Intermot: Aprilia a Moto Guzzi 2009
Text: Lukáš Růžička , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Foto: Aprilia | Zveřejněno: 8.10.2008 | Zobrazeno: 15 380x
Zatímto před lety italské značky výstavu Intermot na německém území spíše ignorovaly, letos zde představily řadu sympatických novinek. Takže ve zkratce: Shiver 750 a Mana 850 dostaly verzi GT s polokapotáží a všechny modely dostaly volitelnou verzi s ABS. Na živo jsme také prvně viděli novou Aprilii RSV4. Moto Guzzi zase ukázala model Sport s novým motorem a modernizovaným designem.
Aprilia 750 Shiver GT
Aprilia Mana 850 GT
Tento jedinečný model, který nabízí všechny plusy skútrů v plnohodnotném kabátě a podvozku motocyklu, letos dostal dva doplňky, které logicky doplňují jeho charakter. Spolu s modely Shiver a Dorsoduro se také u Many 2009 objeví dvoukanálový systém ABS, cestovní charakter tohoto stroje zase posílí polokapotovaná verze GT. Lidé si zkrátka žádají stále více a kromě pohodlného stroje na dojíždění do práce chtějí po výrobci také pohodlí a bezpečí na dovolenou.
Aprilia Dorsoduro + ABS

Aprilia RSV4
Největší pozornost samozřejmě poutala již předem představená sportovní novinka RSV4, která vypadá naživo snad ještě výbušněji než na prvních fotografiích.V expozici byla samozřejmě kromě tzv. sériovky i upravená verze pro závodní účely, která byla náležitě vymazlená závodními díly. Laika na první pohled upoutá karbonová kapotáž a na odlišném držáku uchycená sportovní koncovka výfuku Akrapovič. Při bližším ohledání je však rozdílů oproti tovární verzi samozřejmě o poznání více.
Motocykl vypadá v reálu neuvěřitelně vzhledově čistým a uhlazeným dojmem. Osobně mě překvapila celkovými rozměry a poskládáním. Na první pohled je patrný velice krátký rozvor. Z detailů zaujme u sériové verze například na první pohled bytelný stojan (policajt), který vypadá konečně použitelně. V minulosti s tím bylo u řady sportovních modelů značky dost problém a nezřídka majiteli motocykl při parkování spadl.
Oficiální video:
Moto Guzzi 1200 Sport 4V
Konečně také model Sport dostal nový motor Quattrovalvole s výkonem 105 koní při 7500 ot/min a krouťákem 110 Nm při 6500 ot/min. Základní rám a konstrukce zůstala nezměněná, ovšem lepší přední odpružení a brzdy Brembo s volitelným ABS (mimochodem, systém ABS se nově nastěhoval také na Stelvio!) a lehkými designovými aktualizacemi, jako je například nový tvar výfuku, dávají tušit zase o něco „nabušenější“ mašinu. Přiznám se, že po výletu s Sportkou do Alp mě její sportovní charakter v těžkotonážním provedení doslova nadchl a už se těším na svězení s vyšším výkonem a lepším odpružením.Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)