Motozákladka IV: Kam koukáš, tam jedeš
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Jiří Jevický , Honza Zajíček | Zveřejněno: 17.5.2022 | Zobrazeno: 15 888x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Jiří Jevický , Honza Zajíček | Zveřejněno: 17.5.2022 | Zobrazeno: 15 888x
Vážení přátelé, jsem již stařík papíry na moto jsem dělal v roce 1969. První mot byla ?awa 350 Californijan.Už si nevzpomínám kde jsem naní sehnal peníze.Pak jsem střídavě jezdil a nejezdil, rodina,stavba domu , podnikání atd. Na celý život si pamatuji radu dle mého pohledu tehdy již starého motorkářekterý poté co jsem málem vleťel do pařčíku na konci alejky na Dobříši, řekl ty vole na rande s holkou před kterou se předvádíš půjdeš jedině živej a zdravej.Pro pobavení publika sděliji, že jsem včera sebou plácl v brodu u stanice Bojov .p
Panely byly porostlé řasami, že jsem se sotva udržel na nohou no a mot po přidání plynu v3/4 brodu mne poslalo na zem.Kolama dolu.
V dnešní době to ježdění dost ztezuje počet aut na cestách a kolik blbcu za volantem jezdi. Ale nejsme tam samy. Takže pokud to jde vybírám si trasy kde nejezdi moc aut a nebo jedu v dobu, kdy je malo aut. Nedele rano atd. A v neposledni rade nesvar..kazdy druhy ridic si najede do zatacky pulkou auta v mem smeru ( klidne i tam kam vubec nevidi ) a tolik sterku, bordelu uprostred zatacek které tam nahodi auta, kamiony co najedou víc k okraji....Nekdy to neni prijemne korigovat stopu ikdyz tu cestu mam najetou...
Super videa!!! Určitě bych chtěl stále trénovat. Je ten plácek z videa volný legálně pro veřejnost? Nebo nevíte někdo o nějakém podobném v nebo okolo Prahy (ideálně západ) Díky a ať vám to jezdí!
1 reakce
Perfektní první lekce o pohledu. Jako druhou bych doporučil Alberta Nasku: https://www.youtube.com/watch?v=gCgvm5oVPWk
Inspirující a užitečné. Díky!
Ja skôr skenujem, všetko čo je predomnou. Každú štvrťsekundu pohľad na niečo iné /strom, srnku pri ceste, trávu, štrk na kraji, štrk v stredu môjho pruhu, štrk v strede cesty, kanál, olej, .../. Ale funguje to snáď roky.
1 reakce
V Bibli zataceni bylo vysvetleno ohledne jizdy asi vsechno, co je treba vedet teoreticky. V praxi nejvic da okruh..
Jeste mne napadlo, aby si nekdo nepredstavoval, ze skrtani stupacek je standard. Tim uz moto vlastne upozornuje, ze si blizko hrany. Jinak receno, ze konstrukter to stavel na dany max. naklon.
2 reakce
Další super video. Díky! A pěkné místo. Kde to je?
Srsen vyuziva pro uceni 8cek uz leta ...
1 reakce
A?
Díky za super video! Dcera kouká, že je potřeba zapojit minimálně čtyři končetiny.. Já říkám hlavně hlavu ! Kosočtverec zná, tak radši ty osmičky!
1 reakce
Jasně, má to svou logiku. Ale řekl bych, že je to primárně teorie pro okruhy nebo již bezpečně najeté trasy. Protože, zrovna u nás je potřeba taky vnímat prostor před motorkou. Zvlášť, když někde jedete poprvé. Tady silnice jako v Alpách nikdy nebudou.
2 reakce
Trochu nepochopeno. Koukám kam jedu, co nejdál, ale pořád na silnici, takže vím, co tam je, ne že koukám ven ze zatáčky na stromy, louky, lesy... ;)
K radám na závěr bych ze své praxe doplnil jen pár maličkostí. Pokud přijedete ke křižovatce a po pravé ruce máte odbočku a v protisměru jede auto, určitě Vám to tam střihne. Pokud dojedete automobil který jede podezřele pomalu a po levé straně je benzinová pumpa bude určitě odbočovat i kdy by tam byly dvě plné čáry. Pokud budete předjíždět pomalu se sunoucí kolonu a rozhodnete se jí předjíždět, minimálně jeden automobilista vyjede z kolony do protisměru, neboť mu navigace zrovna poradila objížďku. Pokud si chcete za jízdy pokecat, použijte interkom, při jízdě vedle sebe to sice efektně vypadá, ale když o vás kámoš zavadí skončíte minimálně v járku. A na závěr při hromadných projížďkách nejezděte v chumlu , minimálně jeden v nejbližší zatáčce nezatočí a skončí v poli. Přeji Vám, abyste se se mnou služebně nikdy nepotkali.
1 reakce
jako na lyžích.. nebo ne? - https://www.youtube.com/watch?v=MBtl45fbKh8
Pravda pravda! Často koukám na dva velké kopce, pak se mi o to líp podaří průjezd mezi nimi když je mám správně nakoukané tunel pod nimi je totiž dosti temný a včasný výjezd z něho mě i mé spolujezdkyni nekazí radost ani po devíti měsících
Díky za tyto rady zkušených i za všechny motoškoly !
Je super, že dnes existuje tolik možností kde čerpat informace a rady ať už pro začátečníky i pro zkušené.
Já když začínal (po autoškole na Jawě 350), nebyl internet, videa, motoškoly, zkrátka nic. Jediný možnosti byly přijít si na všechno sám, nebo mít to štěstí a narazit na někoho zkušeného, kdo byl ochotný poradit.
Jen dál v tom pokračujte redakce, má to smysl !
2 reakce
Tak tenhle díl super paráda Troufnu si říci že spoustu motorkářů tu osma dá s velkýma obtížema Jo pohled ten zatáčí, ale někdy ve městě zvláště v létě je to horší udržet pozornost . Já děkuji všem motoškolám i kurzům co jsem si našel za to že žiju. A ano měl jsem i vážnou, nehodu. Ale nebýt toho všeho co jsem absolvoval a notné dávky štěstí, jen bůh ví jak to dopadlo. Super je že jsem díky motorkám potkal spoustu lidí z různých oborů Velmi mnoho z nich mě v ježdění a ve smýšlení o všem možném posunulo a díky jim za to. Nenajezdím toho moc, cca do 12 000km za rok. A každý 2rok nějaký kurz dám. Na vyjížďkách je nejhorší únava a to že to člověk začne flákat/nesoustředí se. Na moto sedat jen v poho a užívat si to, proto jezdíme a chceme se vracet k rodinám zpět nepošramocení. Díky za tenhle díl je opravdu parádní čím dál více se mi pohodové pojetí i prezentace pana redaktora líbí. Věřím že mnohým, pokud chtějí to hodně dá. Těším se na další díl
2 reakce
Díky kluci, jsem rád, že to má smysl! :)
JJ kosočtverec. Ten jezdím asi nejraději