Aprilia RSV 4 - další informace
Text: Tomas Mysliveček | Foto: Press | Zveřejněno: 25.2.2008 | Zobrazeno: 12 809x
Během prezentace společnosti Piaggio Group v Miláně, představila továrna z Noale poprvé na veřejnosti motocykl Aprilia RSV 4. Stroj, který má vrátit Aprilii zpět do závodů čtyřtaktů.
Po úspěšných dvoutaktech tříd 125 a 250 ccm se kterými Aprilia dominovala v závodech mistrovství světa v roce 2006 a 2007, je RSV 4 další dychtivě očekávanou závodní motorkou.
Co můžeme očekávat?
Motor V4 o zvihovém objemu 1000 ccm a s výkonem přes 200 koní v závodní verzi. To vše na silnici koncem roku 2008 a na závodních dráhách mistrovství světa Superbike v roce 2009.
Tento motor s úhlem mezi řadami válců 65°, je tím nejlepším co kdy Aprilia postavila. Špičkové materiály jsou kombinovány s nejpokročilejší elektronikou.
Protože je motor řízen prostřednictvím technologie ride-by-wire, otevírají se nové možnosti v ovládání takto silné pohonné jednotky, s téměř neomezenými možnostmi kontroly výstupního výkonu.
Od společnosti A-Spirit, oficiálního importéra značky Aprilia v ČR, jsme během dne dostali další zajímavé informace o tomto připravovaném modelu:
Navštívili jsme den před slavnostním představením vývojové centrum aprilia v Noale, setkali jsme se i s šéfdesignerem Miguelem Galluzzim a měli jsme možnost si prohlédnout vývojové práce na RSV 4:
- Stroj představený v Miláně není ještě definitivní ale základní silueta již zůstane. Pracuje se na detailech rámu, zadní kyvné vidlice a kapotáže.
- Motocykl je neuvěřitelně kompaktní, velikostí zcela srovnatelný se stroji 250GP ale zároveň bude ergonomií akceptovatelný i pro vyšší postavy (sám Miguel Galluzzi měří přes 190cm a pohodlně se na motorku vešel).
- RSV 4 bude jakožto ryze sportovní speciál standardně jednosedadlový, jako příslušenství bude nabízen kit přestavby zadní části na 2místnou verzi.
- Závodní verze testovaná smluvním pilotem Alexem Hoffmanem má již nyní výkon přes 210k.
- Výroba a prodej bude zahájena v roce 2009 exkluzivní číslovanou serií 1000-1500 ks s výkonem homologovaným pro silnici cca 180k, špičkovými komponenty včetně nejmodernější elektroniky a cenou cca 20 000 EUR. V podstatě to bude tovární speciál s homologací na silnici.
- V druhé polovině roku naběhne "standardní" model, který bude jen mírně dražší než současné modely RSV.
Jaroslav Pištěk, A Spirit, a.s.
Informace o redaktorovi
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)