Indiany 2019 umějí odpojit jeden válec

První americká motocyklová značka, založená v roce 1901, se má pod křídly Polarisu čile k světu a nyní představila první várku modelů 2019. Na tu očekávanou největší pecku, sportovní FTR 1200, si budeme muset počkat nejspíš do začátku října, kdy proběhne v Německu veletrh Intermot 2018, ale už teď víme, jak se změní modely v aktuálně nabízených řadách Scout, Chief, Chieftain, Springfield a Roadmaster. Bude to celkem randál…

Indiany 2019 umějí odpojit jeden válec

Kapitoly článku

Základní modelovou řadou u Indianu je Scout, která se do nabídky dostala před čtyřmi lety jako novinka ročníku 2015. Dnes ji tvoří tři stroje: Scout Sixty, vybavený menším litrovým motorem, a Scout plus Scout Bobber, jež jsou poháněny větší dvanáctistovkou.

Nového toho moc pro 2019 není – Indian hlásí akorát montáž USB zásuvky poblíž tachometru, umístěného na řídítkách, a další barevná provedení. Ostatně všechny barvy od všech modelů najdete v následující fotogalerii, zde v článku jsou jen vybrané. Pokud by po „úesbéčku“ zatoužili i majitelé předchozích Scoutů, není problém, Indian nabízí kit na dodělání.

Scout 2019

Zajímavé je, že v tiskové zprávě se mluví pouze o standardním Scoutu a Bobberu, o menším Sixty ani slovo. Tak buď jde do příští sezony zcela beze změn (na oficiálních stránkách je v přehledu 2019 normálně uveden), nebo v Americe chystají nějakou kulišárnu.

Scout Bobber 2019

To u všech devíti velkých modelů, poháněných obrovským dvouválcem Thunder Stroke 111 o objemu 1811 cm3, už se toho událo víc. Tou nejzásadnější novou fičurou je vypínání zadního válce. V autech to před lety zavedl Mercedes (když nebyl od motoru vyžadován velký výkon, polovina válců se vypnula), ale u motorek, kde to používá už Harley-Davidson, má systém jiný důvod. Jakmile zastavíte, vnější teplota je vyšší než 15 Celsíků a motor ohřátý na provozní teplotu, dojde k deaktivaci zadního válce – prostě najednou pod sebou budete mít jednoválec.

Důvod? Teplo. Abyste se zbytečně nevařili ve městě, tak ten obrovský 900kubíkový hrnec, co vám tepe mezi nohama, se nebude při zastavení dále zahřívat. My za tím vidíme ještě emisní pozadí, tohle je taková habaďůra, jak dosáhnout nižších zplodin při homologačních testech, a přitom nemuset řešit start-stop systém. Protože ten by u takhle velkého dvouválce byl asi velký průšvih. Jakmile otočíte plynem, okamžitě a prý nepostřehnutelně se z motoru stane zase dvouválec. Pár majitelů to určitě zpočátku vyděsí...

Druhou novinkou u Indianu jsou jízdní módy. Nyní si za jízdy budete moci vybrat jeden ze tří režimů podle toho, jak zrovna chcete, aby se dvouválec choval. Nejhladší reakci na plyn nabídne Tour, určený pro pohodovou jízdu krajinou, Standard už se může pochlubit brisknější reakcí i plnější výkonovou křivkou, a pro výjimečné chvíle tady je Sport s okamžitou odezvou a agresivní dodávkou výkonu.

Chief Dark Horse a Chief Vintage 2019

Pojďme si teď proběhnout jednotlivé modely. Řadami „základního“ modelu Chief proběhla zubatá s kosou, Chief a Chief Classic jsou již na krchově, zůstal cingrlátkový Chief Vintage a temný Chief Dark Horse.

Springfield Dark Horse 2019

Ten, spolu s modelem Springfield Dark Horse, dostal ještě temnější vzhled, takže teď už se na nich neleskne fakt vůbec nic, ani výfuky. Springfield Dark Horse je navíc nově ve dvou barvách, k černé přibyla i matná bílá, objevila se hlava indiána na předním blatníku a frézování na předním kole, naopak rozloučili jsme se s plexi a dolů zalomenými řídítky – s tím přeci zlí kluci nejezdí…

Springfield 2019

Samotný model Springfield jde do dalšího roku designově nezměněný.

A dostáváme se mezi modely vybavené pevnou kapotáží, tedy řady Chieftain a Roadmaster. Ty spojuje mimo jiné to, že jsou vybaveny audio systémem, který byl pro sezonu 2019 upraven. „Vejškáče“ byly separovány od středových repráků, což by mělo významně zlepšit kvalitu poslechu, a zadruhé je nyní možné upravovat dynamický ekvalizér různých frekvencí pro různé rychlosti, abyste pořád slyšeli to, co chcete. Výsledkem má být krystalově čistý poslech 100wattového audia kdykoli.

Roadmaster 2019

Také u Roadmasteru proběhla velká čistka, Classic s Elitem jsou fuč, zůstal jen standardní Roadmaster. Ten se může nově pochlubit kryty nohou, které jsou vybaveny otevíratelnými průduchy – za teplých dní otevřete, v zimě a plískanicích zavřete. Tyhle kryty půjdou namontovat i na předchozí modelové ročníky.

A teď Chieftain – bagger, s nímž se Indian mazlil nejvíce a představil jej samostatně. Není divu. Pouze Chieftain Classic zůstal opticky stejný jako doposud, to prý pro milovníky tradičních tvarů.

Chieftain Classic 2019

Jinak Chieftain, Chieftain Dark Horse i Chieftain Limited přijíždějí se sexy moderním tvarováním, které působí mnohem dynamičtěji a ne tak opulentně jako doposud. Fakt tyhle modely neskutečně prokoukly – přední kapota, malé blinkry, boční kufry, indiána na blatník, k tomu nové sedlo Rogue Gunfighter a tradá, máme tady krasavce!

Chieftain 2019

Chieftain Dark Horse 2019

Chieftain Limited 2019

Měnily se samozřejmě i barvy a zajímavostí je jedna položka v příplatkové výbavě. Jmenuje se PowerBand Audio a má jít o nejhlasitější muziku, kterou kdy Indian do svých motorek montoval, o polovinu hlasitější než standardní výbava. Tenhle systém je plně kompatibilní s infotainmentem Ride Command, takže stačí jen namontovat reproduktory PowerBand a systém se na ně automaticky přenastaví včetně změny z pěti na devět pásem ekvalizéru! Jo, tohle bude randál…

 

VIDEO

Chieftain 2019

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Nové technologie Indian 2019

 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 9 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist