Nová Aprilia RSV4 a závodní stroj Biaggiho

Předpovězený nový véčkový čtyřválec, se stává realitou a po únorovém představení závodní verze nové RSV4 pro třídu Superbike byla představena i oficiální silniční verze tohoto nového motocyklu. Zároveň byla zodpovězena i zásadní otázka, s kým se Aprilia bude vracet do WSBK v roce 2009 - s jezdcem, který ji historicky přivezl mnohá důležitá vítězství. Tím jezdcem nebude nikdo menší než všem dobře známý Max Biaggi (Massimiliano Biaggi *1971). Ten za Aprilii jezdil v letech 1991-1996 a přivezl ji celkově tři mistrovské tituly ve třídě 250 ccm (94-96). Pro Aprilii je tedy podle jejích slov ctí, že právě Max bude jezdcem, který povede jejich stroj zpátky do seriálu WSBK v roce 2009.

Bezprostředně po zveřejnění této zprávy byla představena i civilní verze nového motocyklu Aprilia RSV4. To je logické, protože ve WSBK smí startovat pouze stroje odvozené od sériově vyráběných modelů nabízených k běžnému prodeji. Nový silniční stroj pod označením RSV4 by měl těžit jednoznačně z poznatků a know-how závodní verze.
Aprilia RSV4 je poháněna novým továrním čtyřválcovým motorem do V 65°, kterou jsme měli možnost v různých vývojových fázích sledovat na velkých výstavách minulých dvou let. Aprilia byla vždy známá svým novátorským přístupem a nasazováním svých novinek do civilních verzí motocyklů. Není tedy překvapením, že by měla nová pohonná jednotka nabízet doteď až netušené možnosti i pro sériovou verzi. K dispozici by měla být tzv. “multi-mapping ride-by-wire”, což je řešení, jenž otevírá běžným smrtelníkům zcela nové obzory. V podstatě se jedná o techniku, jenž umožňuje nekonečně mnoho příležitostí, jak motocykl nastavit z hlediska výkonu a trakce, což bylo do teď jen výsadou závodních motocyklů. Další novou technologií bude proměnlivá délka přívodu sání, známá například od Yamahy. Každá dvojice válců má vlastní servomotor ovládající samostatně vstřikovací směs, takže lze nezávisle měnit sání pro jednotlivé válce. To vede k novým možnostem managementu motoru a následně lepšímu řízení trakce.
Motor bude vybaven kazetovou převodovkou a spojkou antihoping ”slipper clutch”. Zvolené uspořádání čtyřválcového motoru vedlo rovněž k jeho velice úzké stavbě, což dramaticky ovlivnilo celkové parametry stroje. Celková hmotnost je více centralizována, čímž se výrazně zlepšily jízdní vlastnosti, kromě jiného také díky kratšímu rozvoru a delší kyvné vidlici. Motocykl bude vybaven odpružením a tlumičem řízení značky Ohlins a radiálními brzdami značky Brembo. Nejzásadnějším parametrem je celková hmotnost, která by se měla pohybovat kolem 190 kg, což je o 9 kg méně než např. u konkurenční Honda CBR1000RR. Možnosti nastavení posazu by se rovněž měly blížit okruhovým speciálům, je dokonce možné měnit si úhel hlavy řízení pomocí podložek a také polohu zadní kyvky a motoru. To je tedy mezi sériovými mašinami opravdová motorka, která amatérské okruhové nadšence možná posune zase o kousek blíže k profíkům.
U silniční verze zatím nebyl prozrazen výkon, nicméně závodní speciál by měl mít k dispozici 210 koní. Motocykl by měl být tradičně v nabídce ve dvou verzích, z čehož ta vychytanější ponese označení Factory a bude mít lepší odpružení a brzdy. Obě však budou mít stejnou možnost kompletního nastavení, jak motoru, tak odpružení. Miguel Galluzzi, hlavní stylista nové RSV4, který se proslavil např. stroji jako Ducati Monster nebo Cagiva Raptor, rovněž připustil i možnost nového Tuona, které by v budoucnosti mohlo být postaveno právě na základu nové RSV4.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist