globalmoto_unor




BMW představuje systém ConnectedRide pro propojení motorky s mobilem

Ve světě aut je konektivita (hned vedle autonomních systémů) tématem číslo jedna. Automobilky se předhání v tom, kdo nabídne širší funkce propojení s mobilním telefonem a jak z motorek mizí klasické analogové budíky, začíná se o konektivitě hovořit i v tomto sektoru.

Jak to tak vypadá, průkopníkem v oblasti konektivity na motorkách bude německé BMW, i když podobný systém představila i Ducati na své Multistradě. BMW představilo na motosalonu EICMA svou novinku ConnectedRide, která propojuje digitální TFT přístrojovku motorky, telefon a jezdcovu přilbu. Na systému spolupracuje BMW se společností Bosch a s navigační aplikací pro motorky Rever.

V praxi se jedná o to, že si každý bude moci připojit svůj chytrý telefon k motorce, což mu umožní jej využívat. Kromě již zmíněné navigace, dostane se jezdec za jízdy také k funkcím telefonu a multimédiím. Skrze reproduktor a mikrofon v helmě se bude dát telefonovat, poslouchat pokyny navigace nebo prostě jen poslouchat muziku. Asi netřeba zdůrazňovat, že vše probíhá pochopitelně bezdrátově.

Veškeré potřebné informace uvidí jezdec přímo před sebou na displeji, kde se samozřejmě objevují i tradiční jízdní informace jako je rychlost a otáčky. Ovládání toho všeho potom probíhá z multifunkčních ovládacích prvků na řídítkách.

V neposlední řadě má systém ConnectedRide ještě jednu chytrou funkci, kterou je funkce nouzová. Jakmile dojde k nehodě, zavolá motorka skrze ECALL (u nás by měl být funkční od roku 2018) záchranné složky a sama odešle svoje souřadnice. To by mělo významně zkrátit čas, za který se motorkáři po nehodě dostane pomoci.

Poprvé se BMW ConnectedRide objeví na trhu již příští rok a postupně se propracuje do všech sériových motorek německé značky. Využití v něm naleznou zejména ti jezdci, kteří na svojí motorce cestují, případně jí využívají jako dopravní prostředek a potřebují za jízdy telefonovat. Motorkáře „tradičního“ ražení, kteří se jezdí svézt a vyčistit si hlavu, systém asi příliš neosloví. I těm by se ale navigace mohla tu a tam hodit.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist