yamaha_tenere_duben




Eicma Ducati: nová generace Hypermotardu a Panigale V4 R s aerodynamickými křidélky

Dnešek je pro Ducati dnem "D". Tradičně totiž představuje nové modely těsně před veletrhem Eicma a před ostatními, v dnešní online době u toho navíc můžeme být všichni. V našem podzimním preview jsme hádali, že se dočkáme nového Hypermotardu, Diavelu 1260 a dalších verzí Scramblera. Nakonec to bylo Horské kolo na elektřinu, speciální verze Monstera 821, vylepšená Multistrada 950, nová generace Hypermotardu a Diavela a Panigale V4 ve dvou nových verzích. Hvězdou titulních stránek bude určitě Panigale V4 R se svým aerodynamickým paketem.

Kapitoly článku

MIG-RR

Spoustu fanoušků značka šokovala hned na začátku prezentace, protože i když tuhle novinku představila už několik dní předem, moc se o ní v motorkářské komunitě nemluvilo. Není divu, protože jde o elektrické kolo. Ducati MIG-RR je e-mtb, které vzniklo ze spolupráce Ducati a Thok Ebikes a jestli vás zajímají kola, určitě si další informace snadno najdete. My se radši půjdeme věnovat normálním motorkám…

Monster 821 Stealth

Rodinka legendárních příšer se rozrostla o nové barvy u nejmenšího Monstera 797 a 797+, hlavní hvězdou večera ale byla osmistovková verze Stealth. Černou barvu kromě všech plastů dostal i rám a kola. Na nich najdete, stejně jako na zbytku motorky, speciální grafiku. Prohlédnout si ji můžete i na větrném štítku, ten je tu oproti standardní 821 navíc. Stealth si ještě polepšil o oboustranné rychlořazení a nastavitelnou přední 43mm vidlici Kayaba.

Multistrada 950 a 950 S

Malá Multistrada dostala drobná vylepšení, zejména co se elektroniky týče, vzhledově dohnala směr nastolený svou větší sestrou. Výkonové a podvozkové parametry zůstávají stejné, jen u standardní verze klesla o necelá dvě kila hmotnost díky novým kolům a kyvné vidlici. Nejvýraznější novinkou je tak přítomnost vybavenější verze S. U ní najdete veškerou výbavu jako u velké 1260 S včetně semiaktivního podvozku Skyhook. Multistrada 950 dostala šestiosou inerciální jednotku a s ní i zatáčecí ABS, v základu je nově také asistent pro rozjezdy v kopci. Dražší verze kromě toho nabídne LED světla svítící do zatáček, oboustranný quickshifter, tempomat, bezklíčové startování, podsvícené ovladače nebo poslední generaci pětipalcového TFT displeje. Novinka bude dostupná i ve verzi s drátěnými koly.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Hypermotard 950 a 950 SP

To u revidovaného Hypermotardu se do techniky sahalo víc, výsledkem by mělo být sportovnější svezení. Vzhledově si zachovává hlavní rysy svého předchůdce, které ale výrazně přiostřily. Největší změnou je potvrzené přesunutí koncovek výfuku pod sedlo a přední světlo s funkcí denního svícení. Novinka oproti předchozí verzi shodila 4 kilogramy a polepšila si také ve výkonových parametrech. V jeho útrobách bije dvouválec Testastretta 11° o objemu 937 kubíků a naladěný na 114 koní dosahovaných v 9 000 otáčkách. Koně doprovází 96 Nm, jejichž 80 % slibuje továrna už od 3 000 otáček. Výrazných úprav se dočkala ergonomie, motard má širší řídítka, nové sedlo a je užší v bocích, což by mělo zajistit snadnější došlápnutí na zem a jednodušší pohyb v sedle při jízdě.

