ktm_duben




Harley-Davidson má novinky 2021, Pan Americu představí až později

Značka Harley-Davidson si s letošními novinkami dávala celkem načas. Ale to jsme věděli už dopředu, stejně jako bylo známo, že její portfolio se opravdu významným způsobem zredukuje. O které modely jsme tedy přišli, které zůstaly a jaké jsou ty nové?

Kapitoly článku

Americká legenda si prochází poměrně složitým životním obdobím a koronavirová pandemie je asi to nejmenší, co ji trápí. Nicméně Haryk měl za těch svých 118 let existence namále už mockrát, takže věříme, že i tohle přežije. Ten záchranný program však není bez bolesti, už dopředu nové vedení v čele s Jochenem Zeitzem představilo novou strategii Rewire, která ruší More Roads to Harley-Davidson z roku 2018 a která s počítá s 30% zeštíhlením nabídky. Prostě se bude dělat jen to, co generuje prachy a nejsou s tím potíže, což bohužel znamená i ukončení prodeje Sportsterů (byly tu od roku 1957!) a řady Street, kde by se muselo investovat do přechodu na Euro 5 (jak jsme o tom psali už na podzim zde), či odložení některých dopředu avizovaných modelů (streetfighter Bronx) na lepší časy. Pan America ale bude, od tohoto modelu si Harley slibuje docela hodně. Nicméně pořád nás s ním docela napíná, neboť kompletní informace zveřejní až 22. února. Nyní značka ukázala novinky 2021 z toho svého tradičního portfolia. A mimochodem i tohle představení je poněkud netradiční, Harley totiž léta letoucí prezentoval své hlavní novinky pro nadcházející modelový ročník už na konci srpna a v lednu k nim přidával ještě nějaké dva, tři méně zásadní modely. Tentokráte to bylo bez srpna a zbyl jen leden. A že ty novinky nejsou kdovíjak převratné, je asi nabíledni. Na druhou stranu buďme rádi, že alespoň nějaké jsou a že můžeme orla z Milwaukee podpořit v jeho nelehkém boji.

Harley Davidson 2021: Go Ride

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Řada Softail: nový Street Bob 114 a lesklý Fat Boy

Sotva jsme si zvykli, že tu od roku 2018 není řada Dyna, jejíž některé modely byly přetransformovány do Softailů, a už tady máme další škrty. Loni bylo Softailů patnáct, letos už jen deset. Ale ono to není tak horké, doopravdy jsme přišli jen o tři modely: klasický Deluxe, základní Low Rider a až příliš jednostranný FXDR 114. Co se modelů Fat Boy a Fat Bob týče, tak ty zmizely pouze ve svých slabších verzích s motory Milwaukee-Eight 107, a Street Bob s týmž agregátem se odporoučel jen proto, aby udělal místo modelu Street Bob 114. Ten je také tou jedinou opravdovou novinkou ročníku 2021, přičemž proti svému předchůdci má větší agregát a sedátko pro spolujezdce v základní výbavě. Jo a moc pěkné barvy, ty se fakt povedly, takové desperátské. Se stosedmičkou a jednosicem pokračuje Softail Standard, což byla loňská novinka, ale jde vlastně o Street Boba v černé barvě a s lesklými výfuky a podvozkovými komponenty.

A jaké další modely tedy v řadě Softail pro rok 2021 ještě najdeme? Low Rider S, Softail Slim a Sport Glide zůstávají úplně beze změn, retro Heritage Classic vedle loňské verze 114 nabídne i verzi s menší stosedmičkou (máme tedy dokonce přírůstek) a naopak pouze s větším agregátem už budou k dostání modely Breakout 114, Fat Bob 114 a Fat Boy 114.

Harley-Davidson Softail StandardHarley-Davidson Low Rider SHarley-Davidson Softail Slim

 Harley-Davidson Sport Glide

Harley-Davidson Heritage ClassicHarley-Davidson Fat Bob 114

Poslední jmenovaný dostává novou povrchovou úpravu, co dříve bylo saténově chromované, to je teď lesklé – kola, celý předek, výfuky, držáky zadního blatníku, konzole na nádrži… Tlusťoch zase září, život je změna.

Řada Touring: jiný styling pro baggery

Úbytek v řadě cestovních strojů H-D je minimální, pouze jediný model – a ač mně osobně Electra Glide Standard opravdu hodně seděla, myslím, že svět po ní truchlit nebude. Touringů tak pokračuje šest: Road King pro milovníky klasiky, Road Glide Limited a Ultra Limited pro cestovatele a ti, kterým učarovaly baggery, mají na výběr modely Road King Special, Road Glide Special a Street Glide Special. Všichni do jednoho si letos budou muset vystačit s lankovou spojkou, jež nahrazuje hydraulické ovládání, pravděpodobně kvůli výrobním nákladům.

Harley-Davidson Road KingHarley-Davidson Ultra LimitedHarley-Davidson Road Glide Limited

Všechny tři baggery spojuje vzduchový filtr Ventilator a nízko umístěné padací rámy před motorem, jež dále podporují baggerovou siluetu. Road King a „strítka“ dostaly přední LED světlo Daymaker namísto předchozího halogenového, oba kapotované modely potom mají jinou nádrž s nižší konzolí a kromě Dark provedení je nově bude možné objednat i v chromované variantě a dokonce také ve dvoubarevném provedení.

Harley-Davidson Road Glide specialHarley-Davidson Road King SpecialHarley-Davidson Street Glide SpecialHarley-Davidson Street Glide Special
Harley-Davidson Street Glide SpecialHarley-Davidson Road Glide special

CVO, Trike a LiveWire

V těchto třech kategoriích nám modely zůstaly. Elektrický LiveWire zatím žádného kámoše „do zásuvky“ nedostal, tříkolky reprezentují očesaný Freewheeler a luxusní Tri Glide Ultra. Také speciální edice Custom Vehicle Operations má letos čtyři modely CVO Tri Glide, CVO Limited, CVO Street Glide a CVO Road Glide. Samozřejmostí jsou nové barvy, špičkové lakování je jedním z typických prvků CVO, stejně jako největší motory Milwaukee-Eight 117, a poslední dva jmenované modely dostanou nové audio od značky Rockford Fosgate. CVO Road Glide se potom může pochlubit ještě novými ráfky Combo, přičemž ten přední má průměr 21 palců!

Harley-Davidson CVO Street Glide

Harley-Davidson CVO Tri GlideHarley-Davidson CVO LimitedHarley-Davidson CVO LimitedHarley-Davidson CVO LimitedHarley-Davidson CVO Road GlideHarley-Davidson CVO Road GlideHarley-Davidson CVO Street GlideHarley-Davidson CVO Road GlideHarley-Davidson CVO Street Glide

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 40 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist