Bohemian Custom Bike 2018

Soutěžní výstava BCB letos opět obsadila levé křídlo Průmyslového paláce. Napříč všemi kategoriemi můžete vidět něco kolem 70 upravených motorek, což je stejné číslo, jako loni. Vybrali jsme pro vás několik zajímavých kousků, kterým se v budoucnu dost možná budeme věnovat podrobněji.

Bohemian Custom Bike 2018

Kapitoly článku

Black Sheep bude pro někoho svatokrádež, ale kvalita se téhle stavbě s motorem z Jawy 500 OHC upřít nedá. Honza Javůrek motor nacpal do rámu Triumph a s motorkou úspěšně závodí. Dragsterový speciál je mimochodem vybavený chladičem oleje a 1/8 míle s pevným startem zvládne za deset a půl vteřiny.

Apač od Zbyška Hazmuky, to je jiná káva. Bagger se základem v Indianovi Roadmaster Classic z roku 2016 pevně drží styl téhle kategorie. Dlouhá nízká stavba s obřím, jednadvacetipalcovým kolem vpředu, které doplňuje zadní šestnáctka. K tomu výrazné lakování a pro Indiana typické kožené brašny. Jako bonus se na ovladačích objevuje nápis Bose. To už modří vědí, že tahle motorka umí ze svého soundsystému pěkně vyhrávat do světa.

Ze stejné rodiny pochází i Bloody Rose. Rozumějte tedy ze stejné rodiny Indian. V tomhle případě se vycházelo z modelu Scout Sixty z roku 2016, ale rozhodně byste ho v téhle mašině nehledali. Míra Žižka ho poslal pěkně do sportovna, k čemuž se výborně hodí čistý design Scoutova motoru. A i když by mohly být nalakované růže drobnou nápovědou, tak by vás asi nenapadlo, že na tomhle jezdí holka. Palec nahoru!

Na Bohemce se samozřejmě objevují i silniční motorky. Vcelku pochopitelně, když tu mají vlastní kategorii Pro Street. Do ní patří i tenhle překopaný Hornet 600 od Pepy Nováka. Více či méně upravených Hornetů po světě jezdí nepočítaně, ale tenhle se jednoznačně vymyká. Možná i u něj najdete nějaké ty café prvky, ale na žádnou starou motorku si nehraje. Je to zkrátka moderní chuligánská motorka, na které najdete spoustu ruční práce. Uveďme například kola, svody, světla v padacích protektorech, brýle…

Zajímavou konkurencí pro Horneta je stavba od kluků z Hardcore 83, která dokazuje, že Streetfightery nejsou mrtvé, a vrací nás zpět do devadesátek. Základem je Honda VTR 1000F z devadesátého osmého, vybavená obligátním zadním letmáčem z „véefera“, podsedlovkou trčící do nebes, přední ufo maskou, nebo frézovaným okénkem na spojku. Přesně tak, jak se to kdysi dělalo. Zajímavostí je lak tvořený hydrografikou.

Mezi populárními cafe racery a scramblery se tradičně urodilo. Hranaté linie tady zastupuje BMW R 100 s názvem No.4 od Oliver Cycles. Tam se většinou věnují chopperům, ale tenhle scrambler se jim povedl. Určitě zaujme netradiční tvar nádrže, který ale skvěle ladí s hranatou skříní bavoráckého boxeru. O správnou funkci podvozku se stará zadní tlumič od Touratechu, vtipným detailem jsou přední světla schovaná za sklápěcí číselnou tabulkou.

S hranatými tvary R stovky kontrastuje ESO 650 od Petra „Záplaty“ Zaplatílka. Asi málokdo z vás by v téhle motorce hledal Hondu Dominator z jednadevadesátého. Dokonalou proměnu motorky má na starosti jak upravený rám, skrz který vedou výfuky, tak nádrž s integrovaným budíkem, sedlo a spousta chromu, ale třeba taky víka motoru ze staré Jawy.

Z kafáčů jsme vybrali BMW R100 alias Black Daimond od Lukáše Smejkala. Zdá se, že doba temna, respektive černé barvy, je pryč a přichází opět doba chromová. Na téhle motorce není snad jediný kousek, na který by se nesáhlo. Je propracovaná do nejmenších detailů a název Diamond nosí oprávněně, protože září na všechny strany.

Na první pohled méně výrazným, ale neméně zajímavým kavárenským závoďákem je Nobody Hero. I když, jak se to vezme. Obří přední blatník se sáním je nepřehlédnutelný a dává tak trochu vzpomenout na speciály z ledové ploché dráhy. Zajímavé je také rozepínací sedlo, uvnitř kterého je typický hipster košilový vzor. Neméně zajímavé jsou pak vnitřnosti, protože Suzuki GN 250 má zvětšený objem na 300 ccm, jsou tu lepší vidlice, větší karburátor, zadní tlumiče Marzocchi a najdete tu i nějaký ten karbon.

V kategorii upravených H-D si můžete prohlédnout české zástupce v Battle of Kings, Grasshoppera, o němž jste si u nás mohli nedávno přečíst, nebo Softaila od Kubajze, decentně přestavěného na Baggera. Decentně píšeme proto, že na něm nenajdete obří přední kolo, ani výfuky proklatě nízko u země, a tak nebude problém na Columbovi zakrajovat i utaženější zatáčky. Na motorce je spousta povedených detailů a celé to završuje ještě povedenější lak.

Už jsme tu měli návrat ke streetfighterům a teď návrat ke klasickým chopperům. Ty totiž musí být vybaveny hardtail rámem, a to splňuje motorka I.C. 06/17 Phoenix. Za tímhle zvláštním názvem stojí pánové Stránský, Řezníček a Harley-Davidson. Phoenix je správný old school chopper s neodpruženým rámem, čtyřrychlostním motorem Evolution o objemu 1340 ccm, nakopávačkou a s minimem zbytečností.

Kategorie Old School, to je třeba Jaguardie 200. To vezmete motor Ardie 200 z roku 1936 a rám z ČZ 175 z roku 38, zavřete se v dílně a vyleze z toho Jaguardie. A protože jde o unikátní stroj, nenecháte to jenom tak, zahodíte zbytečnosti, vyrobíte přední masku, dodáte závodní zalomená řídítka a na závěr nezbytného Jaguára. Tak nějak to udělal Tomáš Pitlík, a na závěr nechal motorku „nalakovat“ černým smaltem.

Na konec jeden nesoutěžní exponát, kterým je Harley-Davidson Panhead. Určitě jste na první pohled prokoukli, že s ním není něco v pořádku. On je totiž celý ze dřeva a kovu. A i když není funkční, rozhodně jde o zajímavý kousek! Ale v levém křídle je toho k vidění mnohem víc, tak koukněte do galerie nebo navštivte Bohemian Custom Bike.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist