ktm_duke_890gp




Airoh oslavil 25 let, nové logo zastínila přilba s airbagem

Kombinézy s airbagem, bundy s airbagem, airbagové vesty, to už je dnes úplně normální. Loni jsme dokonce v našem přehledu informovali o airbagových kalhotech a teď je tu přilba. Tento projekt, prozatím ve fázi konceptu, na letošním veletrhu Eicma zastínil všechny ostatní novinky a částečně i oslavu 25 let významného italského výrobce.

Kapitoly článku

V roce 1997 se Ital Antonio Locateli rozhodl rozvířit vody mezi výrobci přileb, a dnes už můžeme říct, že se mu to povedlo. Airoh je na trhu 25 let a za tu dobu se mu kromě komerčních úspěchů podařilo posbírat také 125 světových titulů, mimo jiné i Antonovi Cairolimu, který přidal devět titulů. To jsou pádné důvodu k oslavě, a že Italové slaví rádi! Nově stylizované logo je ale jenom taková maličkost, tím spíš, když na čele přileb najdete pořád to staré známé.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Pořádnou pozornost si zaslouží hlavně spojení firmy se značkou Autoliv s cílem zase o něco zlepšit bezpečnost motorkářů. Autoliv patří v automotive mezi špičku zabývajících se bezpečností a jedním z jejich podoborů jsou airbagy. Ale není to ani značka Airoh ani firma Autoliv, odkud přišel nápad na přilbu s airbagovým systémem. Je z hlavy mladé italské inženýrky Roberty Descroviové, která se mu věnoval během svých studií na britské Sheffield Hallam University. Na Airohu a Autolivu je teď už „jen“ fáze zhmotnění nápadu a přenesení do reálného produktu.

Tedy ono to není teď, fáze studií a prvního vývoje trvá už dva roky a cílem bylo hlavně definovat, jak by vůbec taková přilba šla zkonstruovat a vyrobit, aby přitom přítomnost airbagu nijak zásadně neovlivnila hmotnost, komfort a samotný design přilby. Nutno říct, že prezentovaný prototyp vypadá na první pohled vážně dobře. Je vidět, že se úkolu zhostil někdo, kdo s výrobou přileb má dlouholeté zkušenosti, tvar skořepiny je „normální“ a laik by na první pohled neřekl, že je něco jinak. Až při bližším zkoumání člověk odhalí „rozporcovanou“ skořepinu v přední části. Tunel táhnoucí se na temeno přilby vypadá také standardně, ale není samoúčelný. Je v něm schovaná bombička s plynem, díky kterému se airbag aktivuje. K tomu by samozřejmě mělo docházet díky chytré elektronice, trhačka v tomhle případě nepřichází v úvahu.

Vystavený koncept dle tiskové zprávy prošel spoustou virtuálního a reálného testování, ze kterého vlastně částečně vyšlo, jak přilba a airbag vypadají. Samozřejmě se také píše, že současné použití airbagu a klasické skořepiny snižuje náraz působící na hlavu, na druhou stranu to pokrytí není zrovna dvakrát velké a nikdo už nezmiňuje co se stane, když airbag nezafunguje a jaké jsou výsledky klasických nárazových testů. Zajímavý projekt, který má před sebou ještě určitě několik let vývoje, než se dostane do výroby, nicméně díky tomu, že se ho zhostily „kapacity“ v oboru, působí tak nějak důvěryhodněji než většina ambiciózních startupů.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist