Šestková Ninja je zpět!

Zelený šestistovkový supersport slaví návrat na scénu. Z nabídky Kawasaki vypadl v roce 2016, protože nesplňoval normu Euro 4. Ninja 650 s paralelním dvouválcem po něm díru zacelit nemohla, a tak je pro příští sezónu zpět. Oproti předchozí 636 neztratila téměř nic na svém výkonu a přijíždí s výrazně upraveným vzhledem.

Šestková Ninja je zpět!

Kapitoly článku

Kawasaki Ninja ZX-6R 2016 - 636 cm3, 131 koní při 13 500 otáčkách, 71 Nm při 11 500 otáčkách a pohotovostní hmotnost 194 kilo. Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 - 636 cm3, 130 koní při 11 500 otáčkách, 70,8 Nm při 11 000 otáčkách a pohotovostní hmotnost 196 kilogramů. Pokud vás tahle čísla nijak neoslnila, tak věřte, že dosažení téměř stejných hodnot při plnění "oblíbené" euronormy je značný úspěch. Vždyť kvůli tomu většina výrobců supersporty ze svého programu vypustila.

Motor je tedy v základu stejný, a to je vlastně dobře. Vždyť s tímhle základem Kenan Sofuoglu úspěšně kraloval světovému šampionátu supersportů. Co se ale změnilo a díky čemu bude nová Ninja živější, je finální převod. Dostal kratší poměr, a tak si víc užijeme vytáčení řadového čtyřválce a řazení dalších kvaltů. K tomu mimochodem nebude třeba zavírat plyn, protože novinka dostala rychlořazení. Bohužel jenom směrem nahoru, dolů budete muset dál používat spojku. Ačkoli na nedávné prezentaci pro národní importéry se prý mluvilo o obousměrné funkci a testovací motorky tímhle lepším quickshifterem byly vybaveny, takže nakonec uvidíme, co z toho bude, až se svezeme.

Z dalších moderních technologií Kawa disponuje třístupňovou kontrolou trakce, chytrým ABS KIBS, volbou dvou jízdních režimů a antihoppingovou spojkou. Tím vším ale byla vybavenai verze z roku 2016, novinka k tomu přidává alespoň novou přístrojovku s velkým analogovým otáčkoměrem (třikrát sláva) a LCD displejem, který známe ze sportovně cestovních modelů Kawasaki (Z1000SX nebo Ninja 650) a který umí zobrazit třeba zařazenou rychlost a nově také stav paliva v nádrži a dojezd.

Velké změny se neodehrály ani na podvozku, vpředu najdeme vidlici Showa Big Piston s oddělenou funkcí pro každou trubku, vzadu pak najdeme plně nastavitelnou jednotku s oddělenou nádobkou. Největší novinkou jsou tak pneumatiky Bridgestone Battlax S22. Úpravami si prošla také ergonomie, která by měla být sportovní, přesto ale komfortní, k čemuž by měla přispět i nastavitelná páčka spojky.

Tím, co se nakonec na Ninje změnilo nejvíc, je její vzhled. Přední maska navazuje na vzhled nové čtyřstovky se ledkovými světly skloněnými proti směru jízdy, přepracované jsou také boční kapoty a moc se designérům podvedla podsedlovka s LED brzdovým světlem a nově tvarovanými sedly. Máme tu tedy staronovou ZX-6R, která bude dostupná v klasické zeleno-černé kombinaci a úplně černé variantě.

 Ovšem pozor, Kawasaki sama o téhle motorce nemluví jako o okruhovce, nýbrž jako o "nepřekonatelném silničním supersportu" a v tiskových informacích se podezřele často objevují zmínky o občasných jízdách na okruhu a naopak dlouhých víkendových výletech po obyčejných silnicích (taky proto nemůže chybět USB zásuvka na dobíjení mobilu). Co si pamatujeme poslední šest-tři-šestku, tak to i na silnici bylo fajn svezení, částečně i kvůli tomu, že na rozdíl od CBR nebo R6 nešlo o žádného záprtka. A novinka je vlastně akorát její lehce upravenou verzí. Dočkáme se nakonec reinkarnace šestkových supersportů? Nám by se to líbilo...

Akční video novinky

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Technické video novinky

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů.

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



hsq_rijen
Objednat reklamu
TOPlist