husqvarna_svartpilen_801_2




KTM 690 Café Moto by Roland Sands Design

KTM 690 Enduro R je už po vybalení z krabice skvělá motorka, a to hned z několika důvodů. Někdo nedá dopustit na fantastický motor, pro jiného je zase důležitý vynikající podvozek, a další si nemohou vynachválit optimální jízdní ergonomii. Skvělý základ pro stavbu stylového supermota, řekl si známý customér Roland Sands.

Z původní motorky zůstal prakticky jenom motor, příhradový rám a přední vidlice. Ani ty ale nejsou v originální podobě. Jednoválec LC4 z KTM 690 je už v základu pořádně ostrý, ale Roland Sands ho pro jistotu ještě poladil tuning kitem EVO 2 z nabídky Power Parts, konkrétně závodní vačkou, otevřeným K&N filtrem, a celou řadou odlehčených dílů. Upravenému motoru je pak přizpůsobený také výfukový systém s lehkou koncovkou RSD Slant.
Po kompletním odstrojení motorky šel ze všeho nejdřív rám do práškové lakovny, a v RSD mezitím zmákli vlastní podsedlovku. Přední vidli zkrátila a vytunila firma Race Tech, stejně jako zadní tlumič, který dostal novou pružinu. Letmá kyvka vlastní výroby, která nahradila původní uchycení zadního kola, pak podle autora projektu lépe ladí k příhradovému rámu. S tím se prostě nedá nesouhlasit.
Místo terénních drátových kol o rozměrech 21" a 18" Sands nasadil 17palcové ráfky Moris vlastní výroby s novou povrchovou úpravou, obuté do lepivých Dunlopek Q3 Sportmax. Sportovnímu potenciálu odpovídají také brzdy - vepředu radiální monoblok Brembo z KTM RC8, nakombinovaný s pumpou z 690 SMC., vzadu pak čtyřpístek od Performance Machine. Proběhla i kompletní výměna brzdových hadic za pancéřové od firmy Spiegler USA.
Hliníková nádrž a zadní bobek vznikly pochopitelně přímo v dílně RSD, ale třeba karbonový přední blatník si Roland Sands vypůjčil z Ducati Sport 1000. Do oka mu padla i spousta doplňků z katalogu KTM Powerparts, jako eloxovaná víčka nádobek na řídítkách nebo kryty na motoru. Sedlo vyrobila ručně firma Bitchin Seat a konečnou podobu dal motorce lakýrník Chris Wood od Airtrixu.
Výsledkem je nádherná kombinace café-raceru a supermota, která podle použitých komponentů určitě nebude jenom na parádu. Jak café-moto jezdí ale zatím pořádně neměl možnost vyzkoušet ani její tvůrce - hned po dokončení motorka odcestovala na výstavu Invitational do Brooklynu. Bývalý závodník se ale určitě nemůže dočkat, až ji po návratu pořádně protáhne a natočí při tom nějaké pěkné video.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (34x):
Motokatalog.cz



TOPlist