Nová Husqvarna 701 Supermoto + koncepty Svartpilen a Vitpilen
Text: Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Foto: Husqvarna | Zveřejněno: 4.11.2014 | Zobrazeno: 20 831x
Kapitoly článku
Pokud toužíte po něčem cool a neotřelém měli byste zpozornět. Husky nám servíruje dva nové koncepty s názvem 401 VITPILEN a 401 SVARTPILEN.
Koncepty mají sice daleko do výroby, detaily jako jsou světla, zpětná zrcátka a držák RZ určitě trochu rozhodí celkový design, ale vzhledem k tomu jak se výrobce statečně popasoval se Supermotem 701, který za 12 měsíců přešel z konceptu až do hotového stroje, můžeme očekávat dobře odvedenou práci.
Na samotném motocyklu najdeme v základu systém ABS, APTC spojku, plyn typu fly-by-wire, přepínání palivových map a tlumení tradičně obstarala firma WP. Palivová nádrž je pak o dva litry větší než má KTM 690 a pojme tak 14 litrů. Do prodeje se motocykl dostane na podzim roku 2015 a cena se dá očekávat blízko udávané KTM 690 SMC.
401 VITPILEN
401 Vitpilen je v překladu ze švédštiny bílý šíp a jedná se o moderní Cafe Racer inspirovaný šedesátými a sedmdesátými léty. I když to možná není na první pohled patrné, rám a motor jsou vypůjčeny z KTM Duke 390. Výrobce dále neuvádí blíže specifikaci, ale počítá se shodným jednoválcovým 373 ccm motorem o výkonu 43 koní.401 SVARTPILEN
401 Svartpilen, neboli černý šíp je na stejném technologickém základu jako jeho bílý bratr, s rozdílem odlehčené stavby, více upřednostňující streetovou - pohodlnější polohu jezdce a boubelaté pneumatiky. Zde výrobce uvádí, že má jít o nerušený požitek z jízdy. Ostatně oba modely mají znovuoživit klasické pocity z jízdy na motocyklu ze starých dobrých časů.Koncepty mají sice daleko do výroby, detaily jako jsou světla, zpětná zrcátka a držák RZ určitě trochu rozhodí celkový design, ale vzhledem k tomu jak se výrobce statečně popasoval se Supermotem 701, který za 12 měsíců přešel z konceptu až do hotového stroje, můžeme očekávat dobře odvedenou práci.
701 SUPERMOTO
Jak už jsme napověděli, loňský koncept 701 je tu a pojďme se na něj podívat trochu z blízka. Základ modelu Supermoto 701 vychází z KTM 690 SMC, což není vůbec špatný a věstí to zábavnou jízdu plnou vzrušení. Jeho 67 koňských sil a 68 Nm sice neposadí na zadek novou Ninju H2R, ale když si přičtete pouhých 145 kilogramů suché váhy, tak už to nezní vůbec špatně.Na samotném motocyklu najdeme v základu systém ABS, APTC spojku, plyn typu fly-by-wire, přepínání palivových map a tlumení tradičně obstarala firma WP. Palivová nádrž je pak o dva litry větší než má KTM 690 a pojme tak 14 litrů. Do prodeje se motocykl dostane na podzim roku 2015 a cena se dá očekávat blízko udávané KTM 690 SMC.
Informace o redaktorovi
Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?