A vzhůru na elektroniku. Jako u všech modelů, i tady je šestiosá řídící jednotka a z ní vyplývající zatáčecí ABS, kontrola trakce, kontrola wheelie nebo doplňkový quickshifter pracující oběma směry. Samozřejmostí pak je volba výkonových map motoru. Protože jde o velkého motarda, je tu i funkce Slide by Brake, která vypíná ABS na zadním kole. Díky tomu si můžete užít nálety do zatáček se smýkajícím se zadním kolem a dokonce i jízdu po předním. V tomhle režimu totiž motorka nehlídá ani zvedání zadního kola.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Pro koho by to byla ještě malá divočina, může sáhnout po verzi SP. Kromě speciálních barev tu najde plně stavitelné Öhlinsy s vyššími zdvihy, kovaná kola Marchesini, obousměrný quickshifter ve standardu, ploché sedlo a karbonové díly karoserie. To vše znamená o 3 kilogramy nižší hmotnost a o 3 stupně větší volnost v náklonu.

Diavel 1260 a 1260 S

Diavel s větším motorem se kromě upraveného vzhledu chlubí hlavně 159 koňmi v devíti a půl tisících a 127 newtonmetry, které vykouzlí o dva tisíce níž. Oproti předchůdci má být tenhle agregát výrazně šťavnatější hlavně v nižších otáčkách. Pracovalo se i na rámu, který je zbrusu nový a jiné je i nastavení podvozku. Ten si samozřejmě můžete dopřát i ve zlaté barvě s modrým nápisem a kompletní laditelností. Má ho verze S a kromě něj má v základu ještě obousměrný quickshifter, konektivitu s mobilním telefonem, třmeny M50, speciální kola a sedlo nebo světlo s denním svícením.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Elektronika následuje zbytek řady Ducati, takže tu je šestiosý mozek motorky a z něj vyplývající asistenti a pomocníci. Specialitou Diavelu je Ducati Power Launch EVO, vylepšená verze systému pro rychlý start a Diavel má také systém bezklíčového zapalování. Poslední informací o novém Diavelovi je příbytek osmi kilo na hodnotě suché hmotnosti.

 

Panigale V4 S Corse, Panigale V4 R

Před vrcholem večera Claudio Domenicali představil Panigale V4 S v barvách Corse. Eskovou Panigalku vyzdobili barvami, které vycházejí z grafiky stroje Michele Pirra, vítěze letošního závodu šampionů na srazu WDW 2018. Hned potom už přivezl na pódium Chaz Davies homologační verzi V4 R. Na první pohled šokuje aerodynamickými křidélky, která jsou velmi podobná těm, co v roce 2016 vozil na GP speciálu Andrea Dovizioso. Drobných úprav se dočkala celá přední část kapot včetně vyššího plexi, velké změny se odehrály na jejich boku. Větší větrací otvory pomáhají proudění vzduchu a vyšší efektivitě chlazení.

   

I díky tomu může motor s nižším objemem 998 kubíků nabídnout vyšší výkon než V4 S. Hodnota 225 koní je na silniční motorku šílená, stejně tak otáčky, ve kterých toho dosahuje. 15 250 otáček dřív točily ostré šestky, dneska litrový superbike. Běžná V4 má samozřejmě díky objemu vyšší krouťák, Rko má „jen“ 112 Nm při 11 500 otáčkách. Ale to není vše! Mluvíme tady o homologovaných výkonech, v případě, že Panigale R vybavíte závodním výfukem, vytlačí ze sebe agregát 234 koní v 15 500 otáčkách!

Může za to spousta lehkých dílů v motoru a i ty přispěly k tomu, že je R o 2 kilogramy lehčí než V4 S. Novinky jsou i na podvozku. Nejvybavenější Panigale jezdila dosud na „elektrickém“ podvozku, který samozřejmě není pro závody ideální a ani povolený. Dopředu se proto nastěhovala plně štelovací vidlice Öhlins NPX. Vzadu je klasický TTX36, k němu přibyla možnost hýbat uchycením kyvné vidlice v rozmezí +/- 3 milimetry. Panigale V4 R je v základu navíc vybavena datalogingem DDA, novinkami jsou omezovač rychlosti v boxech a GPS laptimer. K motorce za očekávanou nekřesťanskou cenu dostanete i záslepky do kapot místo zrcátek a držáku značky. No, už teď se těšíme na příští sezónu WSBK.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Další fotky ze stánku na výstavě Eicma

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Clint. přispěl 3 Kč
Jarda přispěl 3 Kč
wario přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist