ktm_zari




Honda pro rok 2021 chystá nové CBR600RR. Bude i pro Evropu?

Upřímně, dost pochybujeme. Šestkový supersport od Hondy na Starém kontinentě skončil v roce 2017 s příchodem normy Euro 4 a nezdá se, že by po něm Evropané kdovíjak plakali. Ovšem v Americe se prodává stále a po osmi letech se tak napřesrok dočká konečně další modernizace.

Doby, kdy se i v České republice prodávalo ročně třeba 100 er-šestek, er-jedniček nebo Firebladů, jsou už dávno pryč, asi tak 15 let. Svět se neustále mění a s ním i chutě zákazníků. Jak se sportovní kapotované motorky staly skutečnými okruhovými deriváty pouze se světly, vlastně přestaly být zajímavé pro normální používání. A většina hobby okruhářů když už, tak si koupí litrový superbike. Šestistovkové supersporty, kdysi tak důležitý živočišný druh, jsou dnes v Evropě prakticky mrtvé. Akorát Yamaha v roce 2017 investovala do lehké inovace u R6 a předělání motoru na normu Euro 4 (asi to šlo dobře, tak do toho Japonci praštili), Kawasaki loni vrátila Ninju ZX-6R 636 (která se „pro velký úspěch“ ani v Česku nenabízí), a jinak Suzuki GSX-R600 i Honda CBR600RR s příchodem euro-čtyřky zcela zmizely z evropského trhu. Bez náhrady i srdceryvných výlevů.

Jenže Amerika je Amerika, a tam tyhle motorky najdeme pořád. Amíci moc na nějaké velké inovace nehrají, v portfoliích japonských značek tam najdeme stroje, které se u nás prodávaly třeba před 20 lety, pořád tam koupíte třeba Hondu XR650L nebo Suzuki DR650SE, takže fakt, že cebro tam ve své poslední inkarnaci, která se mimochodem od té předposlední lišila jen minimálně, odkroutilo již osm sezón, je zase tak moc netrápí. Ale vzhledem k tomu, že už ta motorka fakt začala být dost „fousatá“ a taky k tomu, že je tady větší bratříček CBR1000RR-R Fireblade, pustili se v Hondě i do CBR600RR. A asi nikoho nepřekvapí, že bude vypadat hodně jako Fároš. Minimálně zepředu.

Co o novém cebru víme? Vlastně jen to, že všechny podrobnosti budou zveřejněny za týden, v pátek 21. srpna. Zatím máme k dispozici akorát video, které si Honda pověsila na YouTube, pár mizerných obrázků z nějakého soukromého focení, které se objevily na světových webech, a spoustu dohadů. Jaký bude výkon? O kolik klesne hmotnost? Bude verze Euro 5? Upřímně ani jedno si myslíme, že se moc nezmění. Že koně zůstanou (pokud neklesnou), že hmotnost když už, tak klesne o nějaké to kilo, a že s euro-pětkou se Japonci prdět nebudou vůbec. Když se totiž na uniklé fotografie a video podíváte, zjistíte, že zepředu sice vypadá CBR hodně dramaticky, má LED světýlka i aerodynamická křidýlka, jenže jinak je to pořád to staré dobré cebro. Stejná prdelka s výfukem pod sedlem, stejná kola, brzdy, odpružení, držáky stupaček…

VIDEO: Honda CBR600RR 2021

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kde se ale určitě hodně přitvrdilo, je elektronika. Na videu i fotografii je vidět přístrojová deska, která dost napoví. CBR dostane velký barevný TFT displej, na němž zřetelně vidíme možnost nastavit si motorovou mapu, kontrolu trakce, antiwheelie nebo míru brzdění motorem. Takže to by bylo, aby uvnitř nebyla také víceosá inerciální jednotka, tudíž počítat nejspíše můžeme i s náklonovým ABS. Co dalšího si CBR600RR pro rok 2021 přichystalo, to zjistíme až ten příští týden. Do té doby si zatím můžeme držet palce, aby bylo i pro Evropu.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist