husqvarna_svartpilen_801_2




Intermot: Royal Enfield, Benelli a Brixton pod jednou střechou

Co mají indická, italsko-čínská a rakouská značka s totálně odlišným portfoliem společného? V některých západních zemích dovozce, rakouskou společnost KSR, jež pod vlastní značkou navíc nabízí portfolio maloobjemových strojů a skútrů. Čím na svém rozlehlém stánku zaujme?

Kapitoly článku

Royal Enfield

Největší část expozice patřila Royal Enfieldu. Není se co divit, tahle značka nyní zažívá v Evropě neskutečný boom. A není to jen o ceně, kterou si Indové drží podle očekávání proklatě nízko, nýbrž i o úplně jiném přístupu, na který řada zákazníků slyší.

Hodně markantní je to u modelu Himalayan, tedy svérázném cestovním enduru vybaveném jednoválcovou čtyřstovkou o výkonu 25 koní. Tahle motorka je na hony vzdálená soudobým ikonám typu GS nebo Africa Twin, a přesto po ní evropský trh doslova šílí (a to pro něj původně vůbec nebyla určena). Kromě standardní verze byla k vidění i varianta Himalayan Sleet, vyvedená v šedo-bílém maskáči a navíc vybavená spoustou originálních praktických doplňků.

Chybět nemohly samozřejmě ani tradiční pětistovkové jednoválce v klasických motocyklech Classic a Bullet, bez nich by Royal Enfield neexistoval.

Ovšem tím nejobletovanějším samozřejmě byly nové dvouválce 650 cm3 a jimi vybavené modely Interceptor a Continental GT. Tyhle stroje byly oficiálně představeny už loni na milánském veletrhu EICMA, ovšem na první prodejní kousky se pořád ještě čeká. Zástupci německého dovozce nám však říkali, že k nim by se dvouválce měly dostat snad již před koncem tohoto roku, takže věříme, že český trh na tom bude podobně.

Potěšitelné bylo, že jste v expozici našli hned několik kusů Interceptorů a Continentalů, a co víc, k vidění byly hned tři customy s novými motory! Tím prvním byl celosvětově profláklý Lock Stock, dělaný na sprinty, o kterém jsme psali již tady (naživo je ta motorka ještě úchvatnější než na obrázcích), doplněný o černý brat od Old Empire Motorcycles a čisťoučký kafáč od Young Guns Speed Shop. Ten nový dvouválec je prostě opticky úchvatný, a jen co se motorky začnou prodávat, věříme, že se na něj customizéři vrhnou jak bezďáci na bezprizorní krabici Chateau de Tetrapak.

Benelli

Italská značka (s čínským majitelem, což je notoricky známý fakt, takže na něj nemusíme upozorňovat - jejda, stalo se) v poslední době sází na dvouválcové pětistovky a tahle sázka se jí vyplácí. Jak scramblery Leoncino, tak především cendura TRK se prodávají jak teplé housky v pondělí ráno. Když na Intermotu stojíte pod plně vybaveným TRK 502 X a ještě na podstavci, nedivíte se - tolik motorky vám v téhle objemové kategorii nikdo jiný nenabídne.

Brixton Motorcycles

U nás tuhle značku moc neznáme, přitom se prodává i na těch největších a nejnáročnějších západoevropských trzích, dokonce jsme jednoho Brixtona objevili i v ulicích Kolína nad Rýnem. U nás jí koupíte u hradecké firmy Globalmoto. Je to klasický koncept u levných motocyklů posledních let, vymyšleno v Evropě, vyrobeno v Asii, ale jsou to všechno vlastně moc pěkné a rozumně zpracované retro stroje.

Portfolio Brixtonu doposud tvořily pouze stopětadvacítky vybavené snad nejrozšířenějším čínským čtyřdobým jednoválcem o výkonu 12 koní. Klasika, kafáč a scrambler, vše citlivě designované, rozhodně se na to nekouká špatně.

Nově se v Brixtonu pouští i do větších objemů, když na Intermotu představili dva nové modely. Jsou vybavené shodnou čtyřdobou jednoválcovou dvěstěpadesátkou s výkonem 18 koní, jež by s půldruhého metráku lehkými stroji mohla docela pěkně cvičit. Pod názvem Saxby 250 najdeme klasiku, kromě černo-šedé nabízenou také v chytlavé žluto-červené kombinaci, ještě zajímavější je ovšem Glanville 250 X. To je takové neo-retro, trochu ve stylu scramblerů, s hranatou nádrží, zubatými koly, hrazdovými řídítky a písmenem X v předním LED světlometu. Jak kdyby tu motorku kreslil Phillipe Starck...

 

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 30 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jiroos přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
marafzs600 přispěl 6 Kč
Jirkak přispěl 6 Kč
medvidek78 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist