Co chystají výrobci pro rok 2019?

Za tři týdny otevře brány pro veřejnost kolínská výstava Intermot, o měsíc později pak milánská EICMA a někteří výrobci už s představováním novinek začali. Letos očekáváme pořádnou nálož nových motorek, takže si pojďme trochu zaspekulovat a sesumírovat, co nás čeká.

Co chystají výrobci pro rok 2019?

Kapitoly článku

Aprilia

RSV4 1100

Kolem Aprilie kolují zvěsti o novém superbiku a není se čemu divit. Čtyřválcové RSV bylo představeno před deseti lety a i když je stále v nejlepší formě, konkurence nespí (zejména ta z Boloně). Právě na Ducati Panigale V4 bude nová RSV4 cílit, proto po jejím vzoru zvýší objem na 1100 kubíků, stejně jako u Tuona. Oproti němu by ale RSVčko mělo disponovat výkonem až 220 koní. S novým motorem by měla Aprilia vyjet také s vylepšenou elektronikou a podvozkem, samozřejmostí bude i druhá homologační verze s klasickým litrovým objemem. Pravděpodobnost, že se objeví je 70%.

BMW

F 850 GS Adventure (spekulace o F 850 R, XR GT)

Loni představená řada nových osmsetpadesátek by se mohla dočkat dalších zástupců. V první řadě se spekuluje o F 850 GS ve verzi Adventure. Expediční verze se zpravidla objevuje rok po uvedení obyčejných GS a špionážní fotky dokazují, že to tentokrát nebude jinak. Hovoří se klasicky o větší nádrži, účinnější kapotáži, o krytech motoru anebo že by mohly být kufry v základu. Objevit by se ale mohlo také silniční nahaté F 850 R nebo cestovnější F 850 GT, ostatně podobně už to dřív u BMW bylo. Nebo se snad objeví funbike F 850 XR, vycházející z konceptu 9cento? Že se objeví alespoň jedna novinka s paralelním dvouválcem vidíme na 95 %.

R 1250 GS

Příliš nepochybujeme ani o představení velkého GS s větším motorem. Boxer by podle všeho měl dostat objem 1254 kubíků, s čímž přijde i o deset koní vyšší výkon. Spekuluje se také o variabilním časování ventilů, podobně jako u konkurenční Multistrady 1260. Drobných změn se samozřejmě dočká design a očekáváme, že nové GS bude v obou verzích zase o něco větší, širší a bohužel také těžší. Novému GSu dáváme 80%.

R 1250 RT

Nového silnějšího motoru by se měl podle všeho dočkat také cestovní „erťák“. Změny budou podobné jako u GS, kromě motoru se dá čekat drobný update vzhledu a ve výbavě by měl své místo najít TFT displej místo přístrojovky. Jestli bude už v základu, nebo klasicky po bavorákovsku za příplatek, se uvidí. RTčko se na 80% objeví spolu s novým GS.

S 1000 RR

Superbike BMW už má vousy až na zem a i když je podobně jako RSV pořád v dobré formě, tak už si o nějakou radikálnější změnu říká. Nový superbike BMW byl navíc k vidění na špionážních fotkách a světem internetu kolují počítačové rendery hotového stroje, takže se máme na co těšit. Úpravami by měl projít samozřejmě čtyřválcový motor, který by měl posílit, ale hlavní změny se odehrají na podvozku a celkové velikosti motorky, která by měla být kompaktnější a lehčí s centralizovanější hmotou. I když už byl k vidění prototyp na silnici, tak se nechme překvapit, jestli ho nechystají až na další rok, kdy bude ve hře norma Euro 5. 
Novému S 1000 RR dáváme 80 %.

G 310 RR

BMW má pro příští sezónu s novinkami pořádně našlápnuto a možná překvapí i s třístovkovým supersportem. O supersportu TVS Apache jsme vás už informovali loni v zimě, takže jak určitě dobře víte, jde o výrobek továrny, která pro BMW vyrábí malé GS a R. V podstatě tu není jediný problém, proč ho neobléknout do kapot podobných novému RR a nepustit ho mezi mladé divočáky. Důvodem, proč jsme se ho ještě nedočkali, je čekání na nové velké RR. Uvidíme, jestli vyjedou obě motorky ve stejný rok, nebo si malý supersport BMW ještě pošetří. Proto mu dáváme jen 60% šanci.

Cagiva

Elephant

Že se na podzim po dlouhých letech objeví nová Cagiva je dnes už téměř jisté. Ve spoustě fanoušků italského slona tenhle návrat ale dost možná vyvolá spíš pocit smutku, než radosti. Ředitel MV Agusty (současného vlastníka Cagivy) Giovanni Castiglioni věří v elektrickou budoucnost a právě pro ni chce využít známé jméno. S velkou pravděpodobností tedy v Miláně zažije Cagiva elektrické znovuzrození a my si na 60 % myslíme, že se to stane prostřednictvím lehkého endura s názvem Elephant.

Skici od Oberdana Bezziho počítají ještě s klasickým motorem, kterého se bohužel nedočkáme

Ducati

Hypermotard

Loňskou očekávanou Panigale V4 asi nedokáže zastínit ani jedna novinka z Boloně, každopádně obě budou přístupnější pro širší spektrum motorkářů. První spekulace se rojí kolem nového Hypermotardu, který by měl být o 3 až 4 koně silnější a zároveň by měl ztratit na váze. Tady se zdroje rozcházejí, ale mělo by to být mezi 3 až 8 kilogramovou úsporou. Ať tak či tak, Hyperákovi to určitě prospěje. Co se motoru týče, spekuluje se o použití motoru z malé Multistrady, což by dávalo smysl. Ze špionážních fotek je také patrná drobná změna v designu, hlavně v zadní partii. Tady by se měl odehrát návrat ke kořenům, protože to vypadá na dvě koncovky pod sedlem. Uvidíme, podle nás se to na 85 % dozvíme v Miláně.

Diavel 1260

Na 98% se letos objeví nový Diavel. Dočkat by se měl stejného motoru, jako má jeho chopperovitější sourozenec XDiavel, tedy dvouválce o objemu 1 262 kubíků s variabilním časováním ventilů DVT. Oproti Xku nabídne nový ďábel sportovnější jízdní pozici a geometrii, díky čemuž by měl být i přes 240 milimetrovou zadní gumu dostatečně hbitý. Rozvor motorky se bude nacházet na hodnotě 1600 milimetrů, čili někde mezi současným Diavelem a XDiavelem. Oproti předchůdci by měl vyjet s o stupeň ostřejším úhlem hlavy řízení. I přes homologaci Euro 5 půjde stále o 150 koňové zvíře nabité nejmodernější elektronikou, s fajnovým podvozkem ve verzi S a nově se stylingem Xkového sourozence.

Scrambler xxx

Pod tajemnými X nehledejte žádný speciální model, tady jenom hádáme. Že se rodinka Scramblerů rozroste nebo dostane nějaké vylepšení naznačuje kampaň #Joyvolution představená spolu s inovovaným Scramblerem Icon. Protože ať už má jít o revoluci nebo jenom pouhou evoluci, měla by to být větší prda, než jen jeden vylepšený stroj. Rozšíří Ducati řadu velkých jedenáctek? Dostanou nejmenší čtyřstovky vylepšení v duchu Icona? Podle nás je tu 50% šance, že se něco stane.

Harley-Davidson

Live Wire

Se 100% jistotou si budeme moci prohlédnout finální verzi elektrického projektu LiveWire. Ten se má dostat do prodeje v následujícím roce, známe už i oficiální podobu, takže jediné, čím nás H-D může překvapit, jsou technické specifikace.

Honda

CBR 1000 RR

Světem internetu se jako lavina šíří zprávy o novém velkém fárošovi. Současný model radikální update potřebuje jako sůl, protože oproti konkurenci ztrácí jak na straně maximálního výkonu, tak i na poli elektroniky. Očekává se tedy prolomení 200 koňové bariéry. Některé zdroje uvádějí, že by to mělo přijít spolu se zvýšením objemu po vzoru Italů, jenže ostatní fabriky se čtyřválci dostanou magickou dvoustovku i z litrového objemu, takže tipujeme, že zůstane u stávající hodnoty. Stejně tak to vypadá na zachování obyčejné verze a lepšího SPčka. Nového Fireblada se dočkáme na 70 %.

V4 Superbike

Vcelku skromných 70 % dáváme proto, že by Honda mohla překvapit s véčkovým čtyřválcem. O tomhle stroji se spekuluje už nějaký pátek a každoročně před podzimem nabírají diskuze na toto téma na intenzitě. V mnoha případech jde o zbožná přání fanoušků, ale vzhledem k trendům, kdy se i ostatní továrny ubírají tímhle směrem, bychom se tomu vůbec nedivili. Honda má navíc s touto koncepcí motoru největší zkušenosti, takže by mělo jít o opravdovou pecku. Jenže zatím jde pouze o spekulace, žádné fotky z testování nebo nákresy z patentových úřadů. Proto dáváme téhle motorce pouze 30% šanci. Na druhou stranu silniční verze MotoGP motorky RC213V-S se objevila už před třemi lety. Je to hodně nebo málo?

CBR 600 RR

Na světě jsou také zvěsti o novém šestistovkovém supersportu. Může za to americký úřad California Air Resources Board, kde je zaregistrovaný model CBR 600 RR 2019. Kdo se těší na znovuobnovení prodeje, bude si nejspíš muset nechat zajít chuť. Podle údajů o emisích z přiloženého dokumentu je vidět, že se hodnota emisí u nového modelu nezměnila, takže nejde o model Euro 4. Navíc všichni výrobci, kromě Yamahy, svoje šestistovky rychle mění za oblíbené třístovky, proto bychom se moc divili, kdyby zrovna Honda přišla se supersportem CBR zpátky. Proto pouhých 5 %.

CBR 300 RR

Tím spíš bychom se mohli dočkat třístovkového „cebra“. Letošní naháč CB 300R je po všech směrech moc povedenou motorkou, tak proč ho neobléct do kapot a nepostavit ho proti Ninje 400, KTM RC 390 nebo Yamaze YZF-R3? CBR 300 RR je na 40 %.

CBR 250 RR pro asijský trh

CB 650 R

Podle zástupců francouzské Hondy se letos na podzim dočkáme nové 650. V současné době je v nabídce CB 650F, která by buď mohla přijmout vzhled Neo Retro řady CB a doplnit mezeru mezi třístovkou a litrem, nebo by mohl přijít nový Hornet. V tom případě by asi přijela motorka s naprosto odlišným vzhledem. Musíme se nechat překvapit, každopádně nová šestpade je skoro tutovka. 90 %.

CBX

Internetem kolují rendery retro šestiválce Honda. Na obrázcích je k vidění kompletní stroj se vzhledem klasických závoďáků 60. let, nechybí rovná linka nad motorem, polokapotáž, nízká řídítka ani zadní bobek. Z fotek jde dál poznat, že šestiválec bude chlazený vodou, nicméně vzhled bude s retro žebrováním. CBX by nebylo CBXem bez šesti koncovek, takže tady jsou i ty. Co se podvozku týče, tak půjde samozřejmě o moderní komponenty, které bude pohromadě držet trubkový rám. Jen nám moc nejde pod fousy, že by Honda takhle šokovala bez předem představeného konceptu. Nebo jím byl CB4 Interceptor? Ať tak či tak, CBXu dáváme pouhých 30 % a budeme doufat, že se pleteme. 

Husqvarna

Svartpilen 701

A máme tu opět kalifornský úřad CERB. Podle toho, jak na něm výrobci registrují své modely, se dá odhalit leccos. Třeba to, že s 99% jistotou uvidíme na podzim sériovou verzi flattrackeru od Husqvarny. Podle údajů podaných při registraci se výrazných změn na technice oproti Vitpilenu nedočkáme, ostatně jak je u Husqvarny zvykem (čtyřstovkové bratrské duo). Rozdíl najdeme v posazu, který bude vzpřímenější a pohodlnější a samozřejmě také ve vzhledu. Husqvarna sice používá spoustu unifikovaných dílů napříč svojí řadou, na druhou stranu jejich koncepty nejsou nikdy od sériové produkce příliš vzdálené.

Indian

FTR 1200

Nasazení modelu FTR 1200 v roce 2019 potvrdila sama továrna, takže tu máme 100% jistotu jeho podzimního představení. Na vzhledu by se oproti Scoutu FTR1200 Custom nemělo moc měnit, přibydou samozřejmě povinné homologační „blbiny“, naopak ubyde karbonu, ale základ zůstane. Vodou chlazený dvouválec z modelu Scout najde své místo v příhradovém rámu, vše v přísném flattrackovém stylu. Standardní Scout nabízí 100 koní a 98 Nm, ve dvouválci ale tkví mnohem větší potenciál. Využije ho Indian? To se pravděpodobně dozvíme už 1. října na tiskové konferenci v Kolíně nad Rýnem.

Kawasaki

ZX-6R

Homologační dokumenty pro americký a evropský trh potvrzují domněnky o návratu supersportu od Kawasaki, který by se měl postavit proti Yamaze R6 a MV Agustě F3. Nikdo jiný totiž už šestistovky nevyrábí. Pokud jsme u Hondy psali, že se CBRka v Evropě nedočkáme, u Kawy je to tak fifty-fifty. Zahraniční weby totiž uvádějí uniklé specifikace, které mají pocházet z evropského úřadu. Podle zdroje by navrátivší se ZX-6R měla mít 128 koní při 13 500 otáčkách, objem 636 kubíků a pohotovostní hmotnost 196 kilogramů. Sami jsme zvědaví, jestli se Kawasaki pochlapí nebo jde o fámy a kachny–50 %.

Z 400

Příchod nového malého Zeda je téměř na spadnutí. Loni jsme mohli obdivovat novou Ninju 400, po které se u prodejců jenom zaprášilo, letos na podzim by se měl objevit její nahatý bráška. Podobný recept na úspěch měla Kawasaki i u modelů s třístovkovým objemem, kdy Zed s Ninjou sdíleli stejný základ. Proto na 85 % přivítáme naháče s objemem 399 kubíků a výkonem 45 koní.

Versys 1000

Versyse v současné podobě Kawasaki představila už v roce 2014, takže je na čase tohohle cesťáka vylepšit. Nasvědčují tomu opět dokumenty z amerického úřadu CARB a také to, že u menší šestsetpadesátky byly představeny nové barvy, zatímco u velkého ne. Jaká vylepšení Versyse potkají je jako věštit z křišťálové koule, takže hádáme jiný vzhled, lepší výbavu a samozřejmě by v Kawasaki mohli zapracovat na motoru a podvozku. Versys 1000 má 70 %.

Z125 & Ninja 125

Tohle je 100% tutovka. Kawasaki už obě stopětadvácy ukázala, takže se už můžeme těšit jenom na podrobnější informace. Jenže prý mají následovat ještě další modely, takže třeba uvidíme nejmenšího Versyse nebo ještě něco úplně jiného. Každopádně jestli to bude vypadat jako Zed a Ninja, půjde o kasovní trhák.

KTM

1290 SuperDuke GT

Jak ukazují spy fotky, nová verze GTčka už si vesele jezdí po světě. Na 95 % si ho tak budeme moct prohlédnout na jedné z podzimních výstav. KTM tím dokončí převlékání Duků do hmyzího stylu, kterému dominuje přední světlomet. I nadále půjde o tak trošku obtloustlého Duka s plexištítem, který by měl díky svému tvaru nabídnout ještě víc komfortu. GTčko by se také mělo po vzoru velkých endur dočkat TFT displeje, jinak nepůjde o žádné radikální změny.

790 Adventure R

Třikrát sláva! Konečně se po letech dočkáme malého Advíka! Loni představený koncept bude letos na 99 % přetaven do sériové podoby a KTM slibuje, že půjde o pořádné adventure náčiní. Povedený motor jsme si letos užili v 790 Duke, pro použití v malém cenduru bude přeladěn pro širší použitelný rozsah otáček. K tomu bychom se měli dočkat velké nádrže s dojezdem až 400 km, tlumičů s vysokými zdvihy a nízkého těžiště.

390 Adventure

A vypadá to, že se možná dočkáme rovnou dvou adventure strojů. Malá 390 by byla odpovědí na bavorské G 310 GS, jenže jak známe KTM, tak by to mohlo být o dost zábavnější. Jeho příchod prozradil šéf indického Bajaj, který řekl, že díky 390 Adventure budou moci konečně vstoupit na indický trh prémiových endur. Novinku bude samozřejmě pohánět motor z 390 Duke, jak to bude s podvozkem se teprve uvidí. Podle špionážních snímků to vypadá, že by nejmenší advík mohl dostat nastavitelné tlumiče a tu správnou velikost kol pro použití mimo cesty. Vzhledově bude následovat větší 790 Adventure. Možná, že si tuhle novinku mattighofenští nechají až na další rok, proto dáváme 60 %.

690 Enduro & Supermoto

KTM také usilovně testuje Supermoto a Enduro s jednoválcovým motorem z 690 Duka, takže to vypadá na návrat 690 SMC a 690 Enduro, které pro letošní rok vypadly z nabídky. Oproti předchozím generacím nečekáme velké změny, ty se budou týkat hlavně vzhledu a je vysoce pravděpodobné, že se technika a parametry budou shodovat se sesterskými Husqvarnami. Hlavní důvod pro update vidíme v normě Euro 5, která začne platit od roku 2020. Šestsetdevadesátkám dáváme 70%.

MV Agusta

Brutale 1000

Šéf MV Agusty Giovanni Castiglioni na jaře potvrdil, že se můžeme těšit na zbrusu nový motor. Oproti dřívějším informacím nepůjde o dvanáctistovku, ale o čtyřválec s objemem jeden litr. Ten současný, který pohání mimo jiné superbike F4 už nestíhá, do všeho se přidala norma Euro 4 a blíží se Euro 5. Proto se v továrně rozhodli, že nebudou pokračovat ve vylepšování stávajícího agregátu a vrhli se rovnou na vývoj nového. První model, ve kterém by mělo mít nové srdce premiéru, bude naháč Brutale, kterého se dočkáme na 90 % a možná dokonce už před Milánem.

F4 Claudio

Na rozloučenou se současnou specifikací modelu F4 Agusta představí takzvanou final edition pojmenovanou po Claudiu Castiglionim. Mělo by jít o nejnabitější efčtyřku v historii ve víceméně superbikové specifikaci, v limitovaném počtu a samozřejmě s astronomickou cenovkou. Na 90 % tenhle model MV představí spolu s novým čtyřválcem.

Současný top od MV-F4RC

Norton

Atlas

17. listopadu se na 99 % objeví finální verze malého Nortona, což potvrdila sama továrna. Mělo by se tak stát během britské výstavy Motorcycle Live, takže si to kluci angličtí nechávají pěkně pro sebe. Budeme jenom doufat, že si ho nenechají pro sebe napořád, protože to by byla velká škoda. Skici vypadají povedeně a i parametry mezi 70 a 100 koňmi vypadají lákavě.

Triumph

Scrambler 1200

Další 99% jistota z Británie a další Scrambler. Oproti Nortonu objemnější a podle prvních videí i v terénu schopnější. Tenhle anglán by se neměl bát ušpinit si ruce. Podle fotek bychom se dokonce mohli dočkat dvou verzí, první silniční, druhou více offroadovou s vyššími zdvihy. O pohon se bude starat osvědčený dvouválec z modelu T120, který disponuje šťavnatými 105 Nm už ve 3 100 otáčkách. Na nového Scramblera se můžete těšit 24. října.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Moto Guzzi

V85 TT

Cestovní enduro Moto Guzzi je 99% jistota. Loni představený koncept už dokonce italští kolegové testovali a chválí ho za jeho neutrální chování, které nabízí stabilní jízdu s tahavým motorem. Produkční verzi si mohli prohlédnout návštěvníci dne otevřených dveří v továrně, nic tedy nebrání jeho vypuštění do světa, s čímž také padnou všechny otazníky. Zatím víme o 80 Nm už ve 3 500 otáčkách a 80 koních, italští novináři také poodhalili cenu, která by měla být okolo 11 500 Eur. Držíme Guzzi palce, ať nezklame. 

Suzuki

Katana

Feel the Edge. Tak zní motto upoutávky Suzuki na kolínský Intermot. Edge se dá přeložit také jako ostří a když zapátráte v historii modelů Suzuki, najdete jenom jeden model s pořádně nabroušeným ostřím. Tím není nic jiného, než Katana. Spekuluje se o tom, že půjde o GSX-R v oblečku inspirovaném legendární motorkou. Za to může hlavně loni představená přestavba, která se objevila na výstavě EICMA. My se spíš přikláníme k tomu, že Suzuki představí zcela novou přeplňovanou motorku vycházející z konceptu Recursion. V něm se objevil přeplňovaný dvouválec 588 kubíků s výkonem 100 koní a 100 Nm a i svým vzhledem vzdáleně připomínal polokapotovanou Katanu. Také jsme informovali o fotografii, na které se objevil název GSX-700T, což by mohlo opět naznačovat přeplňovaný model. Na finální verzi si musíme počkat, na 99 % se jí dočkáme v Kolíně nebo Miláně.

Hayabusa

Spekulace o novém sokolovi jsou už každoroční jistotou. Letos navíc slaví 20 let existence, tak kdy jindy se vytasit s novou zbraní, než letos? Jestli opravdu přijde, to nevíme, ale spolu s Katanou by to po hubených letech bylo u Suzuki malé zemětřesení. Dáváme 40 %, stejně nejistá je i podoba nové generace. Za ty roky se spekuluje o mnoha věcech, třeba o objemu 1140 ccm, o přeplňování, o semiaktivním podvozku nebo o poloautomatické převodovce. Každopádně pokud přijde, tak by to měla být pořádná bomba ve stylu Kawasaki H2.

Yamaha

Tenere 700

Další velký hráč v kategorii lehkých cestovních endur je Yamaha. Ta nás od loňska dráždí konceptem T7, který letos na 99 % představí v sériové podobě. Zatím víme, že se o pohon bude starat paralelní dvouválec CP-2, známý z naháče MT-07, pro použití v terénu dostane trošku jiné naladění s hladším průběhem otáček. Velkou neznámou je zatím vzhled novinky, prototyp se čtyřmi čočkami místo světel vypadá moc dobře, tak uvidíme, jak moc sériovou podobu Yamaha umírní. Hlavně ale, ať je ta motorka v terénu podobně schopná, jako prototyp T7.

R3

Vřít to bude příští rok pěkně také v kotli třístovkových supersportů, kde se na 50 % chystá přitopit faceliftovaná R3 od Yamahy. O technických vylepšeních můžeme jenom spekulovat, šušká se o USD vidlici, radiálním třmenu, lehčím rámu a vzhledem ke konkurenci by mohl posílit i motor. Na okamžik pravdy si musíme ještě chvilku počkat. Co se vzhledu týče, měla by se víc přiblížit větším sestrám R6 a R1, kde je hlavním poznávacím znakem velký otvor sání v kapotě a minimalistická světla.

Moc podobná větším není, změní se to letos?

Tříkolka

Dočkáme se po Nikenu další tříkolky? I když si Yamaha nechala patentovat například tříkolového V-Maxe, tak tomu nedáváme víc jak 10 %. Loni přišel Niken, který se ještě ani pořádně nedostal do prodeje, takže by bylo celkem nelogické, aby Yamaha do světa pustila hned další tříkolku. I když, kdo ví…

 

Na kterou motorku se těšíte nejvíc vy? Máte nějaký tajný tip na očekávanou novinku?

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 45 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist