s papírama na 25 kw...takže.celé je to k ničemu.

Předchozí
1 2 3 4 5
Následující



TOPlist