Harley-Davidson má novinky 2021, Pan Americu představí až později
Text: Jan Rameš | Foto: Harley-Davidson | Video: Harley-Davidson | Zveřejněno: 19.1.2021 | Zobrazeno: 16 936x
Značka Harley-Davidson si s letošními novinkami dávala celkem načas. Ale to jsme věděli už dopředu, stejně jako bylo známo, že její portfolio se opravdu významným způsobem zredukuje. O které modely jsme tedy přišli, které zůstaly a jaké jsou ty nové?
Kapitoly článku
Americká legenda si prochází poměrně složitým životním obdobím a koronavirová pandemie je asi to nejmenší, co ji trápí. Nicméně Haryk měl za těch svých 118 let existence namále už mockrát, takže věříme, že i tohle přežije. Ten záchranný program však není bez bolesti, už dopředu nové vedení v čele s Jochenem Zeitzem představilo novou strategii Rewire, která ruší More Roads to Harley-Davidson z roku 2018 a která s počítá s 30% zeštíhlením nabídky. Prostě se bude dělat jen to, co generuje prachy a nejsou s tím potíže, což bohužel znamená i ukončení prodeje Sportsterů (byly tu od roku 1957!) a řady Street, kde by se muselo investovat do přechodu na Euro 5 (jak jsme o tom psali už na podzim zde), či odložení některých dopředu avizovaných modelů (streetfighter Bronx) na lepší časy. Pan America ale bude, od tohoto modelu si Harley slibuje docela hodně. Nicméně pořád nás s ním docela napíná, neboť kompletní informace zveřejní až 22. února. Nyní značka ukázala novinky 2021 z toho svého tradičního portfolia. A mimochodem i tohle představení je poněkud netradiční, Harley totiž léta letoucí prezentoval své hlavní novinky pro nadcházející modelový ročník už na konci srpna a v lednu k nim přidával ještě nějaké dva, tři méně zásadní modely. Tentokráte to bylo bez srpna a zbyl jen leden. A že ty novinky nejsou kdovíjak převratné, je asi nabíledni. Na druhou stranu buďme rádi, že alespoň nějaké jsou a že můžeme orla z Milwaukee podpořit v jeho nelehkém boji.
Harley Davidson 2021: Go Ride
Řada Softail: nový Street Bob 114 a lesklý Fat Boy
Sotva jsme si zvykli, že tu od roku 2018 není řada Dyna, jejíž některé modely byly přetransformovány do Softailů, a už tady máme další škrty. Loni bylo Softailů patnáct, letos už jen deset. Ale ono to není tak horké, doopravdy jsme přišli jen o tři modely: klasický Deluxe, základní Low Rider a až příliš jednostranný FXDR 114. Co se modelů Fat Boy a Fat Bob týče, tak ty zmizely pouze ve svých slabších verzích s motory Milwaukee-Eight 107, a Street Bob s týmž agregátem se odporoučel jen proto, aby udělal místo modelu Street Bob 114. Ten je také tou jedinou opravdovou novinkou ročníku 2021, přičemž proti svému předchůdci má větší agregát a sedátko pro spolujezdce v základní výbavě. Jo a moc pěkné barvy, ty se fakt povedly, takové desperátské. Se stosedmičkou a jednosicem pokračuje Softail Standard, což byla loňská novinka, ale jde vlastně o Street Boba v černé barvě a s lesklými výfuky a podvozkovými komponenty.
A jaké další modely tedy v řadě Softail pro rok 2021 ještě najdeme? Low Rider S, Softail Slim a Sport Glide zůstávají úplně beze změn, retro Heritage Classic vedle loňské verze 114 nabídne i verzi s menší stosedmičkou (máme tedy dokonce přírůstek) a naopak pouze s větším agregátem už budou k dostání modely Breakout 114, Fat Bob 114 a Fat Boy 114.
Poslední jmenovaný dostává novou povrchovou úpravu, co dříve bylo saténově chromované, to je teď lesklé – kola, celý předek, výfuky, držáky zadního blatníku, konzole na nádrži… Tlusťoch zase září, život je změna.
Řada Touring: jiný styling pro baggery
Úbytek v řadě cestovních strojů H-D je minimální, pouze jediný model – a ač mně osobně Electra Glide Standard opravdu hodně seděla, myslím, že svět po ní truchlit nebude. Touringů tak pokračuje šest: Road King pro milovníky klasiky, Road Glide Limited a Ultra Limited pro cestovatele a ti, kterým učarovaly baggery, mají na výběr modely Road King Special, Road Glide Special a Street Glide Special. Všichni do jednoho si letos budou muset vystačit s lankovou spojkou, jež nahrazuje hydraulické ovládání, pravděpodobně kvůli výrobním nákladům.
Všechny tři baggery spojuje vzduchový filtr Ventilator a nízko umístěné padací rámy před motorem, jež dále podporují baggerovou siluetu. Road King a „strítka“ dostaly přední LED světlo Daymaker namísto předchozího halogenového, oba kapotované modely potom mají jinou nádrž s nižší konzolí a kromě Dark provedení je nově bude možné objednat i v chromované variantě a dokonce také ve dvoubarevném provedení.
CVO, Trike a LiveWire
V těchto třech kategoriích nám modely zůstaly. Elektrický LiveWire zatím žádného kámoše „do zásuvky“ nedostal, tříkolky reprezentují očesaný Freewheeler a luxusní Tri Glide Ultra. Také speciální edice Custom Vehicle Operations má letos čtyři modely CVO Tri Glide, CVO Limited, CVO Street Glide a CVO Road Glide. Samozřejmostí jsou nové barvy, špičkové lakování je jedním z typických prvků CVO, stejně jako největší motory Milwaukee-Eight 117, a poslední dva jmenované modely dostanou nové audio od značky Rockford Fosgate. CVO Road Glide se potom může pochlubit ještě novými ráfky Combo, přičemž ten přední má průměr 21 palců!
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
- Harley Davidson FLFBS Softail Fat Boy 114
- Harley Davidson FLHC Softail Heritage Classic
- Harley Davidson FLHCS Softail Heritage Classic 114
- Harley Davidson FLHR Road King
- Harley Davidson FLHRS Road King Special
- Harley Davidson FLHTKSE CVO Limited
- Harley Davidson FLHXS Street Glide Special
- Harley Davidson FLHXSE CVO Street Glide
- Harley Davidson FLRT Freewheeler
- Harley Davidson FLS Softail Slim
- Harley Davidson FLSB SPORT GLIDE
- Harley Davidson FLSL Softail Slim
- Harley Davidson FLTRK Road Glide Limited
- Harley Davidson FLTRSE3 CVO Road Glide
- Harley Davidson FLTRXS Road Glide Special
- Harley Davidson Freewheeler
- Harley Davidson FXBRS Softail Breakout 114
- Harley Davidson FXDLS Low Rider S
- Harley Davidson FXFBS Softail Fat Bob 114
- Harley Davidson FXRT 1340 Sport Glide
- Harley Davidson Livewire ELW