journeyman_brezen




Grasshopper made by "by Bob"

Pokud se vám tento Sportster Leoše Votruby z Kolína dostal do vaší blízkosti, zcela jistě jste ho nemohli přehlédnout. Barva nafoukla emočně tuto přestavbu kamsi do roviny provokace, buď se líbí, nebo hnusí, pochybuji, že existuje něco mezi. Bejt to v černý barvě s nápisem Harley-Davidson na nádrži, chtěl by to každej, ale zcela jistě by si toho vlastně ani nikdo nevšiml. Takže na Bobův záměr zaujmout přestavbou s minimálním rozpočtem, který na to měl, klobouk dolů. Vše je minimalistický a dokonale sladěný v jeden celek. Úspěchy z výstav hovoří za vše a vy si přečtěte, co nám do redakce o přestavbě poslal sám mistr By Bob.

Jednou se ke mně dostal ohořelej Sporty, a tak bylo celkem nasnadě, že se z toho něco postaví. Tak jsme to s kamarádem dohodli a začaly se tvořit základní linky. Chtěl něco lehkýho. A tak vzniká motocykl ovlivněný mou oblíbenou hláškou ze známého filmu od Tarantina a mým životním krédem: "Tohle není motorka... tohle je Chopper, kotě".

Musí to být co nejvíc holý a jednoduchý... neboť v jednoduchosti je krása. Takže z rámu všechny zbytečnosti pryč. Aby to dostalo retro vzhled, samozřejmě použiju springer vidlici ve vintage stylu. Kola stockový, i když ty lepší z jinýho modelu. A v tu chvíli jsem začal řešit nějakej ústřední a výraznej prvek... tím se nakonec staly řídítka a jejich křivky. To dalo celému "chopperu" směr.

Ze všech pohledů je všechno zakřivený a oblý. Světlo jsem pověsil do větví. A začalo to mít různý pracovní názvy... např. Kyklop se nabízel. Nádrž od Custom Chrome je hodně kulatá a s drobnýma úpravama, aby hrdlo bylo správně a s víčkem s ostny a la sedmdesátky. A kohout aby byl v dobrým směru. Největším bonbónkem je umístění olejovky pod motor. S trochou úsilí se povedlo, dosáhneš tím opravdu holýho vzhledu.

Protože každá stavba má nějaké limity, ale i z důvodu jisté strohosti, rozhodl jsem se nepoužívat zbytečně drahé doplňky, stupačky, gripy a pedály. Kachní zobák nad zadním kolem je fajn, jenže moc širokej. Vyříznul jsem 1" pásek a zase svařil, aby to dimenzí ladilo k šíři kola. Elektrika je minimalizovaná, dnešní komponenty nám dávají velké možnosti udělat to co nejmenší. Použiješ novou generaci vodičů, jsou tenčí a přenesou stejný výkony.

Nastávají okamžiky, kdy večer sedíš v dílně vedle zvedáku a radíš se s lahví červenýho, jak to posunout dál. No a přiletěvší můza ti pak zašeptá do ucha: "Správnej chopper musí mít přece vejfuk s rybinou na konci, vole!" Beru trubky, ohýbám kolena, pasuju dohromady a nakonec si vyklepávám obě půlky té rybiny, abych, než opustím dílnu, ji aspoň přibodoval k vymodelovanýmu potrubí. Vzniká chopper, který má být parafrází na starý sedmdesátkový choppery, ale taky s trochou nádechu nové vlny a s novějšími komponenty. Nechtěl jsem ortodoxní řešení s řetězem atd., nechal jsem řemen.

Pochvalou mi bylo, když pár kamarádů stavitelů ve Faakeru prohlásilo, že jim to připomíná japonský styl. Když už to stálo celý, ze železa hotový, musel jsem rozseknout lak... barvu. Celou dobu jsem chtěl ty "rozmlácený vánoční ozdoby" (big flakes) přelitý lakem. Průser je, že to tady málokdo udělá a stojí to pecku. Pomohla mi náhoda, u kamaráda na dílně stojí starý auto v renovaci, celou dobu, co kolem něj chodím, mě provokovalo svojí barvou!!! Bylo rozhodnuto, když to provokuje mě, bude provokovat i další. TOHLE je ta správná barva. Aby se to trochu rozsekalo, požádal jsem Rybíze (Rusty Pistons) o spolupráci. Jemu se můj projekt líbil a vysekl mi tam skvělej pinstriping.

Toho jsem využil k přívodu drátů k zadnímu světlu, přilepil jsem tenký dráty v barvách pinstripingu na vnitřní stranu blatníku a ty se tak staly jeho součástí. Měl jsem z výsledku radost. Hned jsem Grasshoppera přihlásil do soutěže v italském Lignanu. Nakonec mu dala jméno právě ta zelená barva. Ale můj pracovní je jinej... publikovat ho veřejně nechci... radši :)

V Lignanu se Grasshopper líbil tolik, že mi vyhrál první místo v kategorii, a aby toho nebylo málo, dostal speciální ocenění za design. Čehož si zrovna od Italů, mistrů designu, dost cením. O týden později jsme vyhráli druhé místo BLC na Mušově a na podzim ještě na Prague Harley Days prestižní ocenění od Motorcycyle Storehouse. Za měsíc jedeme ještě zkusit štěstí do Budapešti. No a pak už se bude řešit další projekt. Vozím většinou každý projekt po soutěžích jen jednu sezónu. A to je asi o tý zelený potvoře zatím všechno.

Tento článek vyšel v časopisu Easyriders 1/2018, děkujeme za jeho poskytnutí naší redakci.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist