yamaha_demo_tour




KTM Festival číslo 5 žije!

Film s názvem „Číslo 5 žije!“ někteří kritici viděli jako mělký, bylo ale plno lidí, kteří na něj vzpomínají rádi. Na páté pokračování KTM Festivalu bude určitě většina jeho účastníků vzpomínat jako na hodně povedený. Pojďte se podívat, jak to letos v Bělé pod Bezdězem vypadalo.

Kapitoly článku

Po čtyřech opakováních téhle akce vloni přišla nemilá zpráva - KTM Festival si dává roční pauzu… „…á jé,“ posteskli si oranžoví fandové, „tak to je fesťákům konec! Všichni víme, jak to s ročními pauzami vypadá!“ Naštěstí jak KáTéeMáci řekli, tak učinili, a po jednoleté odmlce se v Motorlandu v Bělé pod Bezdězem zase děly věci, které do oranžové rodiny rok od roku lákají další členy. Tak jako tomu bylo v letech předešlých, akci připravila parta českého KTM Klubu za podpory KTM Central East Europe a všech tuzemských prodejců KTM. Na přípravách se podílely také společnosti Motorex, Cetelem, Compag a JGplus.

Po pátečním žurnalistickém dni se už vše chystalo pro návštěvníky, a první nedočkavci do areálu Motorland dorazili už před pátečním soumrakem. A udělali dobře - byla totiž škoda se v sobotu během dopoledne zabývat takovými banalitami, jako je stavění stanu - vždyť možností k ježdění bylo nepočítaně!

Největším lákadlem byly určitě testovací jízdy, při kterých si zájemci mohli vyzkoušet celou plejádu oranžového nářadí - od terénu po asfalt, přes benzínovou klasiku až k elektrice. V terénu se vsadilo na Freeride a k mání byly jak elektrické modely E-XC a E-SX, tak benzínové dvoutakty 250 R a čtyřtaktní 350. Pro volty poháněné stroje byla přichystána „easy“ trať, protože pořadatelé vcelku oprávněně očekávali to, že si tyhle novinky budou chtít vyzkoušet i rideři v terénu ne zcela otrkaní. Benzíňáky se daly otestovat na „freeride“ trati se dřevěnými překážkami, na nichž se dala skvěle prubnout trialová obratnost a agilita těchhle oranžových všeumělů. Vyznavači asfaltu rozhodně nepřišli zkrátka - naopak! Bylo pro ně přichystáno sedm rozdílných typů a to silniční žihadla 125 RC a 390 RC, cestovní dvouválce 1050 Adventure, 1190 Adventure, 1190 Adventure R a 1290 Super Adventure a také nahatý raubíř 1290 SuperDuke R. Tyhle mašiny se daly vyzkoušet při společných vyjížďkách s průvodcem na silnicích kolem Bělé.

Další skvělou možností k řádění byly jízdy na vlastních mašinách. Také tady si na své přišli jak bláťáci, tak asfaltomilci. Pro ty první byly k dispozici endurové tratě dvou obtížností, pro asfalťáky byla v areálu připravená skvělá trať v duchu supermotardu. Užívali si na ni ale nejenom majitelé motorek se sedmnáctipalcovými koly - parádní podívanou na téhle zatáčkovité trati předváděl například i maník na zelené silniční Kawasaki, a největší potlesk tradičně sklízel Michal Plešner - driftující bombarďák na dvouválcovém Adventuru. Takhle nějak si představuji cestování po alpských serpentinách! :-) Setkali jste se někdy s tím, že vás na „značkový“ sraz nepustili, protože nemáte ten „správný“ motocykl? Tak tady na to zapomeňte - můžete dorazit na Japonci, Italovi, nebo staré kejvačce!

Pro zájemce o zdokonalení jízdy byla přichystaná enduroškola pod vedením Jiřího Heiníka, jemuž asistoval Dakarem protřelý Ivan Jakeš. Pokud jste tohle jméno ještě neslyšeli, tak vězte, že se jedná o týpka, který vedle svojí bohaté kariéry na silnici, enduru či motárdu, dovedl k titulům mistra světa například Otu Kotrbu či Jaroslava Katriňáka. Ve čtyřhodinovém kurzu jste se tak z úst nejpovolanějších mohli dozvědět základní informace o tom, jak by měla vypadat vaše příprava na mašinu - od kondičního tréninku s ukázkou cviků na rozvinutí koordinace a rovnováhy, až po základní prvky při jízdě na mašině, kterým by se měl věnovat opravdu každý - od nováčka po zkušeného soutěžáka. V sobotu do Bělé dorazil Petr Pilát. Populární „Pilník“ se s ostatními nejen fotil, podepisoval karty a povídal o všem možným, ale ukazoval i vychytávky na své mašině, které mu umožňují předvádět triky, které dnes skáče. V neděli své umění zase předvedl elitní motokrosař Petr Bartoš, který se s „elektrikou“ proháněl po freeridové trati.

Zkrátka nepřišly ani děti. Co si budeme nalhávat - dívat se dva dny na tatínka rajtujícího na enduru nevydrží ani ten nejposlušnější synáček! Jako satisfakce pro přítomnou drobotinu byly připraveny čtyřkolky, skákací hrad, dětská odrážela, či zdobení sušenek ve tvaru motocyklu.

Testování těch nejlibovějších kačen, asfaltový či offroadový adrenalin, enduroškola, večer pochopitelně nějaké to pivko a klábosení se známými, všechno bylo podtržené skvělým počasím… tohle všechno ocenilo více než pět stovek návštěvníků. KTM Festival tedy stále žije a my doufáme, že tomu tak bude i nadále!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Radek Lavička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist