husqvarna_svartpilen_801_2




RSD R NineT Vintage: Když se minulost potká se současností

Chce to velkou fantazii a hodně umu, aby člověk pokaždé dokázal přijít s něčím jiným a originálním, zvlášť na poli přestavěných BMW. Roland Sands je naštěstí v tomto směru obdarován bohatě, takže se můžeme pokochat další krásnou prací na téma NineT z jeho dílny.

Kapitoly článku

Jestli sériové „najntýčko“ vypadá retro, tak tahle motorka je doopravdy stará. Může za to celková silueta, která jakoby z oka vypadla stařičkému BMW R5. Roland se touhle inspirací ostatně vůbec netají a říká, že jeho čistý balíček spojuje minulost s budoucností. A má pravdu.

Časy dávno uplynulé tady zastupuje hlavně nádrž. Spousta přestaveb sází na zachování objemových proporcí a když už se jejich autor rozhodne vyměnit nádrž, zpravidla jen za kus z o něco staršího BMW. Když už dá úplně jinou, často je velikostně podobná. Ve spojení s velkou hmotou motoru pak motorky většinou dál budí dojem velké svalnaté motorky. V RSD ale vsadili na dlouhou a štíhlou kapkovitou nádrž, která motorku opticky odlehčila, zjemnila a dodala jí potřebný kus elegance.

Tomuhle dojmu samozřejmě přihrávají i další ručně vyrobené díly karoserie v podobě obou blatníků. Zadní podobně jako u R5 těsně kopíruje kolo, jen je o spoustu centimetrů kratší. Nemá smysl diskutovat o jeho funkci, protože s motorkou v krásném bílo-černém laku stejně nikdo v dešti jezdit nebude.

S barevnou kombinací přišel sám zákazník, říkejme mu pan G, a je výsledkem dlouhých debat a vyjednávání. Jenže po úpravě přední vidlice, začernění zadního tlumiče a ostatních podvozkových dílů, to začalo dávat smysl a motorce dává lak neuvěřitelný šmrnc. Kostěná barva se nakonec objevila i na rámu, který je jen decentně začištěn a nakonec se povedlo panu G vymluvit oblíbené omotávky výfuku, čímž motorka opět získala na eleganci.

Velký podíl na retro dojmu má také sedlo Pagusa, přesně jako na starém BMW. Na nich se používala také kola o větším průměru, takže se na Roladnovu stavbu nastěhovaly devatenáctky z jeho katalogu. Když v něm budeme listovat dál, objevíme tam přední a zadní brzdovou pumpu s páčkami, kryty válců, kryt motoru, budíků a taky světla. To všechno je spolu s dalšími drobnostmi na motorce k vidění v řádně temné variantě.

Z katalogu RSD jsou také výfukové koncovky, na druhé straně u přípravy směsi asistují otevřené hříbky KN. Katalogovou výměnu prodělaly také brzdy, kde si brembácké třmeny povýšily o několik tříd. Na závěr si kluci v dílně trošku zaexperimentovali s kusem drátu a vznikl z toho originální BMW kryt předního světla.

Roland Sands opět předvedl své umění a vyslal do mnichovské centrály jasný vzkaz. Takže ho tam koukejte poslechnout a udělejte R NineT Bobber, který se bude moct postavit proti Triumphu! Recept je poměrně jednoduchý.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Sečus přispěl 3 Kč
Capt.Orr přispěl 3 Kč
Seeker65 přispěl 3 Kč
Straza.ninja přispěl 3 Kč
_Lišák přispěl 3 Kč
jerry66 přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist