ktm_kveten




Více sex-appealu pro nejmenší Tuono a RS 125

Je vám 16 let, plánujete koupi nějaké sportovně laděné stopětadvacítky a už jste měli skoro vybráno? Aprilia vám v tom teď možná udělala zase trochu zmatek, když předělala nahaté Tuono a kapotovanou RS 125 do podoby větších sourozenců.

Kapitoly článku

Ne že bychom nečekali, že se s těmito dvěma silničními sourozenci také něco stane, když Aprilia v březnu ukázala inovované terénní RX a SX 125 s motorem plnícím euro-pětku. Ale ty dostaly jen ty upravené motory plus jinou přístrojovku. Tuono a ereso obdržely i jiný design. A hodně jim to sluší. Ne že by právě RS nebo Tuono byly nějaké ohavy, ale už na nich přeci jen ten věk začínal být trochu znát. Teď je ale Aprilia ohákla do kabátků silně inspirovaných RS 660 a Tuonem 660 a najednou to jsou ty nejdivočejší štiky v malém osminkovém rybníce, světla jsou jak jinak než kompletně z LED diod a blinkry najdete uvnitř světlometů. Pro supersport RS 125 (už se nejmenuje RS4 125, od času dvoudobého eresa uplynul dost dlouhý čas) je to vlastně jediná změna, jinak tam jsou úplně stejné plasty, na Tuonu se prý trochu zmenšovaly přední plasty, ale jak tak porovnáváme starý a nový model, vidíme rozdíl opravdu jen v té masce kolem světel. Sakra ty motorky ale prokoukly…

Další novinkou je plně digitální přístrojovka, ale samozřejmě ne ta maličká z RX/SX, nýbrž pořádný velký displej. Ten známe z Piaggia Medley a na jednu stranu vám může přijít zvláštní, dávat budík ze skútru na sportovní motorky, jenže on tam vypadá vážně dobře. Vlastně je to sportovní přístrojovka, která z nějakého důvodu skončila i ve skútru. Na výběr máte mít ze dvou barev podsvícení, bílou nebo světle modrou (na fotkách jsou ale barvy tři, tak nevím) a volitelně je tady i možnost propojení s mobilem přes multimediální platformu Aprilia MIA. A když už jsme nakousli tu elektroniku, musíme pokračovat další novinkou, a tou je nové dvoukanálové ABS od značky Bosch s funkcí omezující zvedání zadního kola při prudkém brzdění.

A tím se dostáváme k podvozku. Tuono i RS se pořád drží hliníkového rámu, žádný maskovaný ocelák, vpředu je potom USD vidlice, vzadu asymetrická kyvka a radiální čtyřpístek okusuje velký 300mm kotouč – tohle je prostě hardware hodný značky, jež ve třídě 125 cm3 vyhrála 10 titulů mistra světa. Nové modely se ještě mohou pochlubit širší 140mm zadní papučí. Na druhou stranu RS lehce ztratilo na své sportovnosti, když má řídítka o 18 mm výš – přeci jen na téhle motorce mladí jezdí častěji do školy než na závodní dráhu… Co se motoru týče, tady najdeme samozřejmě stejné úpravy jako u dříve představených RX/SX. Jde tedy i nadále o dvouvačkový čtyřventil, ovšem s upraveným „vrškem“ v oblasti termodynamiky. Agresivnější profily vaček, upravený spalovací prostor, přímější sání, nová elektronika Marelli MIUG4, no prostě to samé jako u terénních sourozenců. A i tady je tak křivka točivého momentu mohutnější a maximálního výkonu motor dosahuje v nižších otáčkách. Ten výkon je pochopitelně plných 11 kW, to by u RS a Tuona přeci ani jinak nešlo. A i nadále si můžete za příplatek pořídit také quickshifter!

Nové Tuono 125 si budete moci pořídit ve třech barevných provedeních, model RS 125 bude ve dvou standardních plus ve třetím nazvaném GP Replica disponující grafikou podobnou MotoGP speciálům, krytem sedla spolujezdce a rychlořazením v základní výbavě. Ceny jsou shodné 139 900 Kč pro Tuono i ereso, GP Replica vyjde na 145 900 Kč. Nějak nám ty cenovky rostou i v osminkách, na druhou stranu tady máte fakt špičkovou výbavu a motorky Made in Italy. První kusy by se na náš trh měly dostat již v červnu.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist