Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Čerstvá zkušenost z Anglie, kde pomatení elektrozelení pošahanci vyrazili na svátky v elektromrdkách na návštěvy ))))
Holt komu není rady a v hlavě má místo mozku zelenou nalejvárnu, tomu nezbývá než se divit a žasnout:
Retro vzhled má pro někoho citový prožitek, který má i svou cenu, pokud je dělán (vyráběn) poctivě, např. Johammer. Přikloním se k přednostem nového českého projektu. Zde je velkou výhodou systému mo(tor)ped(ály): vysoká nosnost pro alfa samce, velká (krásná) úzká kola a opravdu neotřelý vzhled, vůči konfekčním elektrokolům. Pokud si pohrají s vypalováním plocháčů, tak oživí příhradou nosné prvky (viz oranžový model) a taktéž odlehčí ocelový svařenec.
Porovnání s prasetem není správné, to byla retro lahůdka, která v západní cizině neuspěla z historické neznalosti dobrého dyzajnu východňárů, jelikož kukuč prasete je řekněme sveřepý.
Ind a čert nikdy nespí, tak Jawa chystá e-retro, zatím jen render...
Pokud cílím na užitečnost, tak mám velkou konkurenci v severském designu (Cake Osa), na kterou tady nikdo nemá koule (tzn. i sedlat).
Trochu realističtější je Nuuk Urban a opět s výborným designem a hodili bobíka na retro.
Germáni z DDR mají okoukaného zápaďáka zde:
Úplně jsem zapomněl na pekáč - luxusní aku blok
Elektoinstalaci raději nehodnotím, autorům i p. redaktorovi asi chybí praktická zkušenost. Pokud bude palubní napětí 440 kV, tak bude možná cesta na měsíc i na Měsíc
Zlaté české prasičky Moped má být levné priblizovadlo na denní dojíždění. Za 130kkč to jako fakt? Za to je RE350 a pomalu i některé čínské 500 by za to šly koupit. A to je to, proč se to neujme. Za 45-55 by se to snad dalo považovat za moped ve smyslu levného commuteru pro sprostý lid. takhle je to jen hobby pár bláznů
Celou diskuzi bych shrnul slovy jednoho z redaktorů motorkari.cz
Maličký elektrický skútr Piaggio 1 mi opět dokázal, že fyzika platí pro všechny a že deklarovaný a reálný dojezd jsou v případě elektrických povozů pořád velmi rozdílné věci. Sorry, ale abych si musel u městského skútru plánovat cestu z jednoho konce metropole na druhý a přemýšlel, kde ho nabít, abych se dokázal dostat zpátky, to radši pojedu metrem.
A vo tom to je. Dokud nebude rozumný dojezd a rozumná doba nabíjení, je to jen pro dobrodruhy, jejichž hlavním adrenalinem při jízdě bude sledování kapacity akumulátoru a následně hledání nabíječky.
Ja jim fandim, je hezke, kdyz nekdo jen nefrfla, ale jde si za svym a neco dela . Nicmene ta cena je opravdu prilis velika na to, aby to bylo konkurenceschopne. Max tak za pulku uvedene ceny.
Mě to připadá celý tak nějak zbytečný .. proč vymýšlet a vyrábět něco co je hnusné ... a navíc to již dávno existuje a vyrábí se v mnoha variacích . Pokud si to někdo zbastlí doma tak super .. ale jako produkt to absolutně nedává smysl.
Dotáhnou to do homologace vyrobí pár kousků zaváděcí serie a bude se čekat na investora který to koupí. Když se tak stane tak projekt splnil účel vše se zaplatí a začneme jinde s něčím jiným. Ideálně si cucnout nějakou tu pobídku. Tak se dnes podniká a moderně se tomu říká startup. Ale ve většině případů investor nepříjde, protože to není nic inovativního a dopadne to stejně jako laminátový prase. Velmi rád bych se mýlil, ale ta podobnost s desítkami dalších mrtvých projektů je veliká. Ta samá očekávání měl i Hurikán a zůstalo u 5 kousků.
I většina zarytých odpůrců elektromobility uznává, že u městské a příměstské dopravy může mít smysl. Zvlášť u koloběžek, kol, skútrů a i lehkých mopedů. Jen to musí dávat v porovnání se spalovacím motorem smysl ekonomický, časový a technický. Tedy že ceny elektrohybů nesmí být mnohem dražší na vstupu a i v průběhu svého života (polovina ceny jen za baterku po x letech provozu asi nebude pro mnoho lidí únosná). Časový a technický smysl v době nabíjení a možnosti někde nabíjet. Jet hodinu a 3 hodiny nabíjet lze třeba po cestě do práce a z práce, ne ale na nějaké delší trase. Dává smysl akumulátor, který lze vyjmout a dobít třeba doma, nebo v práci. Případně mít druhý na výměnu. Ale zase jen u lehkých strojů, kde nebude mít 50 kilo. Jasně, jsou rychlonabíječky, jen jich musí být dost. A taky nesmí při rychlonabíjení zásadně dagradovat kapacita akumulátorů. Protože na co je mi rychlonabíjení, když pak akumulátor vydrží polovinu nabíjecích cyklů. Pokud se tohle přijatelně vyřeší, lidi si sami cestu k elektru najdou i bez dotací. Protože v ní budou vidět smysl.
A to zase klidně poučuj, občas se stává, že se pletu. Uznávám, že s UPS jsem možná trochu smíchal hrušky a jabka. Když jsem mluvil o autech, myslel jsem pochopitelně emobily. Tam ten dobíjecí cyklus uděláš v pohodě za den. Ty emobily by s 500 cykly odcházely ještě v záruce. O kolika autech emobilech si slyšel, že odešli na baterku? Jsou to většinou ojedinělosti. Což se časem jistě znění, jak bude dobíhat životnost těch prvně vyrobených. S 500 cykly by jich už byly plné vrakoviště.
Pokukoval jsem po eBabettě, ta se v serii dodává s olověnou baterkou. Myslím, že výrobce článků uvádí životnost 500-800 cyklu. Můžeš si koupit i litiovku a tam to bylo v řádu jednotek tisíců.
Další nespokojenci s tisícem cyklů na litiovém akumulátoru by byly solárníci. První baterkáři už by zřejmě taky hromadně hudrovali, že ta investice do baterky nestála za nic.
Asi se tu můžeme mydlit do nekonečna a asi se neshodnem, protože já budu tvrdit, že životnost litiové baterie <1000 je prostě málo. 1000 cyklů udávali výrobci před 30 lety u NiCd článků. To by jsme se za tu dobu moc neposunuly…
Je uzasne, jak se firmy, politici a jejich zaslepeni fandove ohaneji ekologii a pritom v zivote nevideli jak funguje bagr na lithium a hlavne kolik je z toho bordela a kolik to spraska ropy na provoz
Pro začátek by bylo dobré zjistit, z čeho jsme schopni ten vodík vyrobit za nějakou alespoň špatně akceptovatelnou cenu.
A to prozatím umíme jen z uhlí, anebo z ropy.
Takže sorryjako...
Škoda že vás ti Noční Vlčáci nemajzli nečim po kebuli možná byste přestali vytvářet takový k*k*tiny
Na kdejakej herce z Čajny se tu řve co všecko se okopčilo a jak nemají svůj disajn atd ale jak se to ušije a okopčí u nás tak to neva. Mlátíte se po zádech jak máte svůj rám a vzápětí řeknete že bez Čajny ste v řiti.
Budoucnost je ve vodíku a ne elektrice pánové.
Ale jak tu nekdo psal aspoň ste to zkusili….
No tak fajn, no. Za bolševika frčelo z nutnosti DoDo (dodělej doma). Pokud dnes běžně dostupný nabízený elektrokola či elektrokola doma postavený nestačí, tak si čeští hračičkové hrajou. No a co. A pokud svoje nápady nabízí, pak je jen na rozhodnutí lidí, jestli požadovaný prachy zaplatí, nebo se na to vykašlou. Já s tím žádnej problém nemám. A neměl bych ani s elektrosráči od velkých firem, kdybych za tou "ekologickou" bateriovou propagovanou elektrifikací necítil na sto honů lobby některých výrobců a zároveň taky politiku zelených magorů. Takže zlatě svatě za prskolety na posunování po okolí, co někdo páchá na koleni. A Zelenej pseudoúděl ať si politici strčí i s bateriovými elektrosráči do prdele. Akorát ekologii dodělají, ale zdroje jsou v Africe a podobně, tak co by to "ekology" falešný vzrušovalo
80-90Kg? co na tom tolik váží? Dan za dvoumístný??
Motor v náboji jako do 45km/h ok ... ale pro rychlejsi stroje jako fakt neee.... tam bych viděl toto: 9x9x9cm ;) https://hobbyking.com/en_us/turnigy-rotomax-50cc-size-brushless-outrunner-motor.html
nebo z cech: https://www.modelmotors.cz/cs/product/detail/516/
RC modeláři poradí ;)
Bude to těžké, snad doladí design ... ale jsem zvedavej na ty uzitkove verze ... naposled se tu dělala snad jen CZ 505 rikša
Si myslím že to video na konci je dost dobrý . Honda už má něco podobnýho u posledních hybridů. Auto sice nemá převodovku ale pokud více šlápneš na plyn tak se chová že jako řádí aby jsi si tu jízdu užil. Potom více vnímáš sílu motoru a ani ni nepřijde že jedeš vlasně v elektroautě z centrálou o výkonu 82KW . Ve městě jeděš naprosto plynule ale pokud tomu šlápněš tak to jede i pocitem. Pokud jse ste jely na skutru z variatorem a na moto o stejném výkonu s řazením , vždy máš pocit většího výkonu u moto s řažením.
Bych tam doprogramoval "řazení" hen hééééh , jinak to chlapci nejde !
DŽÍM PALCE
Že jste na první prototyp použily převařený rám chápu,ale pokud máte taková esa na design,tak nechápu proč se té nosné roury rámu dál držíte ,proč máte tu krabici s bateriema za předním kolem?Než se ohýbat s takovou rourou,proč neuděláte příhradový rám,jednu baterii schováte do něj za přední kolo,druhá by se vešla ještě pod šlapky,vysoké je to stále dost.Určitě by se snížilo těžiště a zlepšila manipulace .Navíc by nikde nic netrčelo a nehrozily by neustále omlácené holeňe...Jako recese dobrý,ale díra do světa to asi nebude.
ještě k realitě ekonomiky provozu. Jeden diskutující zde psal neco o "chudých českých mopedistech", čímž jen tak mimochodem ukázal jak moc velící hlupáci jsou zastánci elektropohonu.
Když vezmu po všech stránkách lepší novou Hondu vision 110 za 59 990 vc. DPH s reálnou spotřebou 2l/100km a postavím to vedle mopedixu za 130 000Kc, tak vidíme při ceně benzínu 37Kc/l naprosto zoufalou návratnost mopedixe a to konkrétně 94 594km. To je natolik drtivě přesvědčivá matematika, že milý Kájo, mopedisti nejsou hloupí (a chudí) jak si samolibe myslíš, naopak na rozdíl od tebe umí elementární kupecké počty a pokud chceš vidět hlupáka stačí použít zrcadlo
dopadne to stejně jako elektro prase. Po mediálním boomu a po první sérii pár desítek kusů, po kterých se zaprasi se trh nasytí a příběh skončí.
Proč měl stadion úspěch? Protože se jednalo o skutečně dostupné, LEVNÉ, lidové přibližovalo nesvázané moc legislativu a hlavně v době kdy jiná alternativa prakticky neexistovala (motorky byly drahé, auta z říše snů).
Babetta měla ještě úspěch proto, protože opět nabízela levnou alternativu, opět ještě bez kdoví jakých regulaci a dobový provoz škodovek 120 ještě nebyl takový.
Dnes je provoz možná 5ti násobný, jezdit 45 i ve městě je prakticky sebevražda, ale hlavně za ještě menší peníze můžu mít 100x pouzitelnejsi 125 skútr.
Trh není debil a velice rychle si v tom udělá jasno co je ještě dobrý poměr cena/užitná hodnota a co už ne. Za mě by takové vozítko muselo stát max. tak 50, ale rozumím tomu že by nešlo vyrobit. Z toho plyne jediné ponaučení, že elektrika je pořád ještě úplný nesmysl
Oceňuji tu kupu práce, ale mám pocit, že se produkt míjí s realitou.
Za 120 litrů pořídím dvě velmi dobrá elektrokola se kterými mohu kamkoli , do města i do hor .
Mohu použít jak silnice, tak cyklostezky i některé pěší zóny.
Proč bych potom kupoval Mopedix ? Nedávno v TV dávali super pořad jak vznikaly traktory v USA -
Ford , John Deer i Caterpillar - ta historie i jejich problémy byly fascinující. Ale vždy to bylo o poměru užitek/cena.
Opět dobrý článek Bure. Můj názor na elektro mobilitu znáš a nijak se nemění. Tohle mi ale přijde jako dobrý projekt, i když ne zrovna za malý peníz.... Při dnešních cenách to však pochopit zvládnu. Své nadšence si to najde. Zdar. Martin.
Mám elektrokolo a jsem naprosto spokojen, jezdím i v zimě a nezanedbatelným plusem elektrokola je právě to, že alespoň trochu šlapete a zahřejete se ! SurRon i podobné nápady se mi líbí, ale asi bych bez šlapání zmrznul. leda bych to nahradil zvýšeným adrenalinem a jezdil větší divočinu
Kluci zaječický, borci, bejci,
elektrovehikl se přece nedělá z nadšení nebo pro radost, (to slovo na zelené písmenko "e" to vůbec nezmiňuju), to se přece dělá pro d o t a c e, to nevíte? Ne? Tak třeba tenhle Vám poradí: https://www.motorka...lektricka-48642.html
Ovšem fandím Vám, to jo, jenom mám obavy, že jestli nějaký člověk je nebo není ta Vaše v rozhovoru zmiňovaná "cílová skupina" - tedy fajnšmekr, se pozná velice rychle přesně ve chvíli, kdy bude muset vypláznout těch 120 až 130 táců.
Jenže! Na rozdíl od nás ostatních kecalů, Vy si budete moci říct: „Ale zkusil jsem to né, Krista boha, aspoň jsem to zkusil!“ A to se cení.
Čerstvá zkušenost z Anglie, kde pomatení elektrozelení pošahanci vyrazili na svátky v elektromrdkách na návštěvy ))))
Holt komu není rady a v hlavě má místo mozku zelenou nalejvárnu, tomu nezbývá než se divit a žasnout:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/big-ben-vanocni-chaos-elektromobilni.A230110_212527_p_spolecnost_nef
Retro vzhled má pro někoho citový prožitek, který má i svou cenu, pokud je dělán (vyráběn) poctivě, např. Johammer. Přikloním se k přednostem nového českého projektu. Zde je velkou výhodou systému mo(tor)ped(ály):
vysoká nosnost pro alfa samce, velká (krásná) úzká kola a opravdu neotřelý vzhled, vůči konfekčním elektrokolům. Pokud si pohrají s vypalováním plocháčů, tak oživí příhradou nosné prvky (viz oranžový model) a taktéž odlehčí ocelový svařenec.
Porovnání s prasetem není správné, to byla retro lahůdka, která v západní cizině neuspěla z historické neznalosti dobrého dyzajnu východňárů, jelikož kukuč prasete je řekněme sveřepý.
Ind a čert nikdy nespí, tak Jawa chystá e-retro, zatím jen render...
Pokud cílím na užitečnost, tak mám velkou konkurenci v severském designu (Cake Osa), na kterou tady nikdo nemá koule (tzn. i sedlat).
Trochu realističtější je Nuuk Urban a opět s výborným designem a hodili bobíka na retro.
Germáni z DDR mají okoukaného zápaďáka zde:
Úplně jsem zapomněl na pekáč - luxusní aku blok
Elektoinstalaci raději nehodnotím, autorům i p. redaktorovi asi chybí praktická zkušenost. Pokud bude palubní napětí 440 kV, tak bude možná cesta na měsíc i na Měsíc
Elektrickýmu praseti taky dost lidí předpovídalo zářnou budoucnost a kde je mu konec. A narozdíl od tohodletoho to bylo aspoň hezký...
1 reakce
Zlaté české prasičky Moped má být levné priblizovadlo na denní dojíždění. Za 130kkč to jako fakt? Za to je RE350 a pomalu i některé čínské 500 by za to šly koupit. A to je to, proč se to neujme. Za 45-55 by se to snad dalo považovat za moped ve smyslu levného commuteru pro sprostý lid. takhle je to jen hobby pár bláznů
Celou diskuzi bych shrnul slovy jednoho z redaktorů motorkari.cz
Maličký elektrický skútr Piaggio 1 mi opět dokázal, že fyzika platí pro všechny a že deklarovaný a reálný dojezd jsou v případě elektrických povozů pořád velmi rozdílné věci. Sorry, ale abych si musel u městského skútru plánovat cestu z jednoho konce metropole na druhý a přemýšlel, kde ho nabít, abych se dokázal dostat zpátky, to radši pojedu metrem.
A vo tom to je. Dokud nebude rozumný dojezd a rozumná doba nabíjení, je to jen pro dobrodruhy, jejichž hlavním adrenalinem při jízdě bude sledování kapacity akumulátoru a následně hledání nabíječky.
5 reakcí
Zdravím e-Káju
Ty jeho zdejší "příspěvky" jsou panečku počteníčko
1 reakce
Ja jim fandim, je hezke, kdyz nekdo jen nefrfla, ale jde si za svym a neco dela . Nicmene ta cena je opravdu prilis velika na to, aby to bylo konkurenceschopne. Max tak za pulku uvedene ceny.
Pro důchodce na vesnici je to cena "ideál"!
Derbi DH2 či obdobnýpředstavený motodesmokoncept od Ducati před cca 10 lety by leckoho z nás potěšil více...
Mě to připadá celý tak nějak zbytečný .. proč vymýšlet a vyrábět něco co je hnusné ... a navíc to již dávno existuje a vyrábí se v mnoha variacích . Pokud si to někdo zbastlí doma tak super .. ale jako produkt to absolutně nedává smysl.
1 reakce
Dotáhnou to do homologace vyrobí pár kousků zaváděcí serie a bude se čekat na investora který to koupí. Když se tak stane tak projekt splnil účel vše se zaplatí a začneme jinde s něčím jiným. Ideálně si cucnout nějakou tu pobídku. Tak se dnes podniká a moderně se tomu říká startup. Ale ve většině případů investor nepříjde, protože to není nic inovativního a dopadne to stejně jako laminátový prase. Velmi rád bych se mýlil, ale ta podobnost s desítkami dalších mrtvých projektů je veliká. Ta samá očekávání měl i Hurikán a zůstalo u 5 kousků.
I většina zarytých odpůrců elektromobility uznává, že u městské a příměstské dopravy může mít smysl. Zvlášť u koloběžek, kol, skútrů a i lehkých mopedů. Jen to musí dávat v porovnání se spalovacím motorem smysl ekonomický, časový a technický. Tedy že ceny elektrohybů nesmí být mnohem dražší na vstupu a i v průběhu svého života (polovina ceny jen za baterku po x letech provozu asi nebude pro mnoho lidí únosná). Časový a technický smysl v době nabíjení a možnosti někde nabíjet. Jet hodinu a 3 hodiny nabíjet lze třeba po cestě do práce a z práce, ne ale na nějaké delší trase. Dává smysl akumulátor, který lze vyjmout a dobít třeba doma, nebo v práci. Případně mít druhý na výměnu. Ale zase jen u lehkých strojů, kde nebude mít 50 kilo. Jasně, jsou rychlonabíječky, jen jich musí být dost. A taky nesmí při rychlonabíjení zásadně dagradovat kapacita akumulátorů. Protože na co je mi rychlonabíjení, když pak akumulátor vydrží polovinu nabíjecích cyklů. Pokud se tohle přijatelně vyřeší, lidi si sami cestu k elektru najdou i bez dotací. Protože v ní budou vidět smysl.
23 reakcí
A to zase klidně poučuj, občas se stává, že se pletu. Uznávám, že s UPS jsem možná trochu smíchal hrušky a jabka. Když jsem mluvil o autech, myslel jsem pochopitelně emobily. Tam ten dobíjecí cyklus uděláš v pohodě za den. Ty emobily by s 500 cykly odcházely ještě v záruce. O kolika autech emobilech si slyšel, že odešli na baterku? Jsou to většinou ojedinělosti. Což se časem jistě znění, jak bude dobíhat životnost těch prvně vyrobených. S 500 cykly by jich už byly plné vrakoviště.
Pokukoval jsem po eBabettě, ta se v serii dodává s olověnou baterkou. Myslím, že výrobce článků uvádí životnost 500-800 cyklu. Můžeš si koupit i litiovku a tam to bylo v řádu jednotek tisíců.
Další nespokojenci s tisícem cyklů na litiovém akumulátoru by byly solárníci. První baterkáři už by zřejmě taky hromadně hudrovali, že ta investice do baterky nestála za nic.
Asi se tu můžeme mydlit do nekonečna a asi se neshodnem, protože já budu tvrdit, že životnost litiové baterie <1000 je prostě málo. 1000 cyklů udávali výrobci před 30 lety u NiCd článků. To by jsme se za tu dobu moc neposunuly…
Je uzasne, jak se firmy, politici a jejich zaslepeni fandove ohaneji ekologii a pritom v zivote nevideli jak funguje bagr na lithium a hlavne kolik je z toho bordela a kolik to spraska ropy na provoz
3 reakce
Kníželucifer
Budoucnost je ve vodíku?
Pro začátek by bylo dobré zjistit, z čeho jsme schopni ten vodík vyrobit za nějakou alespoň špatně akceptovatelnou cenu.
A to prozatím umíme jen z uhlí, anebo z ropy.
Takže sorryjako...
Děláte to bez dotací, z čirého fandovstvi a proto vám budu držet palce
I když si na to do fronty nestoupnu
Škoda že vás ti Noční Vlčáci nemajzli nečim po kebuli možná byste přestali vytvářet takový k*k*tiny
Na kdejakej herce z Čajny se tu řve co všecko se okopčilo a jak nemají svůj disajn atd ale jak se to ušije a okopčí u nás tak to neva. Mlátíte se po zádech jak máte svůj rám a vzápětí řeknete že bez Čajny ste v řiti.
Budoucnost je ve vodíku a ne elektrice pánové.
Ale jak tu nekdo psal aspoň ste to zkusili….
5 reakcí
No tak fajn, no. Za bolševika frčelo z nutnosti DoDo (dodělej doma). Pokud dnes běžně dostupný nabízený elektrokola či elektrokola doma postavený nestačí, tak si čeští hračičkové hrajou. No a co. A pokud svoje nápady nabízí, pak je jen na rozhodnutí lidí, jestli požadovaný prachy zaplatí, nebo se na to vykašlou. Já s tím žádnej problém nemám. A neměl bych ani s elektrosráči od velkých firem, kdybych za tou "ekologickou" bateriovou propagovanou elektrifikací necítil na sto honů lobby některých výrobců a zároveň taky politiku zelených magorů. Takže zlatě svatě za prskolety na posunování po okolí, co někdo páchá na koleni. A Zelenej pseudoúděl ať si politici strčí i s bateriovými elektrosráči do prdele. Akorát ekologii dodělají, ale zdroje jsou v Africe a podobně, tak co by to "ekology" falešný vzrušovalo
80-90Kg? co na tom tolik váží? Dan za dvoumístný??
Motor v náboji jako do 45km/h ok ... ale pro rychlejsi stroje jako fakt neee.... tam bych viděl toto: 9x9x9cm ;) https://hobbyking.com/en_us/turnigy-rotomax-50cc-size-brushless-outrunner-motor.html
nebo z cech: https://www.modelmotors.cz/cs/product/detail/516/
RC modeláři poradí ;)
Bude to těžké, snad doladí design ... ale jsem zvedavej na ty uzitkove verze ... naposled se tu dělala snad jen CZ 505 rikša
Držím palce.
Pro tým popedix , doporučuji pro inspiraci se svézt novým Jazzem
Si myslím že to video na konci je dost dobrý . Honda už má něco podobnýho u posledních hybridů. Auto sice nemá převodovku ale pokud více šlápneš na plyn tak se chová že jako řádí aby jsi si tu jízdu užil. Potom více vnímáš sílu motoru a ani ni nepřijde že jedeš vlasně v elektroautě z centrálou o výkonu 82KW . Ve městě jeděš naprosto plynule ale pokud tomu šlápněš tak to jede i pocitem. Pokud jse ste jely na skutru z variatorem a na moto o stejném výkonu s řazením , vždy máš pocit většího výkonu u moto s řažením.
Bych tam doprogramoval "řazení" hen hééééh , jinak to chlapci nejde !
DŽÍM PALCE
2 reakce
Jedine, co me k tomuto pocinu napada, je hlaska z nedavno reprizovaneho filmu Pelisky. Ne, neni to ta hlaska o komunistech.
Že jste na první prototyp použily převařený rám chápu,ale pokud máte taková esa na design,tak nechápu proč se té nosné roury rámu dál držíte ,proč máte tu krabici s bateriema za předním kolem?Než se ohýbat s takovou rourou,proč neuděláte příhradový rám,jednu baterii schováte do něj za přední kolo,druhá by se vešla ještě pod šlapky,vysoké je to stále dost.Určitě by se snížilo těžiště a zlepšila manipulace .Navíc by nikde nic netrčelo a nehrozily by neustále omlácené holeňe...Jako recese dobrý,ale díra do světa to asi nebude.
3 reakce
Po těch hejtech tady se dneska Elon ožere babišovým biolíhem.
2 reakce
ještě k realitě ekonomiky provozu. Jeden diskutující zde psal neco o "chudých českých mopedistech", čímž jen tak mimochodem ukázal jak moc velící hlupáci jsou zastánci elektropohonu.
Když vezmu po všech stránkách lepší novou Hondu vision 110 za 59 990 vc. DPH s reálnou spotřebou 2l/100km a postavím to vedle mopedixu za 130 000Kc, tak vidíme při ceně benzínu 37Kc/l naprosto zoufalou návratnost mopedixe a to konkrétně 94 594km. To je natolik drtivě přesvědčivá matematika, že milý Kájo, mopedisti nejsou hloupí (a chudí) jak si samolibe myslíš, naopak na rozdíl od tebe umí elementární kupecké počty a pokud chceš vidět hlupáka stačí použít zrcadlo
5 reakcí
dopadne to stejně jako elektro prase. Po mediálním boomu a po první sérii pár desítek kusů, po kterých se zaprasi se trh nasytí a příběh skončí.
Proč měl stadion úspěch? Protože se jednalo o skutečně dostupné, LEVNÉ, lidové přibližovalo nesvázané moc legislativu a hlavně v době kdy jiná alternativa prakticky neexistovala (motorky byly drahé, auta z říše snů).
Babetta měla ještě úspěch proto, protože opět nabízela levnou alternativu, opět ještě bez kdoví jakých regulaci a dobový provoz škodovek 120 ještě nebyl takový.
Dnes je provoz možná 5ti násobný, jezdit 45 i ve městě je prakticky sebevražda, ale hlavně za ještě menší peníze můžu mít 100x pouzitelnejsi 125 skútr.
Trh není debil a velice rychle si v tom udělá jasno co je ještě dobrý poměr cena/užitná hodnota a co už ne. Za mě by takové vozítko muselo stát max. tak 50, ale rozumím tomu že by nešlo vyrobit. Z toho plyne jediné ponaučení, že elektrika je pořád ještě úplný nesmysl
2 reakce
Oceňuji tu kupu práce, ale mám pocit, že se produkt míjí s realitou.
Za 120 litrů pořídím dvě velmi dobrá elektrokola se kterými mohu kamkoli , do města i do hor .
Mohu použít jak silnice, tak cyklostezky i některé pěší zóny.
Proč bych potom kupoval Mopedix ? Nedávno v TV dávali super pořad jak vznikaly traktory v USA -
Ford , John Deer i Caterpillar - ta historie i jejich problémy byly fascinující. Ale vždy to bylo o poměru užitek/cena.
4 reakce
Opět dobrý článek Bure. Můj názor na elektro mobilitu znáš a nijak se nemění. Tohle mi ale přijde jako dobrý projekt, i když ne zrovna za malý peníz.... Při dnešních cenách to však pochopit zvládnu. Své nadšence si to najde. Zdar. Martin.
120 tisíc
7 reakcí
Mám elektrokolo a jsem naprosto spokojen, jezdím i v zimě a nezanedbatelným plusem elektrokola je právě to, že alespoň trochu šlapete a zahřejete se ! SurRon i podobné nápady se mi líbí, ale asi bych bez šlapání zmrznul. leda bych to nahradil zvýšeným adrenalinem a jezdil větší divočinu
2 reakce
Kluci zaječický, borci, bejci,
elektrovehikl se přece nedělá z nadšení nebo pro radost, (to slovo na zelené písmenko "e" to vůbec nezmiňuju), to se přece dělá pro d o t a c e, to nevíte? Ne? Tak třeba tenhle Vám poradí: https://www.motorka...lektricka-48642.html
Ovšem fandím Vám, to jo, jenom mám obavy, že jestli nějaký člověk je nebo není ta Vaše v rozhovoru zmiňovaná "cílová skupina" - tedy fajnšmekr, se pozná velice rychle přesně ve chvíli, kdy bude muset vypláznout těch 120 až 130 táců.
Jenže! Na rozdíl od nás ostatních kecalů, Vy si budete moci říct: „Ale zkusil jsem to né, Krista boha, aspoň jsem to zkusil!“ A to se cení.