ktm_unor




Karel Abraham na tandemu s Vláďou: V motorkách MotoGP jsou obrovské rozdíly

MotoGP je velké téma a povídání s Karlem Abrahamem by dalo minimálně na deset dílů. My jsme natočili dva díly a dnes navazujeme na první část z minulého týdne. V druhém díle Karel popisuje, jak to v MotoGP chodí, jak motorka funguje a jaké jsou rozdíly mezi speciály MotoGP.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Tenhle rozhovor už jsem viděl. Co se stalo?
Vážení příznivci seriálu pátečních rozhovorů Na tandemu s Vláďou, máme pro vás špatnou zprávu. Vláďa Novotný, tvůrce všech Tandemů, měl nehodu při testování čtyřkolky a setrvává v nemocniční péči. Momentálně není jasné, kdy se vrátí do redakčního dění, ale věřme, že to bude brzy. Vzhledem k naplno rozjeté testovací sezóně nemáme v tuto chvíli kapacity, abychom vám dokázali nabídnout plnohodnotnou náhradu a servírovat i nadále každý pátek nový velký rozhovor se zajímavým člověkem, jako to obdivuhodně dělal Vláďa uplynulých více než pět let bez jediné přestávky. Proto jsme se rozhodli sáhnout do archivu a „oprášit“ pro vás starší rozhovory, které vás bavily. Je to i způsob, jak na Vláďu můžeme všichni každý pátek myslet a držet mu palce, aby se co nejdříve vrátil na své nyní osiřelé místo na červeném gauči.

O čem se dne 30.10.2020 mluvilo

Náš tip

Stahujte kompletní druhý díl jako MP3: abraham_2_dil.mp3

Karel Abraham vstoupil do kolotoče Grand Prix na dvoutaktní stopětadváce a později přešel na divokou dvoutaktní dvěpade. Právě o čtvrtlitru říká, že to byl nekompromisní závoďák, který by nepůjčil ani borcům, kteří mají na závodní motorce něco najeto. Bohužel jeho oblíbenou třídu nahradila kategorie Moto2, která mu zpočátku moc nevoněla, ovšem postupem času se mu začalo na čtyřtaktu dařit a přišlo první pódium v Japonsku. Vůbec nejlepší výsledek zajel v posledním závodě ve Valencii, kde vyhrál a s klidem mohl přestoupit do královské kategorie MotoGP. Právě o speciálu MotoGP si budeme povídat nejvíce a Karel prozradí, jak důležitá je kvalitní motorka a jak těžké je motorku nastavit k obrazu svému.

V rozhovoru si můžete poslechnout, jak funguje speciál MotoGP, jaké byly první okamžiky v sedle a jak je konkurenceschopná motorka důležitá. Každý, kdo MotoGP sleduje určitě ví, že obrovskou roli hraje elektronika a také o tom bude řeč, stejně jako o technice satelitního týmu a továrny. Karel během kariéry jezdil dokonce na čtyřech značkách, ovšem vůbec nejvíce mu sedla Ducati, na které v MotoGP debutoval a zajel své nejlepší výsledky v top 10. Poslechněte si druhý díl, který napoví, jak to v padocku Grand Prix chodí. Karel ho může porovnat s padockem SBK, kde si dal jednu sezonu a moc rád na ni nevzpomíná.

Náš tip

Stahujte kompletní druhý díl jako MP3: abraham_2_dil.mp3

O čem se mluvilo:

  • Jak důležitá je motorka a kolik toho může ovlivnit jezdec
  • O tom, jestli je nutné jet hranu a být stále na hranici pádu
  • Jak náročné je testovat stroj MotoGP
  • O tom, že každá motorka stejného výrobce je jiná
  • Satelitní tým vs. tovární tým

Přečtěte si také:

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 58 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rendyd přispěl 3 Kč
Korbik přispěl 6 Kč
gigasetvs přispěl 6 Kč
Gurun přispěl 6 Kč
IvanDvoutakťák přispěl 4 Kč
vladanh přispěl 3 Kč
SuTonda přispěl 30 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist