globalmoto_duben_nolan




Harley-Davidson: Touringy 2017 s novým motorem i odpružením

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Buick69 (-3) napsal 07.09.2016 v 10:39-1

Pro zdejší kritiky,kteří mluví něco o tom,že H-D neumí postavit moderní motor apod.zvláště pro ty co na Harleyi nikdy nejeli.Měl jsem Shovel,mám Evo a dva Twin cam 110,takže můžu srovnávat.Ty poslední zmiňované 110 jedou výborně,takže kritika v článku i v komentářích je mimo mísu.

zeleznykon (-5) napsal 04.09.2016 v 15:45

hura hura hura amerika konecne vynalezla vyvazovaci hridel

zvysil se vykon u 1,7 ze 63 na 70 KW

Kášík-Pája (1) napsal 29.08.2016 v 15:45

Nemůžu si pomoct, ale je to hnus.. Tohle už není harley..

HonzaHus (62) napsal 27.08.2016 v 17:32

Kraťomír: EVO je nejlepší, ale pozor - zároveň základ všech jeho pokračovatelů. A ve sportserech vlastně bije dodnes. Jináč mě stačí ventily dva, jedním tam a druhým ven, dej nám Pán Bůh dobrej den.

Kraťomír (36) napsal 25.08.2016 v 22:17+2

JohnnyS08: Opět se budu opakovat, ale s modelem V-ROD se značka H-D o moderní motorku pokusila a moc dobře to nedopadlo, takže co vlastně změnit či vymyslet, aby to přilákalo nové zákazníky a ty staré neodradilo? Navíc nový konkurenční Indian je koncepčně vlastně úplně to samé jako H-D - obě značky jsou archaické co do vlastností a pojetí, ale přesto nabité moderní technikou a vyladěné k dokonalosti - navíc zákazníci to tak asi chtějí, takže není žádný evoluční tlak na posun vpřed či jakékoliv výraznější změny. Já osobně bych od H-D tedy asi uvítal také něco sportovnějšího, např. ve stylu XR1200 nebo Buella, ale na tomto poli se patrně značce moc nedaří.

podle-ženy-puberťák: Do jisté míry s tebou souhlasím, ale je třeba si uvědomit, že u mnoha značek se najdou jak srdcaři, tak i pozéři - no a ta rodina v oblečení H-D tím třeba opravdu žila, kdo ví. Také se občas s někým takovým setkám a vůbec to neřeším - každému co jeho jest. Nicméně argument, že stroje z Japonska jsou "technologicki na špici" je spíše úsměvný. Pokud porovnáme stroje stejného segmentu, nenajdeme dnes už mnoho rozdílů a nutno dodat, že po dlouhou dobu H-D dokonce výrazně vedl. Samozřejmě ale jestli někdo posuzuje technologickou úroveň podle OHV rozvodu (a dalších specifik), tak je H-D stejně zastaralý jako třeba nové Cruisery od Yamahy, které se mohou pyšnit velmi podobnou konstrukcí motocyklů a dá se říct, že dokonce "downgradují", protože staré Yamahy měly OHC rozvod a kardan, zatímco ty nové mají archaické OHV a řemen jako H-D, s kritikou předraženosti některých značek ale plně souhlasím...

Nicméně i tak se prodávají dobře, takže někdo to asi neřeší.

JohnnyS08 (219) napsal 25.08.2016 v 21:49

seikos> To, že Guzzi musí vyklízet segment za segmentem, je možná nejpříhodnější vizitka mandellských vývojářů.

Jinak to není žádná hitparáda, ani když se porovnávají stroje v rámci stejných segmentů (Centauro-Griso, Quota-Stelvio, Sport-V11-Sport). Guzzi si může s H-D podat ruku a podívat se k Ducati nebo BMW, kde názorně předvádí, že tradice a technický pokrok se nemusí nutně vylučovat.

podle-ženy-puberťák (10) napsal 25.08.2016 v 17:30

američani objevují Ameriku.. Kdekdo se posmívá šikmejm vočím ale ti jsou aspoň technologicki na špici, a za pár šupů. No jo, ale není to HD.. Viděl jsem na jednom srazu HD hadrama namašlenou celou rodinu včetně malýho kluka, a tvářili se že jim patří svět, tak tohle opravdu nemusím, takhle nosit nos nahoru... žádná pokora, žádná skromnost..

seikos (975) napsal 25.08.2016 v 11:56+1

JohnnyS08: zalezi s cim porovnavas. Daytona versus Griso? Porovnavas dobovy supersport z roku 1992 s obycejnym nahacem. 102 versus 110 koni.
To je jako bys rekl ze ge Guzzi lepsi nez yamaha, kdyz FZ1N 2015 ma stejny vykon jako R1 z roku 1998 (supersport). Protoze ty Yamahy maji stejny vykon a posun je u nich tedy za 17 let nulovy.

Kraťomír (36) napsal 25.08.2016 v 11:29

JohnnyS08: Ještě včera ráno to ale byl motor v podstatě jen o jednu generaci nazpět... Jinak nemůžu s tím souhlasit - mně se líbí všechny starší generace motorů H-D a nevadil by mi doma třeba ani Shovelhead, jenže Evolution je pro mě prostě vrcholem a to jak po stránce designu, tak i funkčnosti a projevu, a na tom se asi už nikdy nic nezmění. Nedávno jsem měl možnost si vyzkoušet nový Fat Boy a nebudu ti lhát - to kouzlo už je pryč. Ani to nevibruje, je to tiché, oku už také moc nelahodí a celkově pro mě zklamání, zatímco když se svezu na kamarádově starém Evu z roku 1989, mám pocit absolutní euforie a vůbec mi nevadí, že to nebrzdí ani nezatáčí - hned bych s ním měnil a to obvykle jezdím na sportovních strojích s více než dvojnásobkem výkonu a skvělým podvozkem. Zkrátka jsme jen lidé a papírové hodnoty nejsou všechno...

JohnnyS08 (219) napsal 25.08.2016 v 08:33

seikos> Hm, jen tak pro zajímavost, kam se výkonově od dob Daytony (to už je taky pěknejch pár let nazpátky) posunula Guzzi?

Kraťomír> určitá část H-D fandů si vždy idealizuje motor dvě generace zpátky. Když vyjelo Evo, tak bylo taky kritizovaný, že z toho nemá tu správnou duši (čti nechčije z toho olej, nepřehřejvá se to a celkem to i jede) a byl adorovanej Panhead ... upřímně to moc nechápu

Podle mě H-D chybí něco ve stylu Victory Freedom - pořád vzduchem chlazenej, ale jinak moderně postavenej motor.

seikos (975) napsal 25.08.2016 v 04:10-2+3

10% výkonu navíc, za 17 let? Tak tomu říkám posun

Kraťomír (36) napsal 25.08.2016 v 01:53

JohnnyS08: Nebál bych se toho. Je třeba si uvědomit, že značka H-D cílí především na svou fandovskou základnu, která na továrnu nevyvíjí žádný "evoluční tlak" a která zkrátka chce archaickou techniku a OHV rozvod i za cenu zbytečně překombinované konstrukce. Samozřejmě, že konstrukčně je to spíše technická kuriozita k pousmání a továrna H-D by určitě byla schopna vytvořit i zcela nový motor moderní koncepce, ale většina skalních fandů by v těchto strojích asi OHC (a ani nic jiného) nepřekousla - vzpomeňme si jen na V-ROD, který také není přijímán zrovna pozitivně, přestože je to ve své třídě docela dobrá motorka.

Dobrý příklad může být ale třeba i Yamaha, která se u svých velkých cruiserů také vrátila k objektivně zastaralé (a tedy vcelku nelogické) konstrukci motocyklů s OHV rozvodem. Zákazník si to přeje a nechce žádné výkony ani modernu - hlavní je v této třídě především spolehlivost, kvalita zpracování, zvuk a celkový projev, ideálně hrubý a neotesaný, což už se ale bohužel vytrácí i u H-D.

Jinak ještě k článku - já osobně si nemůžu pomoci, ale nové modely H-D mne již delší dobu absolutně neoslovují... Zato jejich staré mašiny s motorem Evolution v objemu "pouhých" 1340 ccm s karburátorem a bez zbytečné elektroniky, ABS a dalších moderních nesmyslů, to bylo opravdu něco - tenkrát to bývalo to pravé americké železo, které nemělo na světě konkurenci, bývalo technicky strohé, ale zato velmi funkční a projevem z mého pohledu dokonalé - dnes už to není ten Harley - Davidson, jakým býval dříve a jakého přímo zbožňuji. Dneska už člověk pomalu nerozezná H-D od ostatních značek (pouze nálepkou na nádrži a cenovkou) a to je podle mého velká škoda, i když samozřejmě chápu, že pokrok se zastavit nedá a bublající stabilák s karbcem by už neprošel přes tabulky...

JohnnyS08 (219) napsal 24.08.2016 v 23:28-1

H-D mam rád a jsem celkem tradicionalista, ale kombinace OHV a čtyřventilový hlavy, to mi přijde jako škrábat se pravou rukou za levym uchem...

Mimochodem, obdobnou konfiguraci používala Guzzi někdy na přelomu 70-80 let, takže zlý jazykové budou mít zas o důvod víc tvrdit, že H-D je technicky čtyřicet let za normálníma značkama




TOPlist